2026-09-11, 13:45
Medlem
Francos avatar
Har man valt att medvetet liera sig med SSU så kan det bli så här. Något liknande sa väl Reinfeldt om Sverigedemokrater, att de får ta konsekvenserna att sitt engagemang. Jag försvarar inte den eventuella misshandeln, men jag förstår den!
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Inte förvånande med hur SD-packet förespråkar våld mot oliktänkande.
Länk till det påståendet? Tidö gillar inte våld, dom har sänkt allt våld under sin tid, S vill återgå till ert höga våld och se till att dom inte blir ledsna när dom får fängelse.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Förmodligen en sådan där med mördarhund, stora tatueringar. Säkert en och annan räkning till Kronofogden. Jag läste först Sverigedemokrat misshandlad och tänkte, vafan!? våld mot demokratin ju!! Men så läste jag rätt, socialdemokrat och tänkte: Vafan, livet går vidare rotera, finns inget att se.

Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Inte förvånande med hur SD-packet förespråkar våld mot oliktänkande.

Misshandla en socialdemokrat det är väl lite väl. Men om det varit en vänsterpartist, då hade det varit svårt hålla sig för skratt.
Senast redigerad av Hegamon 2026-09-11 kl. 13:48.
Citera
2026-09-11, 13:46
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiAnders
Det var inte Trump eller Hitlers fel då
Blir det SD:arens försvar under rättegången så håller det nog inte nej.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Länk till det påståendet? Tidö gillar inte våld, dom har sänkt allt våld under sin tid, S vill återgå till ert höga våld och se till att dom inte blir ledsna när dom får fängelse.
Länk? Räcker väl att kolla tråden?
Citera
2026-09-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Stackars kille, men varför satsar man ens på taktiken med dörrknackning? Hur många/vilka låter sig påverkas? Lite som när jehovas knackar på, ungefär lika ”uppskattat”.
och där i ligger argumentet emot dörrknackning. Det är ju helt meningslöst, speciellt om man som valarbetare enbart ska leverera material och oneliners utan någon vettig diskussion. Tror nog att många tröttnar på det. Dock, det som har hänt enligt artikel, tyder ju på person med någon form av problematik. Han hade ju kunnat sarkastiskt bara be honom gå, såvida han inte sysslade med något av kriminell natur eller har psykiatriska problem.
Citera
2026-09-11, 13:50
Medlem
Det är uppenbart att många som skriver i den här tråden mår väldigt, väldigt, dåligt. Sök hjälp, innan ni utsätter er själva eller andra för våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Der bor en ***** ******* 18 år i huset. Låter som en möjlig GM.

Det framkommer i alla fall inga uppenbara politiska motiv när man söker på 18-åringen. Fascister brukar å andra sidan sällan öppet stoltsera med sin politiska läggning, men 18-åringens närstående visar inga sådana tendenser heller (tvärtom, snarare). Om man tillämpar Ockhams rakkniv bör det vara han, men min magkänsla säger mig att det är någon annan.

BO har blivit misshandlad i trapphuset, vilket innebär att det inte behöver vara en 18-åring som faktiskt bor på adressen. Det finns andra 18-åriga män folkbokförda i närliggande adresser: GM skulle i teorin kunnat vara någon som knackat på sedan tidigare, eller helt enkelt någon som sett en dörrknackande sosse genom fönstret, och sedan sökt upp honom i det närliggande hyreshuset.
Citera
2026-09-11, 13:50
Medlem
Om man tycker det är Ok att slå ner en valarbetare hör man inte hemma i Sverige. Då kan man ta sitt pack och flytta till NK, Iran, Ryssland eller Zimbabwe.
Citera
2026-09-11, 13:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ringa på en dörr är att "störa andras frid" och misshandel som straff är helt ok ? Vafan är detta , har flashback blivit stormat av psykfall på sistone ?

Misshandel känns väl lite overkill. Men alla tillhör ju inte någon rollatorarmé som kan prata i timmar med försäljare och röstfiskare bara för att få deras dag att gå.
Citera
2026-09-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Har man valt att medvetet liera sig med SSU så kan det bli så här. Något liknande sa väl Reinfeldt om Sverigedemokrater, att de får ta konsekvenserna att sitt engagemang. Jag försvarar inte den eventuella misshandeln, men jag förstår den!

Ok, så en SSUare idag ska lida för något som Reinfeldt kanske sa för 15 år sen? Haha alltså ni psykfall ska inte ges en millimeter med makt.
Citera
2026-09-11, 13:52
Medlem
lavertyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag jobbar tyvärr inom kommunen och har nog med dessa jävlar på jobbet. Häromdagen hade vi facket med på ett möte där de försökte manipulera samtliga anställda till att rösta på S på söndag för att vi ska få ”bättre förmåner”.

Funderar på att anmäla dem för valpåverkan.

Gör det! Helst med någon form av dokumentation och några vittnen.

Tillägg
Vem är BO? Var han ensam? De brukar vara minst två.
Senast redigerad av lavertyr 2026-09-11 kl. 13:57.
Citera
2026-09-11, 13:58
Medlem
En SD- bonde som fått några öl i sig för mycket av Jimpa och fröken snusks kalla lager?
Kanske blev kortslutning av att han som knegare röstar för kapitalism och en Moderat politik som i praktiken demolerar hans ekomonmi samt pangar sjukvården i botten genom automatiska klicksystem som gör att läkare flyr privat?

Kanske när Ebba vill " förstatliga"- vården så sminkar hon över systemfelet hon köpt in och kastar på staten.
Eller när varenda parti i riksdagen skyller skolgången (pisa, läsförstelsen osv)på skärmtid, bristande uppfostran , jimpa kör på det vanliga-blattarna
Snart är det väl invandrarnas fel att hösten är här?

Endast en gissning.

Edit: lägg där till LLMs , GPT ( generativ AI som ej begriper kausalitet det minsta och får folks tankar validerade genom snyggt uppställd matematik i text) Då är detta resultatet.
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-11 kl. 14:03.
Citera
2026-09-11, 13:59
Medlem
Socialdemokraternas dörrknackningsrutiner bör ju också vara föremål för viss diskussion. Jag har svårt att tänka mig att det är första gången en politisk dörrknackare blir bemött aggressivt, och jag kan verkligen inte tänka mig att rutinen utgår från ensam dörrknackning. Dessutom brukar det ju det ske i grupp allt som oftast, flera dörrknackare delar upp ett område sinsemellan och går dörr för dörr.

Frågan är ifall BO är en frifräsare som tagit egna initiativ, och tagit några varv i ett kvarter själv "på feeling" när resterande dörrknackare lämnat området, eller om det finns ytterligare BO som ännu inte blivit föremål för medierapporteringen.
Senast redigerad av vermoden 2026-09-11 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in