2026-09-12, 09:27
Medlem
Vilka tatueringar har Jimmie?
Citera
2026-09-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Håller med (är själv pensionär)
De glömde helt av 2,3 miljoner väljare som är pensionärer.
Så jävla vidrigt.

Få pensionärer har råd att köpa elbil.
Den bil de har nu kommer bli dyrt för dem att använda om MP får igenom sina höjningar.

Instämmer. Det är vidrigt.

Enda gången MP bryr sig om pensionärer är när det gäller att fixa in ensamkommande afghaner som personal på äldreboendena. Så att de kan säga att de har fått jobb och måste få stanna i Sverige.

Hur de äldre har det tycks alla partier skita i, utom möjligen SD.
Själva har de ju så mycket på banken att de kan se fram mot en bekväm ålderdom.
Citera
2026-09-12, 09:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
OT även här men precis!
Att det ska vara så svårt att föra en relevant diskussion om detta.
Ca 40% av de växhusgaser som släpps ut globalt kommer från de kraftverk som producerar el!
Förmodligen skulle det göra större nytta om vi helt slutar köpa produkter som tillverkas i Kina eller annan del av Asien än att vi höjer priset på drivmedel i Sverige.
Jag misstänker att produktionen av nya elbilar och batterier i Kina ger mer CO2 utsläpp än om vi fortsätter att köra de bilar som redan är tillverkade och som vi använder idag.
Precis så
Ingen politiker tog upp sådant i debatten att batterier till elbilar tillverkas i Asien som till stor del använder fossila bränslen för produktion av el.
Citera
2026-09-12, 09:30
Medlem
Snubchurps avatar
Regeringen har gjort mycket rätt men de suger verkligen på miljö och klimatpolitik eftersom de inte bryr sig. Bäst i Europa och att vi har gjort tillräckligt säger de lika ofta som Maggan fyller Sossebingot med att Ulf fått en skattesänkning på 6000 kr per månad.

Jo, visst har vi ren industri och elproduktion. Utöver det har vi flyttat vår miljö- och klimatpåverkan utomlands genom import så det är klart vi kan låtsas som allt ser bra ut. Vi har en tydlig miljöpåverkan utomlands med all skit vi köper från Kina.

65-70 procent av konsumtionsutsläppen sker utomlands. Hade SD och Tidö menat allvar med att man velat bidra med åtgärder utomlands hade jag kunnat köpa det men faktum är att de inte bryr sig och vill inte göra något åt våra utsläpp, eftersom de inte bryr sig.
Tittar vi på resursanvändningen suger vi ännu mer där vi ligger bland de högsta i Europa. 22,5 ton råmaterial per person och EU-genomsnittet är 13,9.
Finns även bredare mått man kan titta på och då är vi ännu sämre.

Det här är ju en anledning till varför debatterna är så jäkla dåliga i Sverige. De kör samma talepunkter och ältar dessa tiden ut i varenda val vi haft de senaste 16 åren när det finns enormt mycket att prata om och debattera. Kanske för att svensken har svårt för att ta in för mycket information och behöver repetera enkla punkter vart fjärde år, vad vet jag.
Citera
2026-09-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om nu Jimmie Åkesson på allvar är orolig för att en viss del av väljarna inte uppvisar svenska värderingar borde han kanske oroa sig mer över att många i hans läger - inklusive han själv - uppvisar en rätt så sunkig kvinnosyn som Sverige övergav för decennier sedan. Jag ser ett större problem i att SD-valboskap röstar än att skötsamma muslimer gör det.

Jasså? det visste jag inte

Berätta gärna om Jimmies "sunkiga" kvinnosyn

Är dom i samma nivå som arabernas kvinnosyn när det kommer till niqab, balkongflygare eller allmänt hedersvåld?
Citera
2026-09-12, 09:33
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenPilleSnopp
Jag kör 60-80 mil med min tjänstebil över hela landet varje dag.
Min bensinbil har räckvid på 105 mil på en tank
Vilken elbil klarar det ??? hmm

Är det helt otänkbart för dig att stanna längs vägen, äta en lunch kanske dricka en kopp kaffe och äta en bulle, och samtidigt ladda bilen?
Citera
2026-09-12, 09:33
Medlem
Driftstopps avatar
Fyfan va tråkig debatt.
In med Markus Allard.
Citera
2026-09-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Hej alla ryssbottar och svarthjärtan.

Ulf Kristersson är den mest falska statsministern vi haft på 100 år.

Den ljugande juvenila tonåringen i rummet. Det är vår statsminister det.

Dags och packa Uffe.

Där har vi dig igen!

Har du matat familjen och beredd att ge mig lite underlag än?

Eller du insåg att dina lögner och falska påståenden inte gick att bevisa? väntar fortfarande
Citera
2026-09-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det.

De som vill att Sverige skall arbeta för att få ner koldioxidutsläpp måste ju fatta att det enda vettiga vi kan göra i så fall är att hjälpa andra länder. Vad vi gör här hemma påverkar ingenting och vi har redan gjort allt som är rimligt att göra.

Att späka oss själva med papperssugrör och platspåseskatt är enbart sämsta sortens signalpolitik/kulturkrig. Inget mer.

Och att medvetet driva upp bensinskatten borde gå som mordförsök på landsbygdens folk.
Det absolut bästa är om näringslivet uppbackat av samhället inklusive forskarsverige satsar gigantiskt stor på ny teknik, nya material och nya metoder, blir världsledande och säljer mindre miljöfarliga/mer klimatsmarta tjänster och varor till både svenska hushåll/företag och resten av världen.
Citera
2026-09-12, 09:37
Medlem
Om en vuxen man i Sverige inte redan valt sin ideologi är vederbörande förmodligen idiot.
Det är inte en fråga om sakfrågor det handlar om samhälle och struktur.
Citera
2026-09-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Vänta bara tills muslimer o sandnegrer bildar egna partier….
Två partier finns redan etablerade. Kanske flera i nuläget?
Partiet Nyans med ledaren Mikael Yuksel och Visionspartiet med ledaren Sean Busuladzic, vars partisekreterare Adel Sadat är en ivrig debattör.

Läs gärna deras partiprogram!

Partierna kommer att bli energiska konkurrenter till V och Noohsi när de har blivit lite varmare i kläderna.
De absolut allra flesta i de nytillkomna partierna kommer att föredra manliga ledare. Helt enligt deras kultur och religion.

Sverige har verkligen släppt in räven i hönshuset.
Citera
2026-09-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Foliehatten ! Tjena. Hejdå. Lycka till

Hahah som vanligt

Blir påkommen med rena lögner, sen är man en "foliehatt" när man vill be om underlag.

Bra jobbat! du är som alla andra som röstar vänster. bara spyr ut skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in