2026-09-12, 14:51
Medlem
Ja det är ju otroligt vilket övertag de har. Antagligen för att dessa rödgröna varje val sen jag började rösta ALLTID kört med att NU kommer högern införa marknadshyror. Vilket de aldrig har gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Läste en artikel efter valet 2022 som visade att de röd/gröna hade ca 85% av rösterna från väljare bosatta i hyreslägenheter. Så visst finns det undantag ca 15%
Citera
2026-09-12, 14:53
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja det är ju otroligt vilket övertag de har. Antagligen för att dessa rödgröna varje val sen jag började rösta ALLTID kört med att NU kommer högern införa marknadshyror. Vilket de aldrig har gjort.

Och hyresbostäderna är till för att fylla på sitt väljarunderlag till Rödgardisterna.
Citera
2026-09-12, 15:10
Medlem
I USA skulle han bli skjuten till döds och det med rätta. Sluta knacka på folks dörrar för i helvete!

Folk har internet och kan ta reda på saker och ting själva. Annars finns valstugor som de kan släpa sig till och ställa sina frågor. De kommer endast att få lögner till svar men det är upp till dem att tro på dem.

#teater
Citera
2026-09-12, 15:43
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
I USA skulle han bli skjuten till döds och det med rätta. Sluta knacka på folks dörrar för i helvete!

Folk har internet och kan ta reda på saker och ting själva. Annars finns valstugor som de kan släpa sig till och ställa sina frågor. De kommer endast att få lögner till svar men det är upp till dem att tro på dem.

#teater
I USA är även valarbetarna beväpnade. Kommer att bli många OK-corral till hösten!
Citera
2026-09-12, 16:03
Medlem
Avfoerings avatar
Jag skulle bara ha sagt "Om Socialdemokraterna blev socialdemokrater igen så skulle jag rösta på dem" och sedan stängt dörren.
Citera
2026-09-12, 17:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avfoering
Jag skulle bara ha sagt "Om Socialdemokraterna blev socialdemokrater igen så skulle jag rösta på dem" och sedan stängt dörren.

Eller helt enkelt konstatera: "har jag gått och lagt mig så har jag gått och lagt mig!"

Skämt åsido är det förstås helt förkastligt att någon ger sig på en valarbetare, oavsett vilket parti den tillhör. Att det drabbat en sosse känns dock inte helt förvånande då de tycks vara extra flitiga när det kommer till just dörrknackning och oavsett varför någon knackar vet man aldrig vad det är för typ som finns på andra sidan dörren.

Det positiva i det här fallet är väl att det åtminstone inte kan vara några svårigheter att fånga in och lagföra GM eftersom han uppenbarligen är dum nog att begå brott på sin egen adress.
Citera
2026-09-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Vad är du så rädd för? Ett barn som säljer majblommor? En ungdom som samlar in till en idrottsförening? Det kan ju vara någon som behöver akut hjälp, men det där med medmänsklighet är inget för dig? Att politiker vill prata med vanligt folk är inget du begriper? Tidö verkar också lika rädda som du, de terroriserar folk genom att ringa och uppmana dem till att rösta på högern…Jag öppnar dörren om någon ringer på, men jag svarar inte i telefonen om jag misstänker att det är en ”försäljare” som Tidö…

Ja jag är väl rädd för alla saker du säger, ring inte på hos okända farbröder hur som helst. Jag vill va ifred och det ska man få vara.
Citera
2026-09-12, 18:58
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Men blir du förvånad? Moderaterna är antidemokrater. Se bara på hur Reinfeldt styrde SvFF.
Reinfeldts uttalande blir jag i a f inte såhär i efterhand förvånad över. Han har förstört så oerhört mycket för nationen och ännu värre så verkar han stolt över det (!). Jag vill helst inte tro att Kristersson skulle uttryckt sig så (ens då). Idag skulle han inte ens våga när SD är större än moderaterna… Men det passade väl det fega kräket Reinfeldt att uttala sig så när SD var ett parti i mariginalen

Oroväckande att ett antal i tråden har likartad förståelse för den här typen av våld så länge det drabbar sossar.
Senast redigerad av Mimur 2026-09-12 kl. 19:04.
Citera
2026-09-12, 20:08
Medlem
Asså känns sjukt föråldrat att knacka dörr och försöka vinna röster?? De enda de går någorlunda hem hos är ju om man lyckas pricka en egen väljare. Knackar en mp på hos mig och ska försöka övertyga mig att rösta på dom hade ja inte heller tyckt va nice. Detta borde dom sluta med för har svårt å tro de leder til något.

Sen såklart ska man inte få stryk. De ju stört. Kanske att man slutar med detta efter denna incident
Citera
2026-09-12, 20:56
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
Förstår att folk blir irriterade av dessa uppsökande sossar, det hade jag blivit. Men att misshandla är att gå för långt.

Nu vet vi ju inte vad detta rör sig om, kanske var det en narkotikaaffär som gick snett.
Citera
2026-09-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det var väl precis inför ett val innan SD kom in i riksdagen som Reinfeldt sa något angående en misshandel av en Sverigedemokrat ”att de(SD) inte ska bli förvånade om de råkar ut för något sådant” (fritt citerat). Inte för att jag röstade på SD, men det Reinfeldt sade då var bland det vidrigaste antidemokratiska uttalandena av en svensk statsminister och jag har föraktat honom sedan dess.

Här är artikeln från 2012: https://www.expressen.se/kvallsposten/reinfeldt-om-sd-attacken-de-ska-inte-bli-forvanade/

Den handlar om "knivattacken" mot sverigedemokraten David von Arnold Antoni. Det framkom senare att det var idioten själv som ristat in ett hakkors i sin egen panna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLMjv1/ristade-in-hakkorset-pa-sig-sjalv

Bara så du vet hur offerkoftorna i SD jobbar...
Citera
2026-09-12, 23:09
Medlem
avcs avatar
Helt jävla rätt. Prackar man sig på folk får man fan räkna med konsekvenser. Kvinnlig valarbetare?

Att Uffe saknar bollar att erkänna att störning av S valarbete är gynnsamt för M själva kan man väl räkna ut med ändtarmen.
Senast redigerad av avc 2026-09-12 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in