2026-09-11, 23:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarknark
Tror du inte en seriemördare kan åka två stationer på tunnelbanan eller?

Varken Täby, Vallentuna eller Sollentuna har någon tunnelbana, så håll käften bara, bondjävel.

Klart det inte är en pedofil som åker till en random ort. Personen har troligtvis lokal kännedom.

Att det är en överfallsvåldtäkt gör att det med största sannolikhet är en invandrare, tror dessutom att det är en rätt ung invandrare som gjort detta. Jag känner mig också tämligen säker på att det är nån som kommit till Sverige relativt nyligen. Ensamkommande invandrare med största sannolikhet.

Känns igen från flera liknande fall i England.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2026-09-12 kl. 00:04.
Citera
2026-09-12, 00:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Det gynnar i stort sett alltid. Att det inte skulle gynna är en lögn man kom på när man såg att det var för många svartingar som var GM.

Jag delar inte det.

För det första. Det är långt i från säkert att polisen har ett vettigt signalement överhuvudtaget. BO (som är ett barn) kan mycket väl ha sagt ”Ja men han såg väl vanlig ut. Vuxen.”

På vilket sätt tänker du då att det gynnar utredningen att polisen offentliggör att GM beskrivs som exempelvis ”Inte tjock och inte smal, inte lång och inte kort. Eventuellt lite skägg. Jeans. Vuxen, eller i vart fall över 15 år.”

För det andra. Är det å andra sidan så att signalementet är mer specifikt så kan det mycket väl lösas genom att gå igenom passfoton på personer boende i området. Onödigt då att avslöja för GM att man är honom på spåren.

För det tredje. De eventuella signalement som BO gett kan vara osäkra och därför snarare vilseleda än något annat. Ett exempel är mordet i tygbutiken i Göteborg. GM beskrevs som en kvinna i 35-årsåldern (har jag för mig) men hon var i själva verket 17. Tror du att när polisen går ut med att GM är runt 35 år att det gynnar möjligheten att gå in tips på 17-åringar?

Jag har förstås ingen aning om hur det ligger till här. Det är möjligt att polisen vet mer, och det är möjligt att polisen borde gå ut med det. Polisen kan ju göra misstag, men det är inget jag skulle anta har skett.
Senast redigerad av Troian 2026-09-12 kl. 00:38.
Citera
2026-09-12, 00:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Varken Täby, Vallentuna eller Sollentuna har någon tunnelbana, så håll käften bara, bondjävel.

Klart det inte är en pedofil som åker till en random ort. Personen har troligtvis lokal kännedom.

Att det är en överfallsvåldtäkt gör att det med största sannolikhet är en invandrare, tror dessutom att det är en rätt ung invandrare som gjort detta. Jag känner mig också tämligen säker på att det är nån som kommit till Sverige relativt nyligen. Ensamkommande invandrare med största sannolikhet.

Känns igen från flera liknande fall i England.

Ingenting tyder på att GM är invandrare. Inte mycket tyder på att han är uppvuxen i Sverige heller, utom möjligen området.

Att GM är ung håller jag för ganska sannolikt. 15 år och uppåt.
Senast redigerad av Troian 2026-09-12 kl. 01:06.
Citera
2026-09-12, 00:41
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Överfallsvåldtäkter mot barn i sverige:
Helene 1989 - Ulf
Billdals-flickan 1995 - Anders
Engla 2005 - Anders
Luna 2022 - Förståndshandikappad invandrartonåring

Finns massvis fler men de har bara inte blivit kända i media
Citera
2026-09-12, 00:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Vad är din källla?
Citera
2026-09-12, 01:12
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Det är flera i Norge, kommer inte ihåg vilka.

Men i Danmark har vi ju den kända Philip Westh. Filippa och Emelie.
https://www.flashback.org/showthread.php?p=88719375&posted=1#p88719375

Och den mördade Emelie Meng.
(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016

Sådana svin ska aldrig mer komma ut igen!

EDIT: Gör som Danmark och Norge. 21 år bakom galler + förvaring för evighet.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2026-09-12 kl. 01:30.
Citera
2026-09-12, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Av vad som framkommit så lutar det åt Högsbyskolan som är F-3 skola. I såfall borde flickan vara 9-10 år som högst.

Flickan är 10 år.
Fjärdeklassare från en annan skola är flyttade till Högby p g a en renovering (av Fastebolsskolan), så jag gissar på att hon går i fyran.
Citera
2026-09-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ska ha varit vid centrum, antar det finns nån gångväg mellan skolan och centrum? Då borde man kunna få något hum om vart.

När mina tonåringar gick i lågstadiet uppmuntrade skolan till att man alltid skulle lämna och hämta barnen och först i åk3 så ansåg de att man kunde låta barnen gå själva.

Vill inte skuldbelägga föräldrarna nu, de har nog grov ångest redan men hade mina barns skola varit kantat av grönområden hade jag nog följt dom längre än så men så är jag nog lite för överbeskyddande med iofs.

Det är inte mellan Högby och Viksjö Centrum utan bakom Högbyskolan, åt andra hållet från centrum.
Citera
2026-09-12, 01:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Flickan är 10 år.
Fjärdeklassare från en annan skola är flyttade till Högby p g a en renovering (av Fastebolsskolan), så jag gissar på att hon går i fyran.

10 år gammal!

Fy för fan. Förstörd för livet. Stackars hon, det borde gjort väldigt ont dessutom.
Hennes föräldrar vill nog se GM död.

Här ligger stället:
https://www.google.com/maps/@59.4179461,17.7947019,462m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDkwOS4wIKXMD SoASAFQAw%3D%3D
Senast redigerad av K.Blomkvist 2026-09-12 kl. 01:38.
Citera
2026-09-12, 02:00
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
GM är 100% svensk.
Polisen verkar fortsatt hålla sig neutral för att inte påverka vittnen.

https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9298499

" Polisen söker vittnen efter ett misstänkt sexualbrott mot ett barn i Viksjö, samtidigt som oron i området är stor..

Tips tas nu emot även via chattar på Facebook och Instagram, medan polisen vill ha fler iakttagelser från området."
Citera
2026-09-12, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Den där tjocka somalien för några år sedan som våldtog en 9åring påväg från skolan togs endast pga ren slump och att han var lerig. Annars hade han kommit undan. Han var inte från området. Detta är nog nån smutsig babbe som tog sig till ett svenskt område för att våldta ett svenskt barn. Han kommer aldrig åka fast.
Han var ju kvar vid brottsplatsen.
Dessutom hade han vistats på skolan i området.
Citera
2026-09-12, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
En riktig förälder går väl med sitt barn till skolan samt hämtar? Sett alldeles för många ensamma barn så irrar omkring.

Ja, naturligtvis borde alla ha med sig en förälder även på anställningsintervju, och även när man så småningom flyttar in på ålderdomshemmet så bör man ju för säkerhets skull ha med sig mamma vid sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in