2026-09-12, 15:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag hoppas du har fel och att folk förstår att man bara ska rösta ÖP till riksdagen OM MAN BOR I ÖREBRO LÄN.

Resten av Sverige bör rösta AfS.

Gustav är ett mognare stabilare val även om Allard kan vara underhållande i något kort klipp.

Eller så fortsätter vi med Agenda 2030/Kalergi mot en raderad västvärld. Kalifat och Sharia.
Bara att välja.

Partierna utanför riksdagen sjunker som en sten i de senatse mätningarna. Hade gapet varit väldigt stort mellan blocken hade kanske Afs, ÖP och MED fått högre stöd.

(FB) Partierna utanför riksdagen har inte ens 2% (sep 2026)
Citera
2026-09-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Partierna utanför riksdagen sjunker som en sten i de senatse mätningarna. Hade gapet varit väldigt stort mellan blocken hade kanske Afs, ÖP och MED fått högre stöd.

(FB) Partierna utanför riksdagen har inte ens 2% (sep 2026)

Så är det säkert. Det är alltid några som köper medienarrativet att valet blir jämnt och att det är viktigt att det mindre dåliga blocket vinner över det andra. Samma visa varje val så långt tillbaka jag kan minnas.
Citera
2026-09-12, 15:29
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du verkar ha en kognitiv låsning, eller begränsning. Den du debatterar med säger att det är uteslutet att rösta på något av åttaklöverpartierna. Ändå svarar du bara på varför det skulle vara sämre att rösta AFS än Tidö. Inte varför det skulle vara sämre att rösta AFS än inte alls.

Jag har svarat på detta, låsningen står ni för.

Citat:
Så din störning får dig även att tro att det är mer att "rösta på ökad massinvandring" att rösta på ett parti som är uttalat mot massinvandring och för återvandring, än att rösta på partier som i fyra år styrt landet och bevisligen genomfört massinvandring? En röst på SD är 100% bevisat en röst på massinvandring din dumma jävla pajas.

Jag har svarat på detta. Lycka till med ert mikroskopiska parti på 0,2% som alltid minskar i riksdagsval.
Citera
2026-09-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Sluta ljuga om invandring du lågbegåvad parasit
Tidö minskar invandringar till lägsta antal de senaste 25 år och med de nya reglerna kommer minska ännu mer.

En röst på AfS endast ökar invandringen eftersom hjälper MP och V att komma in i Rosenbad.

Hur jävla dum kan du vara.

Åkesson uttala sig nyligen om att han är nöjd med nuvarande massinvandring.

Du kallar alla för efterblivna, samtidigt som du själv verkar ha gjort Flashback till ditt andra hem och ägnar dagarna åt att försvara ett parti som är för massinvandring. Du har tagit uttrycket kasta sten i glashus till en helt ny nivå.
Citera
2026-09-12, 15:41
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag tror inte ni yngre fattar vad vi äldre tänker om rösta på ett parti som AFS. Rösta för ett parti kanske ska få en procent... 2026 !!! Komma in i riksdagen 2030 !!! Tänk om någon sa det 1991. Eller 1994. Det var ju nästan bara en väpnad revolution som snabbt nog kunde rädda Sverige. Och det skulle vara så lätt och göra det.

2030... Det är fan sjukt alltså. När? år 2000 !! Nu 2030... Haha. Helvete vad tiden går.

Igen. År 2000 och kändes som tusen år dit. 2030? Nej nu har det gått för långt.
Citera
2026-09-12, 16:09
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
På vilket sätt gynnar man de rödgröna genom att rösta AfS i stället för att inte rösta alls? (Att rösta på åttaklövern är som sagt uteslutet.)

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Sdare är fan bra jävla dumma i huvudet😂🤣😂 200k har fått medborgarskap under SDs 4år... men man fortsätter att rösta på detta parti övergår mitt förstånd, men så är ju SDare den typiska banjospelaren från midwest som äktat sin egna kusin!

Citat:
Så din störning får dig även att tro att det är mer att "rösta på ökad massinvandring" att rösta på ett parti som är uttalat mot massinvandring och för återvandring, än att rösta på partier som i fyra år styrt landet och bevisligen genomfört massinvandring? En röst på SD är 100% bevisat en röst på massinvandring din dumma jävla pajas.
”Skogen krympte, men träden fortsatte att rösta på yxan. För yxan var listig och övertygade träden om att eftersom dess skaft var gjort av trä, var den en av dem.”

