Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Det får HR avgöra, men de fastställer 9 av 10 domar rent procentuellt.
Sedan kan det lika gärna gå åt andra hållet de fattar beslutet att det inte är rimnligt det finns några andra påhitta GM eller aliens eller vad som nu påstås, för det är flortfarande påståenden finns inga spår efter andra gm eller något som styrker det, förutom hans egna historia då, frågan blir ju är det verkligen rimligt andra har kunnat utföra det här? finns det utrymme är det ens möjligt utan lämna ett enda avtryck någonstans? Är det här rimligt? Ska bli intressant se vad HR säger, var de ens oeniga i TR? gick domaren emot nämndemännen som förespådes i tråden här?
Men dom 9 av 10 fastställandena kommer
inte omfattas av detta fallet! Endera meddelar Hovrätten friande dom, eller så dömer dom endast för medhjälp till mord på G.V.
Absolut! Men då måste dom först kunna utesluta både skospåren och tuggummipappret. Sedan måste dom kunna argumentera för hur J.J skall kunna dömas till två mord när det finns NOLL bevisning kopplat till den ena personen - Och visserligen bevisning kopplat till den andra personen, men som snarare är bevisning för en gärning efter själva mordet. Till detta finns det heller ingen som helst bevisning som visar när han kommit till platsen, hur länge han varit där eller vart på platsen han rört sig. Jag har svårt att se hur man skall kunna argumentera för detta...
Jag vill också tillägga att om man hade hittat 15 DNA-spår från J.J på platsen så hade man absolut kunnat fråga sig om det ens är möjligt att en medgärningsman inte lämnat ett enda spår från sig. Men nu är det ju så att den misstänkte gärningsmannen endast lämnat 1-2 DNA-spår ifrån sig (egentligen bara 1 spår, eftersom DNA-träffen i väskan egentligen inte är kopplad till platsen som sådan). Om det då är möjligt att en gärningsman endast lämnat 1-2 DNA-spår ifrån sig, så kan det väl "vara möjligt" att en annan gärningsman avsatt 0 DNA-spår ifrån sig?
Sedan vill jag bara vara tydlig med att jag inte tror ett ord på J.J. Jag tror heller inte han haft hjälp av någon annan. Nu pratar jag alltså bara om det objektiva och juridiska i bedömningen som sådan!
Svar på frågan: Tingsrätten var enig i sin dom. Har du inte läst den?