2026-09-11, 22:36
Medlem
BombaySaphires avatar
”Verklighetsbilden går väldigt mycket isär”

Citat:
Smutskastning och hårda ordväxlingar med anklagelser om lögner, där partiledarna avbröt varandra präglade debatten i SVT i kväll.

Debatten hade ett högt tempo, där partiernas skiljelinjer var tydliga, säger Ekots inrikespolitiska kommentator Helena Gissén.

Hon menar också att partiernas bild av verkligheten går isär, vilket hon tror gör det svårare för väljarna att ta ställning.

https://www.sverigesradio.se/artikel/sa-var-partiledardebatten-2026-i-svt
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Var det en bild på henne själv? Missade vem det var.
Det var en bild på hennes två ungar som hon påstod Jimpan skulle utvisa.
Citera
Medlem
Vafan heter han som liknar en gris i sossarna ?

Han har en norrländsk dialekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kissa och gå och lägg dig. Svensk politik har aldrig varit en vänskapsmatch men är man 14 år så har man kanske inga perspektiv på det.

Fast det har inte låtit såhär hätskt och fientligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eilaeila
Man hör ju för sjutton knappt vad han säger så tyst som han pratar!🤨
Då spänner man öronen för att höra och inte "lyssnar i bakgrunden"...
Citera
2026-09-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Jan Emanuel 😁👍

Vad röstar han på? Folklistan?
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Nooshi och Maggan vann klockrent. Jag dissar SD och blir vänsterextrem. Ökad invandring och höjda skatter och bidrag kommer absolut att få fart på Sverige.
Nooshi kanaliserade sin inre blatte i ett argsint utfall mot Jimmie. Man såg att hon fick hålla tillbaka för att den inre blatten inte skulle helt ta över och göra kaoz med alla.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-09-11 kl. 22:39.
Citera
Medlem
MP har varit tysta hela valrörelsen.

Blev lite förvånad när Amanda tvålade till Uffe till molekyler.

Det visar sig att avskaffandet av mängdrabatten är ett MPförslag. Där ser man.

Ulf. Fy fan vad falsk du är. Du kan inte vara statsminister i Sverige.
Citera
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Vafan heter han som liknar en gris i sossarna ?

Han har en norrländsk dialekt.
Tänker du på Peter Hultqvist kanske?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det kan ju förhelvetet inte precisera konkret i en enda fråga. Bara en massa allmänt tyckande och fel fokuserade känslor

Jo så är det. Märkte dock att jag läste frågan som jag svarade på fel; "vem var mest vänsterextrem", men ser nu att frågan var parafraserat "vilken vänsterextremist var mest sur på vänsterkanten". Där vinner Magdalena stort. Väldigt stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är otroligt hur mycket Jimmie Åkesson hatar kunskap och vetenskap. Fantastiskt skrämmande att en han kan få så många röster. Han påstår att han har mer kunskap om klimat- och miljöfrågor än ledamöterna i Klimatiska rådet.

Jimmie Åkesson vill förbjuda hemspråksundervisning som enligt all samlad vetenskap är oerhört viktig för att lära sig ett nytt språk.

Jag orkar inte mer. Alla som röstar på Jimmie Åkesson är gravt utvecklingsstörda.
"All forskning"? Länka gärna. Vilka länder har det gjorts i, är länderna jämförbara med sveriges demografi? Lätt att hänvisa till "forskning" för att få fram sin tes, vet alla som är lite insatta. Tyvärr, jag tycker vikten av att slippa bli färnedringsrånad och pissad i munnen väger något tyngre än att minska världens 0,1 promilles utsläpp något mer.. utvecklingsstörda drägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Är du dum i huvudet eller? Hur fan kan du välja Thand? Hon pratade typ 2 ggr under hela kvällen. Såg helt bortkommen ut.

En av de absolut sämsta enskilda insatserna jag sett i en partiledardebatt. Verkade vilja försvinna från studion.

Blir på riktigt rädd att det finns människor som du i det här landet.

Även jag är dum i huvudet i så fall. Tycker Simona babblade för mycket och att Thand framstod som förnuftig. Har mer förtroende och respekt för Thand, men nu ogillar jag C så blir ändå ingen röst där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in