2026-09-11, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Skulle du vilja ge en rapport på hur det faktiskt gick idag?
Ingen utom jurist från Jockibooois sida. Medviktarna på plats rakryggade. Axel och Cissi som såg ut som ett powercouple. Ganska tråkig tillställning där ingen fick följa med in förutom huvudpersonerna.
Citera
2026-09-11, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vem betalade dom till då och varför?

SL förmodligen, för resan dit och hem.
Citera
2026-09-11, 07:28
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det där skuldberget skulle jag inte ens unnar min värsta fiende. Varför är han så ekonomiskt retarderad? Köptrenden för när han köper nya följare är tillbaka igen.

+333 nya följare per dag, exakt den summa som alltid registreras när han har haft ett stort nederlag och unnar sig en falsk egoboost bestående av 10 000 köpta prenumeranter som plåster på såren.
https://socialblade.com/youtube/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ

Men tingsrätten var bra?

Har man över en miljon prenumeranter får Social Blade inte ens tillgång till det exakta antalet från YouTube. Den publika siffran uppdateras i steg om 10 000.

+333 per dag är alltså ett snitt beräknat på en månad/30 dagar, inte att Social Blade har registrerat exakt 333 nya prenumeranter varje dag. Så den siffran bevisar knappast att 10 000 prenumeranter köpts.
Citera
2026-09-11, 07:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad skönt att jag hade rätt om att Medvikt valde att betala en "mindre summa" till Jockiboi, samt att hålla käften om att dom betalade till jockiboi eftersom dom hade ju fel när dom trodde att andras varumärken får man tjäna pengar på.. så länge den klandervärda är klandervärd.

Idag vann iaf yttrandefriheten en liten seger, men jag fattar inte vad hon menar med det.

Cissi är den som förklarar hur Medvikt insåg att dom skulle förlora, och valde då att förhandla om att betala mindre än summan som Jockiboi krävde.
Snäll som han är så gick han med på att få en mindre summa, som jag tippar på är cirka hälften av det som Jockiboi krävde.

Bevisvideon: https://youtube.com/shorts/Ibl9LMcJZlY?si=EY2xK7hddX0Bdlp9

Idag vann Jockiboi iaf lite gratis pengar av Medvikt som har begått brott.

Citat:
För mig spelar det ingen roll att den där Cissi hävdar att jockiboi ville förlika, fast det var han som hade vunnit, och därför är det Medvikt som ville förlika och få ner kravet summa så mycket som möjligt.
Jag väljer inga sidor när sidorna är lika efterblivna. Cissi är partisk och försöker manipulera tittarna till att tro mer på Medvikts och axels hyperverklighet där dom äger jockiboi hela tiden, genom att betala skadestånd till han.

Jag tror vi har nått peaken nu för svensk underhållning på Youtube.. när stämningar och hemliga förlikningar ger tittarna nått att skriva om.. i total brist på underhållning
Du babblar i nattmössan som vanligt.
Så pass länge satt åhörare med att alla vet att det INTE var Medviktarna som ville förlika och inte var de som bad om den förhandlingen.

Du bör lägga ner dina spekulationer.

Citat:
Lyssna igen då.
Hon säger att Jockiboi ville förlika, men att medvikt var den som förhandlade fram ett lägre skadestånd... (samt att dom ska sluta med t-shirts, och aldrig snacka om förlikningen. ).. och att allt detta bevisar att Jockiboi förlorade idag.. genom att få för lite skadeståndspengar av Medvikt som lyder orders och betalar till Jockiboi vilket dom ljög om att det aldrig skulle hända lol.
Cissi säger ingenstans att de fick betala någonting. Varför hittar du på.
Citera
2026-09-11, 07:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Ingen utom jurist från Jockibooois sida. Medviktarna på plats rakryggade. Axel och Cissi som såg ut som ett powercouple. Ganska tråkig tillställning där ingen fick följa med in förutom huvudpersonerna.
Det stämmer inte.
Under den muntliga förberedelsen satt åhörare med i rummet.
Under de själva förlikningsdelen (som var ganska snabbt avklarad) gick parterna in en sida i taget och pratade med rådmannen.
De fick sedan överlägga utanför rummet där åhörare fanns. Advokaten skötte överläggningar per telefon och Medviktarna pratade ihop sig med varandra.
Det var inget som skedde "hemligt" förrän man i sista mötet kom överens och slöt avtal om att inte diskutera själva överenskommelsen offentligt.

