2026-09-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Nooshi är ju helt galen, vi har inga röda linjer säger hon, har hon glömt SD?
Det är väl sant? Att inte vilja regera med de politiska huvudmotståndarne kan ju knappast vara en röd linje?

VPK röstade dessutom med SD och resten av oppositionen för att stoppa marknadshyror när Löfven skulle fällas så de lan samarbeta i sakfrågor.
Citera
2026-09-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Och?
Du har valt att bo på en ort där du, enligt egen uppgift, måste köra mycket bil. Jag är säker på att du ser andra fördelar med ditt val av bostadsort, som tex billigare bostadspriser. Alla bostadsorter kommer med sina fördelar och nackdelar. Varför ska politikerna kompensera dig för ditt val men inte för storstadsbors val att bo någonstans där bostadspriserna är höga?
Citera
2026-09-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vindkraftverk sprider mikroplast.
Kommer nog snart vara förbjudet att äta mat som producerats från åkrar där det finns vindkraftverk i närheten.
Bönder som kommer hamna i ekonomisk knipa för de har tillåtet vindkraftverk på sin mark.
Du får nog i dig alldeles nog med mikroplaster som det är nu.
Citera
2026-09-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
"Som skulle tryckt ner räkningen 600%" ... Matte är inte din starka sida tyvärr

Om räkningen hade gått ner 100% så hade räkningen varit 0 kronor. men 600% , wow, så vi hade fått betalt istället för att behöva betala våra el räkningar. helt underbart, nu ska jag rösta vänster. !!
Men faktum kvarstår och alla fattar vilket griseri det är att man höjt räkningen så på antipolitik.

Nu skrev jag ett litet typo. Då drar du stora slutsatser på mina mattekunskaper. Kan du derivera halva vinkeln av arcustangens också? Lol

Så är man faktaresistent med hejaramsa och halsduk så kan man få göra vilket tok somhelst som drabbar folkets plånböcker ? Inget ok, vi tittar på det.

Vet vad jag stör mig mest på härinne. När folk tycker sig veta bättre än proffsen, för att man bullshittar med att det är BS och ser i en kunnig persons ögon ut som en blind imbecill som inte har nåt samvete eller medkänsla.
Citera
2026-09-12, 13:49
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Självklart skall inte arabiska, swahili eller något annat minoritetsspråk undervisas i svenska skolor och bekostas av svenska skattebetalare

Att detta ens behöver förklaras för imbecilla idioter som anser det!!!

Om en svensk familj boende i t.ex Turkiet skulle kräva svenskaundervisning för sina barn bekostade av turkiska staten , är det någon som tror att detta skulle gillas och godkännas?

Eller i Japan? Kanske i Eritrea?

Skulle inte tro det.
Varför är det viktigt för dig att skryta om att du är dum i huvudet och obildad?
Citera
2026-09-12, 13:50
Medlem
Larasofts avatar
Om Mohamsson föddes i Tyskland och kom hit som 8-åring kan hon inte ha varit flykting. Var familjen arbetskrafsinvandrare?
Citera
2026-09-12, 13:50
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Ja vi vet att dom tallar på svenskar

Våldtäkter och sexualbrott har skjutit i höjden och invandrare står för majoriteten av detta
Har du belägg för det?
Citera
2026-09-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Folk ändrar inte uppfattning av tevedebatter, de har inget värde.

För lata? Varför kan man inte bara checka in hos valmyndigheten och lägga sin röst digitalt? Varför ska jag fysiskt ta mig sju kilometer till närmsta vallokal? Är det det 1826 eller vadå?
Digitala system är för lätta att fuska med. Inför du sådant slall du se att komunalpampen kommer att rösta åt alla dementa på äldreboenden.
Citera
2026-09-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vindkraftverk sprider mikroplast.
Kommer nog snart vara förbjudet att äta mat som producerats från åkrar där det finns vindkraftverk i närheten.
Bönder som kommer hamna i ekonomisk knipa för de har tillåtet vindkraftverk på sin mark.
Gammalt skit. Det finns nyare grejer. Och efter det ännu nyare. Barnsjukdomar finns överallt. Vi ska leda utvecklingen om vi kan.

Du kan skicka in dina skisser på förbättringar när du vill men bromsa helst inte utvecklingen.

Halsduken och hejaramsan är viktigare än mer pengar i plånkan för otroligt många.

Är man villaägare och emot billigare el har nog inte förstått vad det innebär ekonomiskt att neja all vindkraft.
Senast redigerad av grunch 2026-09-12 kl. 13:57.
Citera
2026-09-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Inget parti kan öka vid varje val, säger väl sig självt
Nej men Åkesson börjar kännas trött tycker jag. Han har ju så stark ställning att han kan sitta kvar länge om han vill men tror det vore bra för partiet om han avgick.
Citera
2026-09-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nej men Åkesson börjar kännas trött tycker jag. Han har ju så stark ställning att han kan sitta kvar länge om han vill men tror det vore bra för partiet om han avgick.

Kanske på lång sikt, men inte nu. Jag upplever att han är den partiledar som tydligast är synonym med partiet han representerar. Dessutom historiskt sett varit lite för mycket tomtar i partiet för att man ska ha något enormt förtroende för övriga. Men som sagt, på sikt är det såklart bra om partiet kan stå på egna meriter utan Åkesson.
Citera
2026-09-12, 14:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Mohamsson sågning av sig själv tar priset!

Kan inte sluta garva åt den här människan...

Märks också att hon gick all in på att säga saker som ska appellera till SD-väljare. Inte saker som hon själv tror eller som L tror och tycker. Hennes fokus främst var på att försöka locka stödröster från SD och M.

Video på Mohamsson äga sig själv: (Brukar inte länka runket men gör ett undantag.)

https://www.reddit.com/r/unket/comments/1wdv65j/schr%C3%B6dingers_sossesverige/

Hjulet snurrar. Men hamstern är stendöd.
Du beskriver i princip alla politiker, du verkar löjligt naiv?
Politik är som den är, väx upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in