Citat:
Ursprungligen postat av
Ariou
Nu kommer jag lägga mitt strå i stacken i Flashbackrasismen och utgå ifrån att GM är babbe. Av all den "motorvägshastigheter på smågator" trenden så ser åtminstone jag typ en 10:1 babbe:svenne ratio.
Kanske dags att se över körkortsåldern? Alltid tyckt att det är lite märkligt att sätta 18åringar i kontroll av någon som kan åka i över 140-150 km/h och väger 1-2 ton. Jag var en idiot när jag var 18 men trodde väl själv att jag var världens smartaste.
Nu har alltså en mamma som hämtat sin son ifrån en natt ute fått sätta livet till för att någon tycker att det är ashäftigt att åka fort. Och det är väl inte heller säkert att sonen överlever?
Rasismen är att du säger babbe, och inte ser/förstår att det är ganska stor skillnad på icke-blonda som kör bil, utifrån länderna de kommer ifrån. Jag har kört och känner många från "andra länder". Nordiska personer är nog de mest försiktiga bilkörarna i gemen, kanske tillsammans med Nederländska och Japanska bilförare, men om man tittar på resten av alla länder skiljer det sig stort.
Vad gäller det här att köra snabbt mitt inne i stan, så skulle jag säga att Norra afrika har fått fler 20-35åringar som tror att 200 inne i stan på nätterna är en bra ide (och jo, det går även på mindre gator som liknar Gamlastan).
Sen kan man bli förbannad för de som gör liknande saker (en klar majoritet) ser ju som du säger likadana ut, därav samlingsnamnet babbe (om man inte ha bott i områdena, vilka de nu är t.ex. i Sub-Saharan Afrika), men kom ihåg att det faktiskt är olika i olika länder, det är dessutom stor skillnad på olika personligheter (för de som inte gillar denna typ av fasoner från dessa länder är nog ännu mer negativa än du till dem), och naturligtvis är det män vi talar om.
Det man kan göra, är att ha fler trafikpoliser ute, som faktiskt lär dessa killar att det straffar sig. Och gärna i kombination med att sätta upp kameror. Lär av andra länder som har kameror t.ex. Nederländerna.
I detta fallet så har det ju haft väldigt tragiskt slut med en (som jag antar) mamma som fått sätta livet till när hon kört sin son. Bara för att en annan yngre man inte förstår att städer och hastighet är en mycket dålig kombination. Sedan om det är någon från rågblond svensk kille som är ute och kör med pappas bil, eller en tunisier som vill känna vinden i håret, spelar ju ingen roll för henne.