2026-09-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Nej Allard har sett skiten med egna ögon vad de lägger pengar på.
Kriminella i vården och öser pengar på skit.

Allard är en gaphals av samma sort som Donald Trump
Citera
2026-09-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vänsterpartiet är väl i princip redan där, ytterst sällan man ser svenskar rmed traditionellt svenskt utseende uttala sig från det hållet

MP och sossar är på god väg åt samma håll, invandringen är ju deras väljarbas
Tacka f-n för att de vill fortsätta importera väljare till sina partier.

I förlängningen lär vi få partier startade av invandrare med särintressen för den egna etniska gruppen.

Dessutom är de vita företrädarna i V och MP ofta sambos eller gifta med invandrare.
Citera
2026-09-12, 10:10
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Allard är en gaphals av samma sort som Donald Trump

vad sägs om en svart troende statsminister? Enligt tidö är det okej.
Citera
2026-09-12, 10:10
Medlem
esprit21s avatar
Förstår inte hur någon kan ha förtroende för vänstern, allra minst Magdalena. Hon svarar aldrig på frågor, står bara där och himlar med ögonen och blir upprörd när det inte går vägen. Ljuger, vilseleder och för sin smutskampanj mot Tidö. Det är sossarnas valkampanj, det har inget eget att komma med mer än tomma löften som de kommer svika så fort de bildar regering med V och MP.

Om sossarna och vänstern vinner väntar högre bensinpriser, samt ökade kostnader för transport och produktion, högre skatter, mer bidragsberoende, högre matpriser, ökad invandring, ökad kriminalitet, lägre straff för kriminella och en företagsslakt utan dess like där företag går på knäna och inte har råd att sätta folk i arbete. Ren och skär tillväxtfientlighet.

Kan inte finnas många företagare som röstar vänster. Men företagare har ju aldrig varit vänsterns kärnväljare direkt.

Liberalerna har ökat i mina ögon, tycker Simona blivit väldigt skärpt på sistone. Ebba är riktigt bra, Ulf är ok och Jimmie är tydlig.

Har aldrig sett en debatt där vänstern vunnit. Maggan är dock sämst av de alla. Hon framstår för det mesta falsk, monoton, hånfull och hög på sig själv trots att hon inte kan framföra sig i debatter. Är S en sekt numera?? Det verkar ju så eftersom sossarna själva alltid anser att Maggan sopat mattan med motståndarna trots att hon inte svarat på en enda fråga. Absurt!

Hon blev utskälld av närstående till Mikael som sköts ihjäl i Skärholmen, de ville inte ha henne på manifestationen, och när Adrianas mamma som förlorade sin dotter i gängkriget ifrågasatte maggan i direktsändning försökte hon visa känslor när hon inte kunde bemöta kritiken men gick inte ens fram till mamman efter kamerorna slogs av.

Jag har noll förtroende för henne. NOLL! T o m Nooshi inger mer förtroende.
Senast redigerad av esprit21 2026-09-12 kl. 10:13.
Citera
2026-09-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ändå hade Simona en stund tidigare sagt att hon kom till ett Sverige och möttes av krav och förväntningar på svenskhet för att en stund senare säga just detta rena rama motsatsen.
Dessutom är verkligen inte experterna ense om att skärmarna är orsaken till de dåliga skolresultaten det läste jag senast idag.

Mina betyg i debatten
4 Amanda, Simona
3. Ebba, Magdalena och Elisabeth.

2. Nooshi ,Jimmie och Ulf. Jimmie t.ex. gör ju bort sig totalt när han säger att han vet mycket bättre än klimatrådet en sån nonchalant och respektlös kommentar. Likaså när han säger att hudfärg inte spelar nån roll och att integrerade invandrare som bidrar till samhället är välkomna här när det är såna han utvisar. Han låtsas inte heller förstå frågan om man måsta visa svenskhet för att få stanna i Sverige på ett ovanligt tramsigt sätt därför får han bara en tvåa trots att han många ggr är en bra debattör.

Nej hon sa att hennes föräldrar lät anamma värderingar och att dom (hennes pappa) uppfostrade henne att göra detsamma, jag känner ganska många som kom på 90talet ifrån Balkan kriget, jag vet ingen oavsett om dem är bosniska muslimer eller ortodoxa serber som INTE blivit uppfostrade på samma sätt som hon beskrev, dom har jobb och familj, dom umgås med vanligt folk och deras barn är lika svenska som mina enligt mig. Det finns alltid rötägg så är det, men man kan ju fråga sig varför den integrationen var lyckad? Förmodligen för att dom har liknande värderingar som oss. Men till den verkligt bästa frågan som ebba ställde till noshi angående kvinnoförtryck som alla vet svaret på och som hon inte valde att svara på är ju rent ut sagt skrämmande, en sån människa ska ju inte sitta och bestämma någonting överhuvudtaget i ett land som är emot såna saker!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Två partier finns redan etablerade. Kanske flera i nuläget?
Partiet Nyans med ledaren Mikael Yuksel och Visionspartiet med ledaren Sean Busuladzic, vars partisekreterare Adel Sadat är en ivrig debattör.

