2026-09-12, 13:13
Medlem
Noshi verkar hellre leva i samhälle A nedan:

Samhälle A, 100 invånare; alla 100 har 100-110 kr

Samhälle B, 100 invånare; 10 har 200 kr, 20 har 300 kr 60 har 500 kr 5 har 750 kr och 5 har 10 000 kr.

Hon förstår genuint inte att alla invånare har det bättre i samhälle B än samhälle A.
Citera
2026-09-12, 13:17
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är Thand längst i gänget? Ser stor ut.
Hon verkar vara den enda i gänget med fullt utvuxna visdomständer, medan kommunistledarinnan verkar inte ens ha tappat mjölktänderna att döma av hennes högljudda argumentering, för att inte tala om de fullständiga vansinnesproven hos miljöpsykopaterna.
Tant Sur är i en egen kategori, som kanske
kräver en hel psykiatrikerkonferens och blir för mycket att avhandla här.

Thanden borde dock utöka sin garderob till fler sorts plagg än skogshuggarlooken med sina eviga flanellskjortor.
Jag vet inte, men kanske är Neil Young hennes tonårskärlek.
Senast redigerad av Rimbert 2026-09-12 kl. 13:44.
Citera
2026-09-12, 13:20
Avslutad
Hade tänkt rösta V men jag vettefan nu efter denna debatt, funderar på att gå över till L
Citera
2026-09-12, 13:30
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Mohamssons sågning av magdalena är ju episk!
Mohamsson sågning av sig själv tar priset!

Kan inte sluta garva åt den här människan...

Märks också att hon gick all in på att säga saker som ska appellera till SD-väljare. Inte saker som hon själv tror eller som L tror och tycker. Hennes fokus främst var på att försöka locka stödröster från SD och M.

Video på Mohamsson äga sig själv: (Brukar inte länka runket men gör ett undantag.)

https://www.reddit.com/r/unket/comments/1wdv65j/schr%C3%B6dingers_sossesverige/

Hjulet snurrar. Men hamstern är stendöd.
Citera
2026-09-12, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rendar
SVT zoomar in alldeles för mycket på partiledarna. Man undrar vilken effekt de försöker uppnå.
jag vettffan men man blir ju äcklad utav dom där dreadsen
Citera
2026-09-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Jo Sverige betalar för rysk gas. Tack Tidö.

S kämpade bort Nordstream med näbbar och klor. Sen ba.... finmiddag i Tyskland. Nyköpt kostym. Ny makt. Färsking. AntiMP. Bort med vindkraft. Privata ägare utpressning staten på vinster när det är billigt. Två verk stängs. Oj det är en spännande berättelse du suktar efter men jag ska inte skriva en bok till dig din idiot.

Tidö har haft budgeten längre än mandatperioden ditt pucko. Man röstar ner allt som har med utveckling att göra och köper in sig på europanätet och nejar ALL vindkraft som skulle tryckt ner räkningen grovt i runda slängar 600%. Man har tagit beslut på beslut i fel riktning. Tidö är energiidioter de lux. Bakåtsträvare.

"Som skulle tryckt ner räkningen 600%" ... Matte är inte din starka sida tyvärr

Om räkningen hade gått ner 100% så hade räkningen varit 0 kronor. men 600% , wow, så vi hade fått betalt istället för att behöva betala våra el räkningar. helt underbart, nu ska jag rösta vänster. !!
Citera
2026-09-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laflashback
Hade tänkt rösta V men jag vettefan nu efter denna debatt, funderar på att gå över till L
Imponerande ideologisk vighet där.
Citera
2026-09-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det här är ett nytt svenskt argument. Vi brukade vara ett av de bästa länder i världen och trots det sträva framåt. Nu använder svenskar argument som två bråkande sex-åringar.
Är måttstocken att så länge en svensk mans kvinnosyn är bättre än en muslimsk man så är det ok?
Är måttstocken att så länge det finns andra länder som gör dåligt i från sig i Pisa så är det ok att Sverige också gör det?
Är måttstocken att om Kina släpper ut föroreningar så är det ok om Sverige också gör det?

Det finns något unket och trashing över att jämföra sig med det sämsta. Det saknas liksom klass.

Ska vi börja låta våra barn svälta för ”det gör ju barnen i Afrika också”?

Du kunde alltså inte svara trots att du skrev 75 meningar?
Citera
2026-09-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är ingen tävling. Den kvinnosyn som vissa muslimer visar upp är vedervärdig, men det betyder inte att det vi ser och hör från SD-anhängare och deras ledare är bra på något sätt. Bägge får med god marginal underkänt i min bok.

Fortfarande har jag inte hört vilken syn SD har på kvinnor. Berätta! Det är väl inte som sossarna som kör könsuppdelat under politikertal? Så illa kan det väl inte vara?
Citera
2026-09-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det handlar om man vill göra nåt för miljön eller inte.

Miljö eller klimat? Vi är bäst i klassen och påverkar noll, varför vill du straffa svenska arbetare?
Citera
2026-09-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Å andra sidan är hus betydligt billigare i Bjuv än i Stockholm. Så det du förlorar på gungorna vinner du på karusellen.

Och?
Citera
2026-09-12, 13:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
C är för vindkraft just för att bönderna ska kunna få resurser för utbyggnad på sina marker.
Vindkraftverk sprider mikroplast.
Kommer nog snart vara förbjudet att äta mat som producerats från åkrar där det finns vindkraftverk i närheten.
Bönder som kommer hamna i ekonomisk knipa för de har tillåtet vindkraftverk på sin mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in