2026-09-11, 01:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
27kr port. /41kr lös online.

Trodde Kronan skulle vara dyrare än så. Jag minns när Kronan lanserades. På den tiden var det ett budgetssnus som man kunde köpa för dryga tjugan i kiosken.

Kronan är ok, men kaliber är bättre.
Köper den bara för att de av nån anledning har just de billigare. Kaliber funkar väl men är ju ännu mer budget. Kör Knox Stark annars.
Citera
2026-09-11, 01:19
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Köper den bara för att de av nån anledning har just de billigare. Kaliber funkar väl men är ju ännu mer budget. Kör Knox Stark annars.
Knox är ok. Men jag tycker man tröttnar på den fort. Plus jag gillar inte deras större påsar.

Kronan och kaliber håller i längden.
Citera
2026-09-11, 02:00
Medlem
Fattar inte hur man kan snusa påse
Ska man snusa, ska det vara en riktig prilla lös
Citera
2026-09-11, 02:05
Medlem
Fan att beklaga sig över lite koblajja med glasfiber i sig är väl inget att bröla över, bara hosta upp om man tvunget ska ha skiten under läppen.

Kaffet däremot har ju blivit otroligt dyrt, inte för att nämna hur Marabou choklad kakan på 200gram brukade kosta tjugan nu vill tjuvarna ha 40kr för 180 gram, fan rena rama råneriet.
Senast redigerad av PickleJuice 2026-09-11 kl. 02:08.
Citera
2026-09-11, 02:06
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fokin69
Och jag fattar inte hur man kan gilla smartklockor när det finns rolex!

Är inte världen konstig.
Citera
2026-09-11, 03:36
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fokin69
För att skatten nu baseras på vikt. Förut kostade lös och portion samma men nu är en dosa lös betydligt dyrare för det väger mer.

15kr kostade general, ettan, rapé osv. när jag började snusa. Minns när kaliber kom och det kostade typ som general hade gjort innan sen upp till typ 20kr och sen 30kr så det TS skickade verkar billigt idag.
Citera
2026-09-11, 05:14
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
En RIKTIG MAN! Vi är alla djupt imponerade av att han kör äkta hederligt lössnus och hela käften är brun!

På ren skånska - "En redig Manna-man!" 😎
Citera
2026-09-11, 06:02
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Kan du länka till nikotinpåsar för 15 kr/st? Min bild är att vitt snus är dyrare än tobakssnus från budgetmärkena.

https://minprilla.se/produkt-kategori/dosor-for-15-kr/

Där. Och man får plocka några till i kassan om man plockar ihop några stycken.
Citera
2026-09-11, 07:16
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Tycker Kaptens snus är "oätligt".
Vit portion är torr som Sahara och deras portion är typ bara blötlagda vit portion.

Kaliber är dock nästan lite lurendrejeri, det är 16g tror jag mot 21g i andra. Men är det samma mängd prillor, bara att dom är mindre?

Vanlig kapten är skit, ska vara xtra stark.

Ja kaliber har mindre portioner och dessutom smaklös efter en halvtimme
Citera
2026-09-11, 07:26
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Det var bara något jag drog till med för att dräpa ”fentfarbrorn”.

Man har aldrig kunnat handla kaliber för mindre än 200kr+. Det är hens fria fantasier.

Jag har snusat i 30år och mig veterligen har snuset aldrig varit så billigt som nu.
Helt fel, min lokala ICA tog 199 spänn för en stock kaliber för några år sedan. Vet det då jag köpte det hela tiden. Billigare än online.
Citera
2026-09-11, 08:37
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
https://swedsnus.nu/
Sjukt nöjd med deras produkter.
Brukar köpa Premium Special 300 White Portion, köper man storpack fri fakt och f.n 16.60:- dosan
Citera
2026-09-11, 09:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Beror det på konkurens eller är det någon skattesänkning eller lagändring som jag missat? Har köpt snus online de senaste 5 åren ungefär men kan inte dra mig till minnes att det varit så lågt pris som nu.

Vad betalar ni för ert snus? Jag betalade strax över 21kr / dosa vid denna beställning.

https://imgur.com/a/IlMemeJ

Jag pröjsar runt 60kr dosan. Helt ok eftersom det var samma pris för fem år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in