Detta turkiska citat är oerhört träffande på de som röstar på Tidöpartierna för att en samling SD-mongon och borgerliga demagoger övertalat dem om att det är det "enda realistiska alternativet". Även om jag egentligen skiter i utfallet av morgondagens meningslösa ritual till pseudoval hoppas jag faktiskt att "vänstern" vinner. Då dämpas, åtminstone i den offentliga debatten, dessa enerverande högerpropagandister med tvåsiffrig IQ några år till.
Citera
2026-09-12, 17:27
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Allvaret börjar närma sig, skådespeleriets sista slutscen tar snart plats i och med valdagen imorgon.

Jag har tänkt ett tag på vad är bra siffror för AFS, jo jag vet att många av oss inklusive undertecknad är en obotligt optimist och hoppas att svenska folket äntligen vaknat ur koman och synat bluffen med SD och deras fortsatta kamp för folkutbyte men i israelisk/judisk regi! Vi är många som drömmer,hoppas önskar på 1,0 % för AFS och det vore fruktansvärt bra kanske t om lite för bra att vara sant så som det sett ut i de sista valen för partiet.

Vi gör det enkelt och bara kollar vad AFS fick i sitt sista val så fick de Alternativ för Sverige 0,26 %, 16 646 röster. Sedan vet vi inte hur många som fuskades bort, inte räknades, felaktigt beskrevs som ogiltiga dvs valfusk från systemets lakejer.

SD har nästan fördubblat sitt valresultat varje gång under åren från att de började: Valresultat i riksdagsvalen 1988: 1 118 röster (0,03 %) – kom inte in i riksdagen.1991: 4 887 röster (0,09 %) – kom inte in i riksdagen.1994: 13 954 röster (0,28 %) – kom inte in i riksdagen.1998: 19 624 röster (0,37 %) – kom inte in i riksdagen.2002: 76 300 röster (1,44 %) – kom inte in i riksdagen.2006: 162 463 röster (2,93 %) – fick statligt partistöd, men nådde inte upp till 4-procentsspärren.2010: 339 610 röster (5,70 %) – kom in i riksdagen för första gången (20 mandat).2014: 801 178 röster (12,86 %) – 49 mandat.2018: 1 135 627 röster (17,53 %) – 62 mandat.2022: 1 332 517 röster (20,54 %).

I början stod de också och stampade på väldigt få röster och mellan 1994 och 1998 så var det endast en blygsam ökning i valet. Så det är alltid tufft innan det islossningen kommer för små partier om de inte lyftas fram av gammelmedia t ex FI.

Men det är också felaktigt att jämföra AFS och SD med varandra idag. Eftersom SD redan finns som ett etablerat parti och har redan där tagit en massa potentiella röster från ett nytt anti-etablissemangsparti som helt i grunden vill förbättra demokratin för Sverige och svenskarna till det bättre. Så kan vi inte direkt jämföra dem eftersom det är olika situationer och påverkansfaktorer.

Men säg att AFS trots motståndet från gammelmedia, som inte ens vågar skriva det minsta lilla om dem, locket är helt på om man inte ska skriva något negativt, och knappt det ens vågar gammelmedia numera längre efter lyckade torgmöten i land och rike runt!

Att AFS skulle dubbla antalet röster från 16 646 till ca 33200 röster och få "ynka" 0,52%, så är det en stor framgång för AFS skulle jag vilja hävda, en jättesensation. Även om det såklart är långt ifrån 1,0% som vore målet, men låt oss vara lite realistiska även som optimister.

Sedan måste vi lägga till att TIDÖ har släppt in ca 300 000 fler potentiella analfabeter,klanröstande IQ-somalier då blir ju procensatsen 1,0% ännu svårare att nå upp till eftersom det finns fler röstberättigande. Vad som ska sägas är att nyanlända immigranter inte får rösta i riksdagsval men de kan däremot få rösta i kommunval, vilket är helt galet i sig självt!

Så här ser läget, gör vad du vill, misströsta inte Svenskar är Vita och Landet är Vårt!
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2026-09-12 kl. 17:31.
Citera
2026-09-12, 17:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Allvaret börjar närma sig, skådespeleriets sista slutscen tar snart plats i och med valdagen imorgon.

