2026-09-12, 10:40
Medlem
En sosse som får stryk, mycket bra!
Citera
2026-09-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
problemet är väl att det inte har med partitillhörighet att göra över huvud taget.
en påtänd blatte blir arg för att det springer folk i trapphuset - bankar skiten ur denna utan att över huvud taget bry sig om att han är sossekolportör. Har var bara bullrig i trapphuset. Det kunde lika gärna varit en kille från SDR som delade ut reklam och smällde i brevlådorna.

Det är ju precis det jag menar. Detta skall inte kopplas ihop med specifikt parti, precis som hände för några år sedan då en SD:are åkte ut för exakt samma sak. I sverige har vi rätten att uttrycka vår åsikt sålänge det inte skadar, dvs hets mot folkgrupp osv. Inget av fallen kan kopplas till det och således bör alla partiers företrädare göra ett gemensamt framträdande och fördöma sådant beteende.

Nä, jag gillar inte alla partiers politik, men det betyder ju inte att det är ok att jag bankar skiten ur meningsmotståndare. Den svenska andan och modellen bygger på friheten att uttrycka sin åsikt. Annars så hade kanske sverige fortfarande hade varit i det stadiet där endast rika män fått rösta då alla kvinnor och lågavlönade män klassats som "för dumma" för att rösta. Dit vill iaf inte jag tillbaka till.
Citera
2026-09-12, 11:18
Medlem
Hyckleri att detta tas upp i media. Det händer varenda dag att svenskar blir misshandlade eller våldtagna av före detta barnsoldater från afrika men det renderar som mest en notis i en lokaltidning. Det vore klädsamt om media gick ut med att det var en neger som tuktade sossen.
Citera
2026-09-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Men sossar är extra påträngande och respektlösa.
OK, du har alltså inte träffat de 10 moderater som slet i mig både när jag gick in i en affär häromdagen, samt när jag gick ut igen. Extremt påträngande och hur tänkte de egentligen när de antastar folk både på väg in och på väg ut? Att de inte hunnit snacka klart första gången?
Citera
2026-09-12, 12:59
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Hyckleri att detta tas upp i media. Det händer varenda dag att svenskar blir misshandlade eller våldtagna av före detta barnsoldater från afrika men det renderar som mest en notis i en lokaltidning. Det vore klädsamt om media gick ut med att det var en neger som tuktade sossen.

Politiskt våld är värre. Bromölla är en håla. SD har alltid varit dysfunktionella där. Det är ett gäng nötter som huserar för SD där. Lägre än white trash skulle jag säga.
Citera
2026-09-12, 13:00
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det var väl precis inför ett val innan SD kom in i riksdagen som Reinfeldt sa något angående en misshandel av en Sverigedemokrat ”att de(SD) inte ska bli förvånade om de råkar ut för något sådant” (fritt citerat). Inte för att jag röstade på SD, men det Reinfeldt sade då var bland det vidrigaste antidemokratiska uttalandena av en svensk statsminister och jag har föraktat honom sedan dess.

Men blir du förvånad? Moderaterna är antidemokrater. Se bara på hur Reinfeldt styrde SvFF.
Citera
2026-09-12, 13:58
Medlem
CyberIngmars avatar
Om det är en svensk med tunisisk bakgrund får vi hoppas på en mild dom – den typ av domar som de rödgröna eftersträvar. Det påminner om den dåvarande rikspolischefen Dan Eliassons uttalande efter att 22-åriga Alexandra Mezher knivhöggs till döds på ett HVB-hem i Mölndal 2016: ”Vad har den personen varit med om? Vilka omständigheter har den killen växt upp under, och vilka trauman bär han med sig?”

Det är väl ingen skillnad på offer och offer? Däremot överlevde valarbetaren som misshandlades.
Citera
2026-09-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
OK, du har alltså inte träffat de 10 moderater som slet i mig både när jag gick in i en affär häromdagen, samt när jag gick ut igen. Extremt påträngande och hur tänkte de egentligen när de antastar folk både på väg in och på väg ut? Att de inte hunnit snacka klart första gången?
Okej - du BOR alltså på ICA - det var det jävigaste.
Men om du inte förstår skillanden på offentlig palts och hemmet så vet jag nu varför.
Du är hemlös och bor alltså i affären.
Citera
2026-09-12, 14:31
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Helt rätt, stör inte folk.
Senast redigerad av Grenkomp GRK 2026-09-12 kl. 14:44.
Citera
2026-09-12, 14:35
Medlem
Nej då. Folk som hyr kan allt rösta höger ut också.
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
I hyreshus röstar alla röd/grönt så det var säkert en pundarkommunist som blev störd under sitt 'arbete' i att söka bidrag.
Citera
2026-09-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Okej - du BOR alltså på ICA - det var det jävigaste.
Men om du inte förstår skillanden på offentlig palts och hemmet så vet jag nu varför.
Du är hemlös och bor alltså i affären.
Lugn och fin nu.

- Den jag kommenterade skrev så här: "Men sossar är extra påträngande och respektlösa." Tråden må handla om dörrknackare men just den här personen skriver inget om det utan bara att sossar är extra jobbiga. Vilket jag svarade på.

Sedan för guds skull!

- Det heter "jävligaste".

- Det heter "skillnaden".

- Det heter "offentlig".

- Och det heter "plats".

Hur ditt boende ser ut det vet jag inte men har du inte vunnit på lotto så är lär du inte bo särskilt dyrt med tanke på att graden av utbildning verkar vara låg. Och skyll inte på dyslexi för dyslektiker brukar vara smartare än att lita på sin egna förmåga att formulera sig i text.
Citera
2026-09-12, 14:48
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Nej då. Folk som hyr kan allt rösta höger ut också.

Läste en artikel efter valet 2022 som visade att de röd/gröna hade ca 85% av rösterna från väljare bosatta i hyreslägenheter. Så visst finns det undantag ca 15%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in