2026-09-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Ja, in med Jimmie!
Lol. Yeah right. Vi vill verkligen ha gammal skinnskallekultursfilosofi vid makten. Samma frågor, mindre tatueringar.

Jag sopade glasgrosset varje måndag.

Vilka tatueringar har Jimmie?
Citera
2026-09-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
KD, C, SD

KD, SD och L var bra.
M var godkända.

S, V, C och MP var usla alla fyra.

Maggan är verkligen svag och intetsägande. Jämför med t.ex. Göran Perssons pondus.

Nooshi framstår ofta som sympatisk och med hjärtat på rätta stället. Det gjorde hon inte i går. Det var känsloargument och invandring till 100%. Hon lät som 2015. Inte alls bra. Troligen tvingade hon sig dit trots sjukdom och då kan man ju skylla på det.

C var ganska menlöst och gjorde inte mycket väsen av sig. Tand är alltså både nyliberal och woke. Det sämsta av båda världar. Och hon blev partiledare för att ingen annan kunde eller ville och det märks.

Vissa tycker MP gjorde en bra insats? Men jag kan inte hålla med. Visst kan man erkänna när en politisk motståndare är skicklig. Men det där fågelboet är så motbjudande så jag har extremt svårt för henne och hon har ju fel om precis allt. Jag kan inte ge högre betyg än minus.
Citera
2026-09-12, 09:21
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Hej alla ryssbottar och svarthjärtan.

Ulf Kristersson är den mest falska statsministern vi haft på 100 år.

Den ljugande juvenila tonåringen i rummet. Det är vår statsminister det.

Dags och packa Uffe.

Tror att Uffe är den som dina ryssbottar allra minst ska vinna.
Mp och sossarnas politik passar som handen i handsken för Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
Självklart är det ett val för vissa att bo i glesbygd men det är också många som behöver bo och arbeta där. Hur skulle det se ut om ingen ville bo där uppe och arbeta i gruvan till exempel? Så jag tycker att MP borde tänka mer på landet som helhet och inte lämna norra halvan i skuggan.

Ja det är ju toppen att folk vill bo på olika sätt och hela Sverige ska leva. Men det är konstigt att bränslepriserna är en politisk fråga när inte bostadspriserna är det. Så konstigt att jag startade en egen tråd om det 🙂
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Alla partier glömde bort pensionärerna.
Håller med (är själv pensionär)
De glömde helt av 2,3 miljoner väljare som är pensionärer.
Så jävla vidrigt.

Få pensionärer har råd att köpa elbil.
Den bil de har nu kommer bli dyrt för dem att använda om MP får igenom sina höjningar.
Citera
2026-09-12, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Lol. Yeah right. Vi vill verkligen ha gammal skinnskallekultursfilosofi vid makten. Samma frågor, mindre tatueringar.

Jag sopade glasgrosset varje måndag.

Vilka tatueringar har Jimmie?
Inte ens om alternativet är en DDR tant?
Citera
Medlem
Seriöst.

Börskraschen kommer förmodligen under valperioden samtidigt som AI-företagen kommer ha en dominant vinnare.

Då vill man inte att Jimmie styr. Trust me on that.

Börsen sjunker ner till 30% bostäder sjunker ca 30%

Sen så följer den vanliga vänstervågen. Det blir brutalt.
Citera
Medlem
Man skulle kunna köra rec på en debatt sen köra samma hela valrörelsen, inget nytt under solen.
Citera
2026-09-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
De allra flesta invandrarbarn tallar svenska, på fritiden, med kompisar, fritidsaktiviteter. Felaktigt påstående från dig.

Ja vi vet att dom tallar på svenskar

Våldtäkter och sexualbrott har skjutit i höjden och invandrare står för majoriteten av detta
Citera
2026-09-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Inte ens om alternativet är en DDR tant?
Speciellt inte om det är mån som säger samma grejer som afrikanska ryssbotar
Citera
2026-09-12, 09:26
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det här är det ingen av politikerna tog upp under debatten.
Då hade folk kanske fattat att det inte hjälper att höja skatten på bensin och diesel i Sverige.

"Om vi stängde av Sverige totalt (så att våra inhemska växthusgasutsläpp nollställdes helt), skulle det ta mellan 2 och 4 veckor innan den årliga globala ökningen av utsläpp har "ätit upp" och kommit ikapp hela den besparing som Sveriges nedstängning"
OT även här men precis!
Att det ska vara så svårt att föra en relevant diskussion om detta.
Ca 40% av de växhusgaser som släpps ut globalt kommer från de kraftverk som producerar el!
Förmodligen skulle det göra större nytta om vi helt slutar köpa produkter som tillverkas i Kina eller annan del av Asien än att vi höjer priset på drivmedel i Sverige.
Jag misstänker att produktionen av nya elbilar och batterier i Kina ger mer CO2 utsläpp än om vi fortsätter att köra de bilar som redan är tillverkade och som vi använder idag.
Citera
2026-09-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det här är det ingen av politikerna tog upp under debatten.
Då hade folk kanske fattat att det inte hjälper att höja skatten på bensin och diesel i Sverige.

"Om vi stängde av Sverige totalt (så att våra inhemska växthusgasutsläpp nollställdes helt), skulle det ta mellan 2 och 4 veckor innan den årliga globala ökningen av utsläpp har "ätit upp" och kommit ikapp hela den besparing som Sveriges nedstängning"

Så är det.

De som vill att Sverige skall arbeta för att få ner koldioxidutsläpp måste ju fatta att det enda vettiga vi kan göra i så fall är att hjälpa andra länder. Vad vi gör här hemma påverkar ingenting och vi har redan gjort allt som är rimligt att göra.

Att späka oss själva med papperssugrör och platspåseskatt är enbart sämsta sortens signalpolitik/kulturkrig. Inget mer.

Och att medvetet driva upp bensinskatten borde gå som mordförsök på landsbygdens folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in