Jag har tänkt ett tag på vad är bra siffror för AFS, jo jag vet att många av oss inklusive undertecknad är en obotligt optimist och hoppas att svenska folket äntligen vaknat ur koman och synat bluffen med SD och deras fortsatta kamp för folkutbyte men i israelisk/judisk regi! Vi är många som drömmer,hoppas önskar på 1,0 % för AFS och det vore fruktansvärt bra kanske t om lite för bra att vara sant så som det sett ut i de sista valen för partiet.

Vi gör det enkelt och bara kollar vad AFS fick i sitt sista val så fick de Alternativ för Sverige 0,26 %, 16 646 röster. Sedan vet vi inte hur många som fuskades bort, inte räknades, felaktigt beskrevs som ogiltiga dvs valfusk från systemets lakejer.

SD har nästan fördubblat sitt valresultat varje gång under åren från att de började: Valresultat i riksdagsvalen 1988: 1 118 röster (0,03 %) – kom inte in i riksdagen.1991: 4 887 röster (0,09 %) – kom inte in i riksdagen.1994: 13 954 röster (0,28 %) – kom inte in i riksdagen.1998: 19 624 röster (0,37 %) – kom inte in i riksdagen.2002: 76 300 röster (1,44 %) – kom inte in i riksdagen.2006: 162 463 röster (2,93 %) – fick statligt partistöd, men nådde inte upp till 4-procentsspärren.2010: 339 610 röster (5,70 %) – kom in i riksdagen för första gången (20 mandat).2014: 801 178 röster (12,86 %) – 49 mandat.2018: 1 135 627 röster (17,53 %) – 62 mandat.2022: 1 332 517 röster (20,54 %).

I början stod de också och stampade på väldigt få röster och mellan 1994 och 1998 så var det endast en blygsam ökning i valet. Så det är alltid tufft innan det islossningen kommer för små partier om de inte lyftas fram av gammelmedia t ex FI.

Men det är också felaktigt att jämföra AFS och SD med varandra idag. Eftersom SD redan finns som ett etablerat parti och har redan där tagit en massa potentiella röster från ett nytt anti-etablissemangsparti som helt i grunden vill förbättra demokratin för Sverige och svenskarna till det bättre. Så kan vi inte direkt jämföra dem eftersom det är olika situationer och påverkansfaktorer.

Men säg att AFS trots motståndet från gammelmedia, som inte ens vågar skriva det minsta lilla om dem, locket är helt på om man inte ska skriva något negativt, och knappt det ens vågar gammelmedia numera längre efter lyckade torgmöten i land och rike runt!

Att AFS skulle dubbla antalet röster från 16 646 till ca 33200 röster och få "ynka" 0,52%, så är det en stor framgång för AFS skulle jag vilja hävda, en jättesensation. Även om det såklart är långt ifrån 1,0% som vore målet, men låt oss vara lite realistiska även som optimister.

Sedan måste vi lägga till att TIDÖ har släppt in ca 300 000 fler potentiella analfabeter,klanröstande IQ-somalier då blir ju procensatsen 1,0% ännu svårare att nå upp till eftersom det finns fler röstberättigande. Vad som ska sägas är att nyanlända immigranter inte får rösta i riksdagsval men de kan däremot få rösta i kommunval, vilket är helt galet i sig självt!

Så här ser läget, gör vad du vill, misströsta inte Svenskar är Vita och Landet är Vårt!

Du vet väl att alla stora svenska nationalister som Nick Alinia, Christian Peterson, Dan Eriksson, Markus Follin, Magnus Söderman etc röstar på SD?

Afs kommer troligen INTE öka mycket. För nästan alla svenska nationalister så är SD det parti man satsar på.
Citera
2026-09-12, 18:04
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Du vet väl att alla stora svenska nationalister som Nick Alinia, Christian Peterson, Dan Eriksson, Markus Follin, Magnus Söderman etc röstar på SD?

Afs kommer troligen INTE öka mycket. För nästan alla svenska nationalister så är SD det parti man satsar på.

Intressant att du ständigt är här och lurkar 24/7 och försöker misstänkliggöra den enda sanna oppositionen emot folkutbytet i Sverige nämligen AFS. Det är ett sektbeetende och sjukligt, vi kan ju bara hoppas för din skull att jimmie inte utnyttjar dig som gratis arbetskraft och slänger bort dig som en använd kondom när han är klar med dig.

