Citat:
Ursprungligen postat av
jhww82
Fast tafsa på en kvinna är väl inte sexism? Det är ju snarare sexuellt ofredande. Sexism är något annat.
Att låta honom vara kvar medans kvinnan som uppmärksammade det fick gå. Det tycker jag är misstänksamt sexistiskt.
Men hon som fick utså tafsningen det var ofredande.
Sedan om det var sexistiskt vet jag inte, eftersom jag inte har en insyn men det var misstänksamt sexistiskt.
Detta vi diskuterar nu var att nämna något man upplever vid namn. Jag tycker att Magdalena är ofta sur och ibland är hon glad men det känns som kontrollerad retorik när hon är det. Om jag får gissa tror jag att hon är en rätt sur person. Hon kanske inte vill det men hon hamnar där lätt.
Hon sa väl något om att kvinnor med starka åsikter får ofta denna stämpel. Tror hon att det var det har hon 0 självinsikt. Simona har som exempel starka åsikter och hon är ju solstrålen själv.
Sedan att kalla någon sur oavsett om de är det imponerar inte på mig, kanske jag borde lägga till.
Men att framställa sin surhet som om det handlar om starka åsikter och göra det till att män trycker ner kvinnor genom att säga att de är sura. Imponerar nog ännu mindre. För ett sådant beteende stör jag mig på. För här klistrar man en negativ grupp mentalitet på männen. De flesta män är schysta om man är schyst mot dem. Precis som alla människor.