2026-09-11, 17:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jaaaa, duuu, eftersom stämningen i det fallet utfärdades 6 juli, och att det nu är september, så kan du nog göra om din fråga till ett påstående...!
Jag har inte alla datum i skallen. Och ja, det få lov att ändras till ett påstående.

Det var ett jävla långt anstånd så avståndet måste ha förlängts.

Svårt att få ihop ett vettigt svaromål kanske.
Citera
2026-09-11, 17:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Enligt mig finns en fundamental skillnad mellan de tre. Jocke är värst eftersom han är störst och har orsakat sådan oerhörd stor skada för många människor. Anjo kommer hack i häl. Han är genuin ondska och så oerhört korkad. Han är vad man kallade ”idiot” för hundra år sedan… Rask. Han är mest sorglig. Han menar nog egentligen inte så illa men förtalar utan att förstå. Han vet inte bättre..Han saknar förstånd.

Rask är flera pinnhål närmare himlen än Jockiboi och Anjo! Bara hur jag ser på dem…#FuckJoakimLundell
Rask är vad man kallade att vara lite eljest.
Citera
2026-09-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Var det pga kompletteringar?

Advokaten hade trots allt ändå inte lyckats visa vad beräkningarna baserades på.

Ja, det kunde tas vid förhandling - som brukligt är. Det är sånt förhandlingar syftar till.

Att behöva klargöra huruvida svaranden faktiskt yrkar på att de ena målet ska avslås eller ej är av en annan, betydligt mer grundläggande karaktär. Det var ju sånt hororna inte lyckades förmedla i sin oändliga skrivglädje.

Det är liksom allvarligt om domaren inte förstår innehållet i handlingarna.
Citera
2026-09-11, 17:48
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, det kunde tas vid förhandling - som brukligt är. Det är sånt förhandlingar syftar till.

Att behöva klargöra huruvida svaranden faktiskt yrkar på att de ena målet ska avslås eller ej är av en annan, betydligt mer grundläggande karaktär. Det var ju sånt hororna inte lyckades förmedla i sin oändliga skrivglädje.

Det är liksom allvarligt om domaren inte förstår innehållet i handlingarna.
Det var något som ifrågasattes igår. Och hur man hade fastställt att licensen var värd 120k.

Jag ger Medviktarna - Advokaten 1- 0 här.
Citera
2026-09-11, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Att Jockiboi LJUGER om fakta som redan är bevisat är inget nytt under solen. Allt han påstår där är efterhandskonstruktioner.

Jocke har en livlina kvar: att erkänna att ALLT han påstått före 2025 är lögner och påhittade minnen. Pudla, be om ursäkt.

Han kan inte ha kakan kvar och äta den.

Lyssna och berätta exakt vad det är som lögn om du ids.
Citera
2026-09-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Jag tror inte att Jonna är medveten om hur illa det står till. Hon tror nog att pengar fortfarande finns i överflöd. Kommer nog inte bli ett eget hus för familjen Lundell…

Kan du backa detta påstående? Kollar man in bolaget så ser det ju absolut inte dåligt ut.

Jockiboi som runkar åt rökande tonåringar är ett äckel - korrekt påstående

Jockiboi är pank - ett påstående som grund.
Citera
2026-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Har man över en miljon prenumeranter får Social Blade inte ens tillgång till det exakta antalet från YouTube. Den publika siffran uppdateras i steg om 10 000.

+333 per dag är alltså ett snitt beräknat på en månad/30 dagar, inte att Social Blade har registrerat exakt 333 nya prenumeranter varje dag. Så den siffran bevisar knappast att 10 000 prenumeranter köpts.
Gäller det bara kanaler mer över en miljon prenumeranter?

Varför sjönk inte antalet i -333 prenumeranter per dag samband med att Hatet sändes?
Citera
2026-09-11, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag har inte alla datum i skallen. Och ja, det få lov att ändras till ett påstående.

Det var ett jävla långt anstånd så avståndet måste ha förlängts.

Svårt att få ihop ett vettigt svaromål kanske.

Nä, Jocke svarade inte och sen hade han fixat ombud som ansökte och antagligen fick anstånd 28 aug:

https://imgur.com/a/cbHBbJf

2-3 veckor är det vanliga. Kan vara intressant att kolla dagboksbladet på måndag med andra ord.
Citera
2026-09-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men hörni, hur blir det nu med del 2 i deras Operation Kobra?
Kommer den eller har tystnadsplikten lagt ner hela deras produktion permanent?
De tvingades ta bort tröjorna och i praktiken har Jocke bara fått två nya voffsingar med munkorg.
Vill de kalla det för en vinst så låt dem,
Har dom ingått ett avtal om i vilket dom har tystnadsplikt om Jocke? Tvingades som ta bort tröjorna?

Det tror jag när jag ser det.
Citera
2026-09-11, 18:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har dom ingått ett avtal om i vilket dom har tystnadsplikt om Jocke? Tvingades som ta bort tröjorna?

Det tror jag när jag ser det.

Det kommer du aldrig få se, om ingen av paterna inte gör bort sig, då det är sekretess på avtalet.

Men tröjorna är borta (etsy: temushopen), och det förefaller ha ingåtts ett tysthetslöfte om vad förlikningsavtalet innehåller.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
Så tyst från båda sidor. Varför?
Citera
2026-09-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Precis så.. Men frågan är hur länge Axel kan köra det racet. Ligger inte allt det där som de redan har lagt ut som underlag i polisens utredning om stalkning, olaga förföljelse och trakasserier?
Den kakan ligger ju kvar på kakfatet.
Det civilrättsliga avtalet stoppade tröjorna och gav dem munkorg, men det raderar inte brottmålen som rullar vidare i bakgrunden.
Varför skulle Axel eller Medviktarna åka på det när Jocke gjort långt värre saker mot Chrippa och Linnea och det inte har gått till åtal?

Menar du på att polisen i Norrköping är korrupt?

Munkorg om vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in