2026-09-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Han röstar nog inte direkt KD...

Ebba brukar göra debatterna ganska bra. Idag var hon väl inte så bra som hon varit annars.

Nej, men att han säger Simona på två plus visar hans strategi, att försöka påverka människor att inte rösta L. Hon var stekhet den här debatten och tryckte till Maggan och Nooshi8x8 ordentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jag vill inte ha några hatiska muslimer här, punkt slut. Så ta in massa folk från de delarna av världen är big nono, arbetskraftsinvandring ska bort. Kan ersättas av tillfälliga gästarbetare (och osams sinsemellan). De kan få "hjälp" av sfi samtidigt som de arbetar, som det funkade på 70-80-talet. Skiter i om de är välutbildade, var osama bin laden också. Sluta vara så jävla naiv. Befolkning går upp och ner, det får hanteras (kommer gå ner i dessa länder också inom kort så ingen lösning). Men det är väl nya "argumentet" för att fortsätta massinvandringen och få in vänsterväljare, nice try.

Du om någon är naiv, 70-80 talet är passé och kommer aldrig tillbaka hur mycket du än lever i din bubbla.

Kolla dig omkring i samhället lite, om man tar bort arbetskraftinvandring (vilket kommer aldrig ske), så kommer Sverige sjunka som en sten.

Sverige är inte enbart Lidingö eller Öckerö, samhället måste fungera från personer som skottar snö, till de som kör bussarna, till ingenjörerna etc, allt har sin plats.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Tror ni Maggan kommer få stöveln om dom torskar nu ?

Ja. Eller så avgår hon frivilligt.
Citera
2026-09-11, 22:14
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Simona var ju en femma.
Den genomsnittliga idioten köper väl Aftonbladets story före att se debatten med egna ögon.
AB är för sossarna vad FOX är för republikanerna i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Debatten är inte slut och jag är redan lite dummare än när den började. Hela Sveriges IQ kommer vara lite lägre ikväll än den var igår.

Finns många argument som inte tas upp för att slå hål på grönröda skitsörjan, det kan sägas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpensfarsa
Jimmie svamlar på som vanligt, målar upp Sverige idag som ett kalifat där valet helt kommer avgöras av muslimerna. Det är inte bara val i Rinkeby och Tensta utan hela Sverige, löjligt uttalande och ett skämt om folk seriöst sitter och tror på detta struntprat. Bra svar från Amanda Lind som satte honom på plats, konspirationsteoretiker hör inte hemma i svensk riksdag.
Har man skygglapparna på så förstår jag att man inte ser något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du såg på debatten med fel ögon, eftersom du redan har bestämt dig.

Du behöver tänka vad de såg som ännu inte klarat av att bestämma sig...

Tycker du som rödgrön att "ditt lag" imponerade? I så fall, på vilket sätt?
Citera
Medlem
Märkligt med hur olika folk ser på Simona.

Många här tycker hon var suverän, men jag håller mer med Aftonbladet-fånen om just henne. Tycker inte alls hon är bra. Babblar för mycket och framstår stundtals mer som glatt fjantig än som kunnig och seriös.

Blir intressant att se på söndag om fler tycker som mig och L tappade riksdagsplatsen ikväll eller om de skenar vidare mot 6-7 proc.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Förstår inte riktigt hur Aftonbladet resonerar när dom tycker att Nosshi var bättre än Simona ikväll. Va?
Mehrnoosh var en vandrande katastrof i jämförelse med Simona. Aftonbladet är uppenbarligen helt hjärndött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du såg på debatten med fel ögon, eftersom du redan har bestämt dig.

Du behöver tänka vad de såg som ännu inte klarat av att bestämma sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Tror ni Maggan kommer få stöveln om dom torskar nu ?
Tyvärr kommer vänstern och Sossarna vinna. Hoppas åtminstone de då kan bilda något med KD och kanske Liberalerna. Det är väl det minst sämsta
Citera
2026-09-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Nooshi är för fortsatt kvinnoförtryck

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Strömmer har auran av insulinresistens och sömnighet emot sig, men jag personligen uppskattar verkligen hur karldjäveln lyckas hålla ett sävligt men konstant flöde på orden som kommer ut ur munnen, så att han hinner tänka innan han talar, istället för metoden som alla andra använder, att snacka ikapp hjärnan och landa på "ööhh, eeeh" och dylika läten.
Man hör ju för sjutton knappt vad han säger så tyst som han pratar!🤨
Citera
2026-09-11, 22:15
Medlem
Tidösidan vann debatten.

Simona bäst, Ebba och Åkesson bra. Ulf OK.

På den rödgröna sidan får man väl säga att Amanda var bäst, trots att hon var sämre än förut.
Nooshi OK, C-Tand *gäsp* och värst var Magda.

Obegripligt att folk röstar på detta sossarna med Magda som statsministerkandidat. De tycks inte ha någon egen politik. Mest jag, jag, jag vill bli statsminister.
Hon framför inte deras ståndpunkter på ett bra sätt och hon är överskattad som ledare, kom ihåg vilket gäng som var ministrar i förra regeringen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in