2026-09-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Expressen säger att kvinnan som dog färdades med en 60-årig man. Den andra bilen kördes av en 20-årig man.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinna-dod-efter-olycka-pa-ostermalm/

Nej, så står det inte. En kvinna i 55-års åldern (tyvärr död) och en man i 25-års åldern (svårt skadad). En man i 20-års åldern är gripen.

Fruktansvärd händelse.
Citera
2026-09-12, 08:31
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
20-åringen har kört vårdslöst:

https://www.tv4.se/artikel/4ht7Qf6t8Pxp0VgrKFOonl/kvinna-doed-efter-trafikolycka-pa-oestermalm
Två personbilar hade kolliderat. Den ena personbilen framfördes av en man i 20-årsåldern och i den andra bilden färdades en kvinna i 55-årsåldern tillsammans med en man i 60-årsåldern.
DN:s 25 åring blev 60-åring i TV4.
Märkligt att det nästan alltid är oskyldig som råkar värst ut i bilolyckor.
Vem är 20-åringen som körde fort?
Citera
2026-09-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Expressen säger att kvinnan som dog färdades med en 60-årig man. Den andra bilen kördes av en 20-årig man.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinna-dod-efter-olycka-pa-ostermalm/

Nu har Expressen ändrat till 25-årig man i bilen med kvinnan.
Citera
2026-09-12, 08:35
Medlem
Tippar på stressad langare som vart inne och levererat i dom finare kvarteren.
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Två personbilar hade kolliderat. Den ena personbilen framfördes av en man i 20-årsåldern och i den andra bilden färdades en kvinna i 55-årsåldern tillsammans med en man i 60-årsåldern.
DN:s 25 åring blev 60-åring i TV4.
Märkligt att det nästan alltid är oskyldig som råkar värst ut i bilolyckor.
Vem är 20-åringen som körde fort?
Citera
2026-09-12, 08:36
Medlem
RadioGaGas avatar
Gissningsvis körde idioten som en dåre på Karlavägen.
Den andra bilisten skulle korsa Karlavägen på Sibyllegatan.
Idioten hann inte bromsa och körde rakt in i sidan på den andra bilen.
Idioten borde få 20 års fängelse.
Citera
2026-09-12, 08:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ser att fyra parkerade bilar pressats ihop. Hastigheten kan inte varit låg...
Citera
2026-09-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderson8
Då har vi olika uppgifter, säger inte mina uppgifter är säkra, men det är det jag har fått till mig och det brukar inte vara långt från sanningen. Återstår att se vad som är rätt i det här fallet, men oerhört tragiskt oavsett då de i denna bil i högst troligt bara kört rätt men varit på fel plats vid fel tillfälle.

Expressen har ändrat nu så du hade rätt uppgifter.
Citera
2026-09-12, 08:46
Medlem
Drogpåverkad förorstsbabbe är en lågoddsare, blivit väldigt vanligt att de cruisa runt i stan på kvällarna.
Citera
2026-09-12, 08:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
Swepixsweden har bild från olyckan, han skriver karlavägen / Sibyllegatan

På bilden ser man fronten på bilen som orsakade olyckan

https://www.instagram.com/p/DdKrzSEqQOg/

Ser helt galet ut med tanke på att det är i innerstan. 20-åringen måste väl ha varit påverkad?
Citera
2026-09-12, 08:53
Medlem
Nu kommer jag lägga mitt strå i stacken i Flashbackrasismen och utgå ifrån att GM är babbe. Av all den "motorvägshastigheter på smågator" trenden så ser åtminstone jag typ en 10:1 babbe:svenne ratio.

Kanske dags att se över körkortsåldern? Alltid tyckt att det är lite märkligt att sätta 18åringar i kontroll av någon som kan åka i över 140-150 km/h och väger 1-2 ton. Jag var en idiot när jag var 18 men trodde väl själv att jag var världens smartaste.

Nu har alltså en mamma som hämtat sin son ifrån en natt ute fått sätta livet till för att någon tycker att det är ashäftigt att åka fort. Och det är väl inte heller säkert att sonen överlever?
Citera
2026-09-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariou
Nu kommer jag lägga mitt strå i stacken i Flashbackrasismen och utgå ifrån att GM är babbe. Av all den "motorvägshastigheter på smågator" trenden så ser åtminstone jag typ en 10:1 babbe:svenne ratio.

Kanske dags att se över körkortsåldern? Alltid tyckt att det är lite märkligt att sätta 18åringar i kontroll av någon som kan åka i över 140-150 km/h och väger 1-2 ton. Jag var en idiot när jag var 18 men trodde väl själv att jag var världens smartaste.

Nu har alltså en mamma som hämtat sin son ifrån en natt ute fått sätta livet till för att någon tycker att det är ashäftigt att åka fort. Och det är väl inte heller säkert att sonen överlever?

I de kvarteren kan man inte räkna bort "brat som lånat pappas prestandabil" som möjligt GM.
Citera
2026-09-12, 09:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariou

I framtiden kommer bilar endast kunna köra enligt hastighetsgränsen i tätbebyggda områden så detta problem kommer försvinna med tiden.

På Östermalm är det inte 18-åringar som är farligast utan 15-åringar i såna där moppebilar. Där snackar vi småungar som inte har nån koll alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in