2026-09-11, 00:19
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Candyworld har bra priser på snus om man råkar bo nära en butik. De har det mesta och säljer även lössnussatser, tar dessutom kontanter.
https://candyworld.se/butiker/
Jag har hyfsat nära till norrköping. Vad menar du att man kan köpa där då?
Citera
2026-09-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Ja? Tror du inte jag tänkte så långt när jag startade tråden?

För fan. Tänk lite nu stiffinger.
Tror faktiskt inte att du hade koll på det, om ens på något. Skatten på nikotin och tobak i dag är högre än för något år sedan (höjdes 1:a januari 2026) och jag tror inte att någon vill minska sina marginaler.

Om du upplever att priset på snus är lägre i dag så beror det antagligen på att du är korkad, eller att man minskat volymen i påsarna.
Citera
2026-09-11, 00:24
Medlem
Citat:
Candyworld har bra priser på snus om man råkar bo nära en butik. De har det mesta och säljer även lössnussatser, tar dessutom kontanter.
https://candyworld.se/butiker/
Tar kontanter, vad spelar det för roll?
Citera
2026-09-11, 00:26
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tror faktiskt inte att du hade koll på det. Skatten i dag är högre än för något år sedan (höjdes 1:a januari 20026) och jag tror inte att någon vill minska sina marginaler.

Om du upplever att priset på snus är lägre i dag så beror det antagligen på att du är korkad, eller att man minskat volymen i påsarna.
Lyssna nu.

Jag har ingen koll på varken skatt eller något annat.

Det jag HAR KOLL PÅ är hur mycket jag betalat för mina stockar Kaliber som jag regelbundet köpt på nätet de senaste 5-10 åren.

Jag VET att det har blivit BILLIGARE idag än vad det var för två år sen. Jag kan liksom kolla kvitton och email-slips på det. Så det är inget jag hittar på. Det HAR blivit billigre.

Sen att ni rör ihop tråden och börjar blanda in lössnus och vikter är en sak som jag och säkert många andra skiter i. Jag snusar inte lössnus. Det enda jag vet är att snuset som jag köper har blivit BILLIGARE.

Kapisch!?
Citera
2026-09-11, 00:30
Medlem
Citat:
Lyssna nu.

Jag har ingen koll på varken skatt eller något annat.
Jag förstår det. Och du har antagligen blivit lurad av krympflation.

Men helt okej, håll dig till din nivå av kunskap. Själv lär jag mig mer varje dag.
Citera
2026-09-11, 00:32
Medlem
Citat:
Sen att ni rör ihop tråden och börjar blanda in lössnus och vikter är en sak som jag och säkert många andra skiter i. Jag snusar inte lössnus. Det enda jag vet är att snuset som jag köper har blivit BILLIGARE.
Kapisch!?
Och den där skatten gäller endast lössnus, eller?

Krympflation heter det.
Citera
2026-09-11, 00:34
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag förstår det. Och du har antagligen blivit lurad av krympflation.

Men helt okej, håll dig till din nivå av kunskap. Själv lär jag mig mer varje dag.
Lyssna.

Om jag får ett gram mindre snus i varje påse är inget problem. Verkligen inte.

Jag känner samma tillfredställelse och det är säkert 7% nyttigare också. Kan vi släppa detta viktbögeri nu?
Citera
2026-09-11, 00:34
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Jag har hyfsat nära till norrköping. Vad menar du att man kan köpa där då?

Du kan köpa precis allt. Lössnussatser som du bakar i ugn eller ännu bättre och enklare och snabbare, kokar i tryckkokare. Det finns även färdiga lössnussatser där du bara tillsätter vatten och stockar av alla möjliga tänkbara märken, både lös eller portion. Priserna ligger helt i klass med det billigaste man kan finna på nätet 😉
Citera
2026-09-11, 00:36
Medlem
Citat:
Du kan köpa precis allt. Lössnussatser som du bakar i ugn eller ännu bättre och enklare och snabbare, kokar i tryckkokare. Det finns även färdiga lössnussatser där du bara tillsätter vatten och stockar av alla möjliga tänkbara märken, både lös eller portion. Priserna ligger helt i klass med det billigaste man kan finna på nätet 😉
Tänkte du att jag som gjort eget snus sedans urminnes tider inte kände till det?

Sorry, såg att du inte skev till mig.
Citera
2026-09-11, 00:37
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Sweeeet. Jag får undersöka det. Tänkte ändå åka till ikea i linköping snart. Kan ju stanna till i norrköping på vägen dit och checka in denna mytomspunna snusaffär.
Citera
2026-09-11, 00:44
Medlem
needAlifes avatar
Billigt beror väl på men det är faktiskt billigare på min lokala ICA för en stock än hos snusbolaget. Köper 10 Kronan stark portion för 299 kr på ICA. Kostar samma eller lite mer online hos snusbolaget så enklare att bara köpa när jag ändå ändå är där.
Citera
2026-09-11, 00:59
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Billigt beror väl på men det är faktiskt billigare på min lokala ICA för en stock än hos snusbolaget. Köper 10 Kronan stark portion för 299 kr på ICA. Kostar samma eller lite mer online hos snusbolaget så enklare att bara köpa när jag ändå ändå är där.
27kr port. /41kr lös online.

Trodde Kronan skulle vara dyrare än så. Jag minns när Kronan lanserades. På den tiden var det ett budgetssnus som man kunde köpa för dryga tjugan i kiosken.

Kronan är ok, men kaliber är bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in