2026-09-11, 08:29
Medlem
Självklart sexistiskt. Annars skulle han väl kalla Ulf K sur hela tiden, han är ju fan grinigast av alla konstant.
Citera
2026-09-11, 08:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Härskartekniker

Precis som en annan skribent skrivit så undrar jag om ditt svar är en form av härskarteknik?

Är att kalla någon rasist en härskarteknik?
Citera
2026-09-11, 08:36
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Jämställdhet är det när man inte får kritisera kvinnor. Särskilt inte kvinnor som vill styra landet, dom är det mest synd om.

Du menar som "killgissa" eller?

+1

Killgissa är så vedertaget att till och med män över 50 nu använder det om att prata illa om sig själv.

Sjukligt.
Senast redigerad av solstrålar 2026-09-11 kl. 08:42.
Citera
2026-09-11, 08:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är det sexism att kalla en kvinna sur, i Sverige år 2026?

Kan det absolut vara, dock är det väl ingen som direkt erkänner att de har den uppfattningen att kärringar blir sura och vresiga när de inte har fått karl på länge.
Citera
2026-09-11, 08:50
Medlem
Jo det är det, jag tänkte det själv när jag såg ett klipp av debatten. Han sa det utstuderat för att provocera henne.
Sen stör jag mig på att han gjorde det för det låter henne kidnappa debatten nu att handla om sexism helt plötsligt där Socialdemokraterna ska framställa sig som de goda fast de har ett terrorparti som systerparti i Palestina. Vilket de inte fått ett ord kritik om i media just nu.
Vänsterpartiet hade rätt i en sak och det är att Fatah är Socialdemokraternas kära systerparti och själva träffar dessa antidemokratiska, antisemitiska terrorister som sysslar med tortyr, skenavrättningar, kidnappningar, massakrarar och mord på kvinnor och barn osv.
Men visst, för all del, nu ska vi prata sexism istället. Jimmie Åkesson gjorde sig skyldig till det på ett fult och idiotiskt sätt.

Trots att det är sexism är det dock sant att Magdalena Andersson är alldeles för sur för att vara partiledare, men det gäller även Ulf Kristersson som också får mycket kritik på nätet för att vara en surgubbe. Så jävla osympatisk människa, passar inte alls som ansiktet utåt.
En till som är sur hela tiden och som ett negativt, mörkt moln är ju Jimmie Åkesson själv. Så både han, Magdalena Andersson och Ulf Kristersson kan ta och packa ihop och lämna politiken TACK, för vi behöver inspirerande ledare som Martin Luther King, Obama, Nelson Mandela osv.
Ledare som ler, pratar VISIONER, pratar om man vad man VILL GENOMFÖRA.
Sossarnas valaffischer har budskapet "Rösta på ett parti som inte tar extremistiska åsikter till en regering" typ.

Det är för det första en lögn för de är själva de största extremisterna som har Fatah som systerparti, det är som om Sverigedemokraterna hade haft Hells Angels som broderparti.
Socialdemokraterna själva är alltså större extremister än Vänsterpartiet själva, som ändå är så pass att de borde terrorklassas och bevakas av SÄPO.

Men förutom den lögnen, så pratar Sossarna bara om hur dåliga de blå är. De pratar inte om vad de vill, speciellt inte för Sverige och svenskar, utan enbart om andra länder eller för nyanlända invandrare.
Ingen arbetarrörelse att tala om, varför hela arbetarklassen röstar blått, på Örebropartiet eller på SD.

*Glömde att Sossarna lagt ut reklam för sig själva till valet med gängkriminella som pekar finger.
Citera
2026-09-11, 08:53
Medlem
Med tanke på hur det ser ut i USA är det nog bra att man försöker få politiska företrädare att INTE prata som vanligt folk och att INTE vara humoristiska.
Citera
2026-09-11, 08:56
Medlem
Är det inte mer sexistiskt att koppla att det är sexistiskt pga att det sägs till just en kvinna? Alltså menar man undermenat om man kallar det sexistiskt att kvinnor ofta är sura?
Citera
2026-09-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Kan det absolut vara, dock är det väl ingen som direkt erkänner att de har den uppfattningen att kärringar blir sura och vresiga när de inte har fått karl på länge.

Men ursäkta, de flesta tanter i Sverige är väldigt snälla. De riktiga "klimakteriemonstren" är ju GUBBAR, de är fan inte kloka och har aldrig varit. Där kan vi snacka sura, rabiata och obstinata, rent aggressiva och våldsamma ofta.
Jo, Magdalena Andersson är otrevlig och osympatisk, det tycker jag också. Men jag tycker det även om Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson. Finns det NÅGON i Sverigedemokraterna som inte är en riktig bitch? Jag har aldrig sett en sympatisk, glad och trevlig sverigedemokrat någonsin i media.
Det var lite sten i glashus att Jimmie kallade Magda det alltså.
De är surkukar allihopa och jag hade gärna bytt Ulf Kristersson mot Benjamin Dousa eller Elisabeth Svantesson.
Allra bäst statsministerkandidat vore Ebba Busch Thor.
Citera
2026-09-11, 08:57
Medlem
Att kalla en sur person är väl korrekt? Sen kanske den sura inte blir mindre sur men det är ju hens eget problem
Citera
2026-09-11, 08:59
Avslutad
För kvinnor är bekräftelse något enormt viktigt. Det börjar tidigt idag med Instagram. Livet är roligt och vackra kvinnor är glada i ungdomsåren. När de fyller 35 så börjar det gå emot lite., inte så glada. Vid 40 börjar kvinnor bli riktigt sura, männen bryr sig mindre om dom. Vid 50 och 55 när ingen kollar på dom blir de riktigt bittra.
Det är ett sjukt samhälle. Det finns annat i livet än bekräftelse och smink. Jag tycker männen är bättre att se sådant, tack och lov för det. Gamla gubbar är mer generellt glada och humoristiska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Är det inte mer sexistiskt att koppla att det är sexistiskt pga att det sägs till just en kvinna? Alltså menar man undermenat om man kallar det sexistiskt att kvinnor ofta är sura?

Nej. Eftersom man aldrig säger det om män som grupp eller kopplat till kön, trots att män är JÄVLIGT sura och otrevliga. Se Ulf Kristersson, Jimmie Åkesson själv osv.
(Som jag dock skrivit, jag gillar inte heller Magdalena Andersson och tycker både hon, Nooshi, Ida Gabrielsson osv. är otäcka människor).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Självklart sexistiskt. Annars skulle han väl kalla Ulf K sur hela tiden, han är ju fan grinigast av alla konstant.

Eller hur. Hemsk människa, ser ut som en skrumpen potatis marinerad i citron. Hur fan valde de ut just honom att stå längst fram och vara ansiktet och rösten utåt?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in