Hoppas de har kollat upp den svenska småbarnspappan som dömdes för överfall och våldtäkt/ våldtäktsförsök på flickor i samma ålder i Huskvarna/ Jönköping för några år sedan, om han är ute efter igen.
Frivården brukar ju flytta såna här GM till andra delar av landet än där deras brott begicks när de ska "återanpassas" till samhället...Men antar att polisen ganska omgående skulle rikta in sökningen på honom om Frivåeden valt att placera honom i trakterna.
Var fick du luft ifrån? Vi har inte en aning om åldern på barnet. Man räknas som barn tills man fyller 18. Tycker du att det är normalt att exvis följa med en 12 åring till skolan?
Sett/ser alldeles för många barn tillomed under 10 som åker/går själv från skolan, föräldrar bryr sig inte och kolla vad som händer.
Sett/ser alldeles för många barn tillomed under 10 som åker/går själv från skolan, föräldrar bryr sig inte och kolla vad som händer.
Nu finns det ju risk för att du trollar, men normen är ju att ungar tar sig själv till skolan från rätt tidig ålder i Sverige, om man bor så till att det går. Både lantligt och i stan.
Signalement på gärningsmannen så föräldrar kan hålla koll????
Fast det är inte logiskt.
Om föräldrar ska hålla koll så håller dom koll oavsett hur personen ser ut. Om man är rädd för att ens barn ska bli överfallet så följer man med barnet, och struntar väl knappast i en okänd man som ger sig på barnet bara för att han inte passar in på signalementet?
Nä jag tänkte på det också. Det är en man med skåpbil. Det är möjligt för honom att röra sig i Norra Stockholm.. Jag vet inte var Vicksjö ligger men åker till Järfälla på ärenden då o då.
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Viksjö ligger jättelångt från både Täby och Vallentuna, men även Sollentuna. Du är inte från Stockholm va?
Folk från Täby och Vallentuna har knappt nån aning om vad Viksjö är för något. Samma med folk från Sollentuna, det är helt skiljda orter
Flickan är 10 år.
Fjärdeklassare från en annan skola är flyttade till Högby p g a en renovering (av Fastebolsskolan), så jag gissar på att hon går i fyran.
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Det är inte mellan Högby och Viksjö Centrum utan bakom Högbyskolan, åt andra hållet från centrum.
Ok tack för infon. Det stod i tidningen att det var i ett grönområde vid centrum och då det tidigare pratats om att det var vid Högsby lät det mest logiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
I Huskvarna/ Jönköping var det en frikyrklig svensk småbarnspappa som överföll, försökte och i något eller några fall lyckades våldföra sig på småflickor på väg till skolor. Låg- till högstadiebarn.
Blond, smal man, helt vanligt utseende, relativt nygift med kvinna med barn. Två egna barn.
Men det var max ett par tre år sedan. Han kan knappast vara ute redan. (Edit. Flashbacktråd finns men orkar inte leta efter den).
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hoppas de har kollat upp den svenska småbarnspappan som dömdes för överfall och våldtäkt/ våldtäktsförsök på flickor i samma ålder i Huskvarna/ Jönköping för några år sedan, om han är ute efter igen.
Frivården brukar ju flytta såna här GM till andra delar av landet än där deras brott begicks när de ska "återanpassas" till samhället...Men antar att polisen ganska omgående skulle rikta in sökningen på honom om Frivåeden valt att placera honom i trakterna.
Jag tog upp det fallet igår i denna tråd där jag även länkade till den tråden.
Det hände 2024 och han dömdes i Mars förra året (2025) till 5 års fängelse så han kommer sitta några år till.