Så påstår du att ingen fick följa med in och vara åhörare så var du inte där.
Senast redigerad av micro113 2026-09-11 kl. 07:41.
Citera
2026-09-11, 07:44
Medlem
Citat:
Absolut inte. Du däremot bör fråga dig själv om du ser detta frän ett neutralt perspektiv där du inte bryr dig om en sida mer än den andra, på det viset som Cissi snackar.

Vem betalade dom till då och varför?

Summan är talande, hur mycket pratar du om?
Citera
2026-09-11, 07:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mytomanen Joakim Lundell säger på sin youtubekanal att dom behövde ta in säkerhetspolis (vilket då är SÄPO) på bröllopet på grund av bombhot. Det är inte sant.

SÄPO, ta Jockiboi i örat, hans mytomani är en säkerhetsrisk för riket.
Han ljuger så klart. Ett bombhot som togs på allvar mot en TV4 produktion hade gett stora rubriker, samt hade givetvis hela upplägget påverkats av det.
Det är ju inte som att man skulle släppa in en massa gäster på en plats där man trodde det kunde finnas en bomb.

Men det skulle absolut inte förvåna mig om han har försökt iscensätta något sådant för att dra publik, det landar väl inom ådran för hans teatraliska offerkofte image.
Citera
2026-09-11, 07:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpTrollet
är blockad av lill pojken jocke boy på instagram...så kan någon uppdattera om han uttalat sig något kring rättegången där eller andra platser? tack alla bjussiga
Nej, inte såvitt jag sett.
Han kan ju ha gjort en klassisk Jockiboi och slängt upp något som han sedan snabbt tagit ner, men i så fall har jag missat det.
Det jag sett är att det varit tyst i story sedan han la ut bilder på ena barnet.
Citera
2026-09-11, 08:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Hon fick väl inte ens komma in och rättssalen? Fullt, sa hon. Och fick pinsamt sitta med en rodnande Bölman utanför 🤣 Sjukt stelt, som tonåringar säger 😉
Det fick inte plats fler åhörare än vad som redan var i salen.
Den var liten och det var få platser för åhörare eftersom det normalt inte brukar vara mer än enstaka åhörare på sådana förhandlingar.
Det fanns alltså ingenting pinsamt med att de valde att vänta utanför.
Citera
2026-09-11, 09:00
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag har lyssnat, och jag hörde ingenting om att medvikt betalade någonting till Jocke.

Hon säger att Jocke ville förlika eftersom han insåg att han skulle förlora, de kom till en överrenskommelse som kostade väldigt lite för medvikt (deras egna rättegångskostnader), och Jocke kräver att de inte pratar om vad de kom överens om. (Varför skulle Jocke kräva tystnad och sekretess om han vann?)

Hon säger också att det var enbart Jocke som förlorade på det här, varför skulle Jocke ha förlorat ifall han fick pengar ifrån medvikt?

Du verkar inte höra vad Cissi säger.

För en tid sen skrev du att Jocke var en psykopat, extremt utvecklingsstöd, lögnare, galen, mm.
Du sa att Jockiboi använder sina barn för att tjäna pengar på dem.
Detta har du skrivit om Jocke "men bakom scenen där styr han likt Hitler själv"

Varför har du plötsligt börjat försvara Jocke? Vad fick dig att ändra åsikt om Jocke?

Kan vara så att Jockiboooooi (så som Olof K säger det) fått reda på hans namn. Och nu måste han kriga för Lundell helt enkelt.
Citera
2026-09-11, 09:01
Medlem
Kolla Anjos tal. När han på fullaste allvar drog till med ”fucking pitbull” gick min hjärna direkt till Svart katt, vit katt 😂

Det finns verkligen en alldeles särskild sorts människor som beskriver sig själva som pitbulls, och efter den här associationen går det inte att höra det på något annat sätt:

https://youtu.be/WLNx-w7yBFk?si=2Q53Sj6Ysc9yRh4C
Citera
2026-09-11, 09:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Mytomanen Joakim Lundell säger på sin youtubekanal att dom behövde ta in säkerhetspolis (vilket då är SÄPO) på bröllopet på grund av bombhot. Det är inte sant.

SÄPO, ta Jockiboi i örat, hans mytomani är en säkerhetsrisk för riket.
Han menar nog säk och inte Säpo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in