2026-09-11, 06:45
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Nu var det tyvärr Reinfeldt som öppnade våra hjärtan…
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xR9OgB/fredrik-reinfeldt-oppna-era-hjartan

Både S och M har bidragit till massinvandringen. Vi får vara glada att de insett problematiken och nu svängt i frågan.
För dom av oss där världen inte är autistisk så går det bra att använda uttryck från en situation i en annan för att göra en referens till som i detta fall ett av de dummaste uttalandena i mänsklighetens historia.

Tveksamt om S förstått problemet med invandringen när Maggan öppet flörtar med muslimer och vill styra med MP som kräver fri invandring.

M vänder mest kappan efter vinden och den där öppet korrupta dvärgen har inte åstadkommit mycket de senaste 4 åren.

Vi skulle behöva egen majoritet för tex AfS för att ens börja komma någon vart med vårt absolut största problem.
Klimatförändringar och livsmedelsbrist är ingenting mot hur det kommer bli när tillräckligt många muslimer väljer antingen ett eget parti eller stöder de redan infiltrera partierna så som S, V, MP.
Sen blir det sharialagar på demokratisk väg och den svenska sagan får ett abrupt slut medans Maggan sitter och gråter i buren innan steningen för ingen ville köpa henne och säger - Jag såg det inte komma.
Citera
2026-09-11, 08:25
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
9z, och du gör dig skyldig till ett flagrant misstag som tror att någon bryr sig om vad du tycker.
Uffe är en riktig cuck som helt styrs av en galen kärring som tror på någon form av hittepå vetenskap hon kallar existentiell hälsa. Ska dessa två styra Sverige menar du? Stor humor.

Nu är inte det inte Ulfs fru som ställt upp i valet.

När det kommer till politik och val är det bästa för ett land att skapa stabilitet. Ulf Kristersson har skapat en stabilare sammarbete med Tidö avtalet.

Magdalena Andersson däremot lutar sig mot MP och Vänster. Ett konkret exempel är att MP och V vill byta ut tryggheten med kontinuerlig och stabil kärnkraftsel till osäker vindkraft. S, MP och V vill öka invandring när vi idag redan har problem med utanförskapsområden. I mina öron låter det som att de försöker utöka utanförskapsområden ännu mer tills hela Sverige blir ett.

Jag väljer hellre Ulf Kristersson än att ge MP, som vill byta kön på 12-åringar, chans att regera.
Citera
2026-09-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Nu är inte det inte Ulfs fru som ställt upp i valet.

När det kommer till politik och val är det bästa för ett land att skapa stabilitet. Ulf Kristersson har skapat en stabilare sammarbete med Tidö avtalet.

Magdalena Andersson däremot lutar sig mot MP och Vänster. Ett konkret exempel är att MP och V vill byta ut tryggheten med kontinuerlig och stabil kärnkraftsel till osäker vindkraft. S, MP och V vill öka invandring när vi idag redan har problem med utanförskapsområden. I mina öron låter det som att de försöker utöka utanförskapsområden ännu mer tills hela Sverige blir ett.

Jag väljer hellre Ulf Kristersson än att ge MP, som vill byta kön på 12-åringar, chans att regera.
Som jag skrev tidigare, nog sjutton måste väl moderaterna ha något bättre att ställa upp med än denna totalt ryggradslösa Ulf. Han vågar ju inte ens ta itu med problemen han har internt inom partiet eller kansliet. Inte nog med det, han låter alla kärringar omkring sig, inklusive hans galna fru, köra med honom hur som helst. t ex har Ebba har honom lindad kring sitt lillfinger. Det är inget fel i Moderaternas politik, men Ulf är det sämsta dom ställt upp med sedan idioten Reinfeldt.
Citera
2026-09-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Drog hon en Putin idag med förresten? Eller var det bara reserverat för Jimmie igår?

kommer faktiskt inte ihåg men hon körde många av sina greatest hits, sd fara för demokrati ministrar osv
Citera
2026-09-11, 12:40
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Som jag skrev tidigare, nog sjutton måste väl moderaterna ha något bättre att ställa upp med än denna totalt ryggradslösa Ulf. Han vågar ju inte ens ta itu med problemen han har internt inom partiet eller kansliet. Inte nog med det, han låter alla kärringar omkring sig, inklusive hans galna fru, köra med honom hur som helst. t ex har Ebba har honom lindad kring sitt lillfinger. Det är inget fel i Moderaternas politik, men Ulf är det sämsta dom ställt upp med sedan idioten Reinfeldt.