Nick, Christan, Dan, Markus, Magnus dvs samtliga säljer sig för mammon och har tröttnat på att inte vara i värmen och få kalasa på de smörfettade bullarna.

Det är mänskligt tyvärr, Nick är dessutom inte ens svensk, han är den första som kommer sticka oss i ryggen om det gynnar honom!

Christian vill leva flott och äta gott då kan man inte vara idealist, den forna NMR:aren gör istället kometkarriär under judisk regi där Kent Ekeroth drar i trådarna! Allt är inte av ondo han gör men man måste förstå hans motivation i livet, glitter&glamour. Motsatsen till uppoffra sig idealistiskt för liten peng, vilket är mänskligt återigen. Han har gjort bra saker förr, han är inte helt värdelös.

Dan och Magnus har fört den utomparlamentariska kampen under lång tid, de tillhör det gamla gardet som inte kunnat rida fram på SD:s framgångar! Men nu är de gamla och trötta och inte orkar kämpa idealistiskt längre... De vill få lite betalt för allt slit de gjort under deras livstid för det svenska folket och varför inte tippa över till socialkonservativa SD som har en stor pengapåse.
En pengapåse som kommer med det fiktiva begreppet öppen svenskhet. Men öppen svenskhet är naturligtvis inte jättepopulärt hos herrarna men den klådan kan de svälja så länge de får lite mer pengar att leva för.
Och pengar är viktiga för kampen, det är inte gratis att leva och bygga små påvedömen vill säga, det är fortfarande lite frågetecken hur mycket som egentligen går till husfonden, grundidéen är ju egentligen bra, men det verkar sluka väldigt mycket pengar som medlemmar kontinuerligt ska bidra med... Här kan jag inte helt klandra dem, de har ett bra längre CV än de tidigare nämnda inklusive Follin.

Och sedan slutligen Marcus Follin som jag totalt inte alls följer det minsta. Genomblåst, genomkorkad, inte person jag skulle kalla storhjärnad! Bra att lyfta skrot, och vårda sitt yttre även som man, det är väl det positiva jag kan säga!
Han vill inte heller vara i periferin, han vill också ha en del av värmen och köttgrytorna. Jag vill dock förtydliga att jag inte har några problem med hans egenföretagande av nationellkaraktär, så länge han inte börjar sälja små judestjärnor med JohanSverkersteins fula nyna på!

Du får starta en ny tråd om dina socialkonservativa idoler om det är så viktigt för dig att skvallra för oss självständiga, fritt tänkande individer för vad de röstar på. För den här tråden handlar ytterst om AFS och inte judestjärnor eller öppen svenskhet då får du gå till SD tråden, JohanSverkerstein!
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2026-09-12 kl. 18:06.
Citera
2026-09-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag hoppas du har fel och att folk förstår att man bara ska rösta ÖP till riksdagen OM MAN BOR I ÖREBRO LÄN.

Resten av Sverige bör rösta AfS.

Gustav är ett mognare stabilare val även om Allard kan vara underhållande i något kort klipp.

Eller så fortsätter vi med Agenda 2030/Kalergi mot en raderad västvärld. Kalifat och Sharia.
Bara att välja.
Spelar ingen roll om du väljer AfS eller Örebropartiet. Båda kommer vara som att rösta blankt, eller inte rösta alls.

Örebropartiet har lyckats bättre bland ungdomar på sociala medier, vilket i sig är helt sjukt. Men inget av partierna kommer ha något att säga till om på riksplanet ändå.
Citera
2026-09-12, 18:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Spelar ingen roll om du väljer AfS eller Örebropartiet. Båda kommer vara som att rösta blankt, eller inte rösta alls.

Örebropartiet har lyckats bättre bland ungdomar på sociala medier, vilket i sig är helt sjukt. Men inget av partierna kommer ha något att säga till om på riksplanet ändå.

Har ÖP fler följare på tiktok än Afs?
Citera
2026-09-12, 18:29
Medlem
Citat:
Har ÖP fler följare på tiktok än Afs?
Finns fler plattformar än TikTok. Ungdomarna pratar mycket mer om den skrikande Allard som Sveriges räddare. Han påminner väl om Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in