Läs gärna deras partiprogram!

Partierna kommer att bli energiska konkurrenter till V och Noohsi när de har blivit lite varmare i kläderna.
De absolut allra flesta i de nytillkomna partierna kommer att föredra manliga ledare. Helt enligt deras kultur och religion.

Sverige har verkligen släppt in räven i hönshuset.
I och med vänsterpartiledningens undanflykter och frånvaro av kamplystnad mot islamism, antisemitism och terrorromantik så kommer nog Sveriges alla arabiska/muslimska extremister att fortsätta söka sig till V. Uppenbart att de innerst inne inte har något emot detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Ja. Jimmie har sloknat en hel del.
Henrik Vinge borde ta över. Yngre och med lite mer glöd. Vältalig

JÅ verkade lite trött i går, men tror att han har haft en ganska jobbig valspurt med mycket försvarstal och som alltid vid val går han upp i vikt. Han slirar lite mer när han är trött, men funderar också på om han faktiskt är trött på all kritik han får från Magda och gänget hela tiden, trots att de är lika goda kålsupare.
Citera
2026-09-12, 10:12
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Säg mig hur ska alla ensamstående mammor ha råd med elbil och varifrån ska elen komma?

Jag lovar att det är billigare att leasa en, närmast skatt -och problemfri, begagnad elbil med serviceavtal och ladda hemma under billiga perioder, jämfört med att tuffa runt i sin gamla diesel-Doris och få panik så fort Trump bombar skolflickor i Iran och skjuter oljepriset i höjden.

Varifrån ska elen komma? Sveriges produktionskapacitet har aldrig varit högre. Fordon laddas företrädesvis när det totala effektbehovet är lågt. Sverige producerade 27 % mer el under 2025 än vad som förbrukades i landet.

Huvudproblemet är ju att Liam och Chanels stackars mamma bor i en sketen hyresrätt utan möjlighet till laddning hemma, inte att själva bilen är omöjligt dyr.
Citera
2026-09-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Dessutom är de vita företrädarna i V och MP ofta sambos eller gifta med invandrare.
Nu låter du ju som en ryssbot. Eller kanske är det tvärtom? Jag kan inte bestämma mig.

Jag försöker förstå varför Putin hjälper SD inför börskraschen.

Hmm.. Mattias Karlsson är gift med en mörkhyad. Kristersson har adopterade barn. Dumt att kasta spjut i radhus.
Citera
2026-09-12, 10:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är ingen tävling. Den kvinnosyn som vissa muslimer visar upp är vedervärdig, men det betyder inte att det vi ser och hör från SD-anhängare och deras ledare är bra på något sätt. Bägge får med god marginal underkänt i min bok.

Det är svårt att diskutera med ”men-dom-då”-människor. Vare sig det gäller Israel-Palestina eller unken kvinnosyn i Sverige så är de där och pekar på den ”andra sidan”.

Man kan väl bara säga att pissig kvinnosyn ALLTID är nåt dåligt vem som än har denna åsikt precis som att terrorism ALLTID är nåt dåligt vem som än utför den. Precis som du säger är det ingen jävla tävling.
Citera
2026-09-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3

Nej. Det är SD-are och borgerliga som ofta är gifta med invandrare eller är invandrare.
Vita vänsterkvinnor är gifta med vita män, eller i de enstaka fall de inte är hetero, gifta med vita kvinnor. Vita vänstermän är gifta med vita kvinnor.
Citera
2026-09-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Nu låter du ju som en ryssbot. Eller kanske är det tvärtom? Jag kan inte bestämma mig.

Jag försöker förstå varför Putin hjälper SD inför börskraschen.

Hmm.. Mattias Karlsson är gift med en mörkhyad. Kristersson har adopterade barn. Dumt att kasta spjut i radhus.

Men det stämmer ju tyvärr.

I Sverige har vi i många år tagit emot flyktingar som flytt från högerregeringar och som därför aldrig vill närma sig Tidö-sidan. Alla sydamerikaner, t ex chilenarna som flydde från Pinochet och hans högerextrema parti, gör allt de kan för att mota bort högern. Det är inte konstigt, men de missuppfattar svensk höger tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in