Val av partiledare är en kombination av olika kvaliteter. Du vill ha någon med starkare ryggrad, men det kan påverka vissa väljare negativt. Det är lätt att det blir då går över till pajkastning och gläfsande. Se bara på S, V och MP som i varje debatt framstår som galna (nej, inte för att de är kvinnor)
Man måste inte vinna alla slag för att vinna kriget (läs valet)

Jag håller med om att Reinfeldt var dålig för sitt parti, sina väljare och för Sverige.
Citera
2026-09-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Den "mörkhyade" killen som du refererar till är en journalist på Aftonbladet. Märkligt att SVT inte nämnde det när han presenterades? Fast SVT kanske inte visste att Anders Lindberg på Aftonbladet hade skickat sin husneger för att skådespela "den vanliga väljaren från gatan"?

Länk till Guuled Mohamed, journalist på Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/av/guuled-mohamed
Guuled Mohamed vann Unga journalistpriset 2023. Han går sista terminen på gymnasiet och har startat Ungdomsredaktionen i Järva och är reporter på Aftonbladet.
För övrigt är min slutsats att Magdalena Andersson är slut som artist och nästa opinionsmätning lär visa på än sämre stöd för (S). Kanske så lågt som 24-25 %

Jo, du har rätt i att hon inte gör sig speciellt bra i debatter.
Citera
2026-09-11, 13:21
Medlem
Citat:
Val av partiledare är en kombination av olika kvaliteter. Du vill ha någon med starkare ryggrad, men det kan påverka vissa väljare negativt. Det är lätt att det blir då går över till pajkastning och gläfsande. Se bara på S, V och MP som i varje debatt framstår som galna (nej, inte för att de är kvinnor)

Jag håller med om att Reinfeldt var dålig för sitt parti, sina väljare och för Sverige.

Reinfelt var dock överlägsen Kristerson på alla sätt och vis, han hade dock oturen att verka mitt i flyktininvasionen.
Citera
2026-09-11, 14:26
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Reinfelt var dock överlägsen Kristerson på alla sätt och vis, han hade dock oturen att verka mitt i flyktininvasionen.

Jaja, öppna era hjärtan. Otur att han var kapten när det kom en storm.
Citera
2026-09-11, 16:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Flum. Såklart är det gratis pengar. Jag har då inte skrivit under det där samhällskontraktet.
Varför ska mina pengar gå till invandrare som kostar miljarder i alla möjliga kostnader?
Du är svensk medborgare och ditt samhällskontrakt är därmed det svenska.
Citera
2026-09-11, 19:33
Medlem
Citat:

Så du menar på allvar att våga stå för en åsikt och inte låta sig hunsas skulle skrämma bort väljare? Hur sjutton kan det leda till pajkastning och gläfsande?
Se tillbaks en 30-40 år, då var politikerna sakliga, vågade säga sin mening och åsikt och inte sjutton var det gläfsande eller pajkastning. Idag står syltryggen Uffe och mest förstår ingenting. Han förstår inte varför det är fel av hans fru och honom själv att ge de som donerar till deras gård en gräddfil till olika toppjobb. Han förstår inte varför det betyder något att någons fru i kansliet propagerar för Putin och sprider krigspropaganda? Nä, min röst hamnar för första gången utanför de blå, det blir en KD röst trots den obehagliga Ebba. Hon törs iallafall stå för sina åsikter.
Citera
2026-09-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du är svensk medborgare och ditt samhällskontrakt är därmed det svenska.
Och det ska följas med en dåres envishet som en NPC?
Citera
2026-09-11, 22:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Och det ska följas med en dåres envishet som en NPC?
Absolut. Brukar du inte följa kontrakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in