2026-09-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror de som såg debatten i hög grad redan bestämt sig.

Det spelar nog större roll vilka betyg partiledarna får i media, för det är dessa rubriker som de som inte bestämt sig kommer att väga in.
Förra valet bestämde sig nästan 20% de sista 2 dagarna för vilket parti de skulle rösta på.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Fast det har inte låtit såhär hätskt och fientligt.

Kolla lite gamla klipp från Palme och Fäldt tex. Det var ganska hårda debatter
Citera
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nej riktigt så länge har jag inte varit med. Jag minns typ från Göran Persson och Lars Leijonborg och framåt.

Det har varit en ganska hätsk stämning sedan åtminstone 2014. Du kan kolla på några debatter där Löfven och Lööf deltog.
Citera
2026-09-11, 22:39
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Expressems betyg:

Ebba: 4
Ulf: 3
Amanda: 3
Magdalena: 3
Jimmie: 3
Nooshi: 2
Thand: 1
Simona: 4
Tämligen rimligt. Men Nooshi kunde gått fått en etta också. Tyckte det var en total genomklappning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
Tänker du på Peter Hultqvist kanske?

Nja… men han är riktigt ful också.

Edit: Baudin heter han
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag vill inte ens ha några hatiska svenskar här. Tänka sig...
Jaha, så svenskar ingår i sveriges migrationspolitik, där ser man..du kan ju börja med att flytta själv om du tycker det du påstår. Nähä nä..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Nooshi bakfull? Katastrofal insats ikväll.

Håller med, men samtidigt brukar hon alltid se så trött och less ut att man nästan förväntar sig att hon ska komma klädd i flanellpyjamas till debatterna.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tycker du som rödgrön att "ditt lag" imponerade? I så fall, på vilket sätt?

Först och främst så ljuger Kristersson och Mohamsson hela tiden. Det tolererar jag helt enkelt inte. Och de ljög klart mest också idag. Det spelar ingen roll vad de säger, för de är helt opålitliga.

Åkesson fick tummen ner av alla kvinnliga tittare här i soffan. Äcklig, läbbig, herregud var omdömena. Nu ser jag inte det de ser, men de ser det och de har alla rösträtt. Så var han ute på nån mental tripp i en alternativ verklighet när han skulle snacka klimatpolitik. I övrigt höll han SDs fana högt. På gott och ont.

Busch tar sin nya roll som Sveriges mest statsmannamässiga politiker på allvar, och gör det rätt bra. Men hon var ännu bättre igår.

Amanda Lind sa inte ett osant ord och kallade helt korrekt statsministern för den lögnare han är. Hon var dessutom artigast av alla. Det gillar jag, det inger förtroende. Det gör inte de där som står och skriker när andra ska tala.

Thand Ringqvist var blek, det var hon också igår. Hon är helt enkelt inte en snabbtänkt och slagfärdig debattör. Hon framstod dock som mest och klarast höger i hela rummet. Månne det var medvetet, en plan för att sno högerröster som föredrar klara högervärderingar, också om de är av det äldre slaget. Men är man ett så litet parti ska man inte ha röda linjer, det är korkat. I själva verket är ALLA röda linjer korkade i politiken.

Dadgostar var en katastrof. Inte för mig, för mig spelar det ingen roll, men för sitt parti. Skulle det vara ett annat land och en annan tid hade nog en enkelbiljett till Sibirien stått näst på tur. Det var inte bara snyfteriet, hon var den enda som inte behärskade de politiska frågorna.

Magdalena Andersson var sig själv. Sammanbiten, saklig, träig, litet tråkig, stabil, pålitlig. Hon är ingen bra debattör, eller rättare sagt så är hon inte det under såna här omständigheter (jag har sett henne i riksdagen, där är hon emellanåt helt lysande). Det som hände flera gånger var att kristersson kom med nån halvhysterisk anklagelse och så rättade Andersson honom avmätt, som en skolmamsell. Det tror jag biter stenhårt på osäkra väljare. Om jag måste välja mellan henne och Ulf Kristersson som statsminister så väljer Magdalena Andersson hundra gånger av hundra. Inte för sossepolitiken, utan för att jag kan lita på att hon sätter Sverige först, alltid. Vad gäller Kristersson så kan jag lita på att han sätter Kristersson först, alltid. Sånt skit lämpar sig inte för statsministerposten.

- - -

Där har du min resumé av kvällen. Jag försökte titta på debatten med "jag har inte kunnat bestämma mig"-ögon, men det var litet svårt. Jag tror dock, precis som experterna säger, att skrämselpropaganda och smutskastning inte fungerar när det gäller osäkra väljare. Det ökar bara osäkerheten, och det gillar de inte och röstar därför oftas precis tvärtom. I det avseendet tror jag faktiskt att oppositionen drog det längre strået i kväll, trots Dadgostar. Mohamsson, Kristersson och Åkesson var väldigt anklagande. Busch var betydligt smartare, men det var också Lind, Thand Ringqvist och Andersson. Så knapp vinst för oppositionen, enligt mig.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jo så är det. Märkte dock att jag läste frågan som jag svarade på fel; "vem var mest vänsterextrem", men ser nu att frågan var parafraserat "vilken vänsterextremist var mest sur på vänsterkanten". Där vinner Magdalena stort. Väldigt stort.

De var sura allihopa på vänsterkanten tyckte jag förutom C ledaren då. Men Maggan är svår att slå när det gäller att se sur ut
Citera
2026-09-11, 22:40
Medlem
SvettigArabs avatar
Jag ställer samma fråga som igår. Nån med Expressen och/eller Aftonbladet som kan svara på vilka Viktor (Expressen) och Oisin (Aftonbladet) tyckte va bäst och sämst i kvällen debatt. Lite nyfiken på vad partiledarna fick för betyg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Vafan heter han som liknar en gris i sossarna ?

Han har en norrländsk dialekt.

Strömmer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Även jag är dum i huvudet i så fall. Tycker Simona babblade för mycket och att Thand framstod som förnuftig. Har mer förtroende och respekt för Thand, men nu ogillar jag C så blir ändå ingen röst där.

Har ingen större uppfattning om Thand, men idag var hon extremt anonym. Väldigt blek insat. Tror helt ärligt att hon pratade 3 gånger på 2 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in