2026-09-10, 10:55
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Några citat från den låsta artikeln?
Kvinnan och hennes sällskap satt och drack öl på en lokal på Våxnäs en söndagseftermiddag i mars.
De blev då medbjudna att fortsätta kvällen med en efterfest i en bostad på Våxnäs.
Men när sällskapet kom fram till bostaden ska en 71-årig kvinna som fanns i huset ha blivit vansinnig.
Misshandel påbörjas. Både 71-åringen och en 38-åring är aktiva.

Min kommentar: WT-deluxe?
Citera
2026-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Kvinnan och hennes sällskap satt och drack öl på en lokal på Våxnäs en söndagseftermiddag i mars.
De blev då medbjudna att fortsätta kvällen med en efterfest i en bostad på Våxnäs.
Men när sällskapet kom fram till bostaden ska en 71-årig kvinna som fanns i huset ha blivit vansinnig.

Ja, är det som påstås en 71-årig kvinna inblandad i misshandeln så är det ju WT helt klart.. ha ha. Bor själv i Karlstad och ser annars ytterst få WT här. En del bonnafolk javisst men de finns ju överallt i vårt avlånga land.
Citera
2026-09-10, 12:23
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsifanta
Så otroligt bedrövligt att någon ska bli ihjälslagen.

Alla skriver om att det är invandrare och blattar osv.. men ingen verkar veta att BO mamma (70 bast) suttit häktat för grov misshandel för några månader sedan. Hon och en till misshandlade en kvinna helt oprovocerat, så grovt så den drabbade kvinnan hamnade på akuten med kraftig hjärnskakning… hade kunnat slutat på samma vis. Äpplet faller inte långt från trädet?

Otroligt synd om dottern. Inte det minsta synd om mamman som gjort precis likadant som gm gjorde mot hennes son. Varför skriver ingen om det? För att hon är svensk?
Fast dottern är som det ser ut också dömd för misshandel. Kanske en gammal fin släkttradition som går i arv. Men nä nog kan det ändå anses som synd om både en dotter som mister sin pappa och en mor som mister sin son under dessa omständigheter.
Citera
2026-09-10, 12:46
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Lär dig citera då!🤡🤡

Det är inte jag som citerat fel. Någon annan har citerat mig tokigt.
Citera
2026-09-10, 13:45
Medlem
https://www.nwt.se/nyheter/nya-uppgifter-delar-av-forloppet-pa-film/

Delar av händelsen finns på polisens kamera – men det är ännu oklart vad som utlöste bråket.

Åtal kan dröja tills dödsorsaken är helt fastställd.

– Vi jobbar fortfarande utifrån att det är ett dråp. Det har inte kommit fram några nya omständigheter när det gäller rubricering, säger Cecilia Aronsson.

Som NWT tidigare berättat har polisen en övervakningskamera placerad nästan direkt ovanför brottsplatsen på Östra Torggatan.

Varje person som förhörs får också frågor om de har fångat något av händelsen med mobilen.

Men Cecilia Aronsson vill gärna att fler hör av sig om de har filmer:

– Ja, det är vi jätteintresserade av. Lämna över dem till oss så avgör vi om det är något intressant.

Förhoppningen är att de inlämnade filmerna kan komplettera det som polisens övervakningskamera eventuellt kan ha missat:

– Vi har delar av förloppet på film, säger Cecilia Aronsson.

Vilka som saknas vill hon inte uttala sig om nu.
Citera
2026-09-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxdress
https://www.nwt.se/nyheter/nya-uppgifter-delar-av-forloppet-pa-film/

Delar av händelsen finns på polisens kamera – men det är ännu oklart vad som utlöste bråket.

Åtal kan dröja tills dödsorsaken är helt fastställd.

– Vi jobbar fortfarande utifrån att det är ett dråp. Det har inte kommit fram några nya omständigheter när det gäller rubricering, säger Cecilia Aronsson.

Som NWT tidigare berättat har polisen en övervakningskamera placerad nästan direkt ovanför brottsplatsen på Östra Torggatan.

Varje person som förhörs får också frågor om de har fångat något av händelsen med mobilen.

Men Cecilia Aronsson vill gärna att fler hör av sig om de har filmer:

– Ja, det är vi jätteintresserade av. Lämna över dem till oss så avgör vi om det är något intressant.

Förhoppningen är att de inlämnade filmerna kan komplettera det som polisens övervakningskamera eventuellt kan ha missat:

– Vi har delar av förloppet på film, säger Cecilia Aronsson.

Vilka som saknas vill hon inte uttala sig om nu.
Åtal kommer väckas 2026 till 100% frågan är bara vad kärringen har för rubricering
Citera
2026-09-10, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Så hans mor slog ihjäl någon?

Tror du att gm menade att slå ihjäl honom?
Citera
2026-09-10, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Detta tyckte jag var jätteintressant.
Nä äpplet faller sällan jättelångt.
Att BO samt familjen var våldsbrnägna tror jag kommer spela stor roll och framförallt om allt som nämns om BO är sant.

Är det detta? Vem är 38 åringen?

https://www.nwt.se/nyheter/kvinnor-attackerade-kvinna-dunkade-huvudet/
Ja det är detta.
Citera
2026-09-10, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit

WT? Den misshandlade? Eller de som misshandlade?
Citera
2026-09-11, 07:03
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Tror du att gm menade att slå ihjäl honom?

Så "Förlåt det var inte meningen" funkar ok för dig om någon har ihjäl din mor?

Jösses.
Citera
2026-09-11, 08:02
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
WT? Den misshandlade? Eller de som misshandlade?

Först och främst de som misshandlade givetvis. Men sällskapet i stort känns väl inte direkt som skötsam arbetar- eller medelklass.
Citera
2026-09-11, 20:35
Medlem
Hur är ens barn i fara för att de blir flirtade med av någon de inte önskar bli flirtade med? Herregud! Är så trött på att folk tror att tjejer är ömtåliga rosor som kan gå sönder om man tittar fel på dem! Det framgår tydligt att inga sexuella övergrepp skett, de sa alltså bara något hon blev kränkt över och senare sa till sin pappa, när de inte ens var i situationen längre. Jag hade DÖTT av dåligt samvete om jag var dottern!

Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Nä... Jag är bara 15 år äldre. Jag hade plockat de om jag fick flipp på de. Jag är 203 och väger 155 kg, tränat hela mitt vuxna liv, även kampsport. Jag har sänkt folk på krogen tidigare vilket jag avhandlar i andra inlägg.
De hade fått så mycket stryk att jag vet inte vad.

Sedan förstår jag att majoriteten inte har det. Men det var rätt. Pappan gjorde det rätta. Jag hade gjort samma sak om jag vägt 70 kg och varit 170 cm, som han gjorde. Det spelar ingen roll vilket våldskspital du har. Är dina barn i fara så offrar du dig. Annars är du en råtta. Pappan var en riktig man.

I ett vettigt samhälle får dessa horungar statuera exempel... Inte i Sverige. Här får man fixa saker själv om man vill ha rättvisa.
Än så länge

I Sydamerika hade de bränts upp på gatan av en mobb, även Afrika. De fångar in de och eldar upp de på gatan. Lite extremt.. Det räcker med riktiga rättsliga straff. Livstid livet ut. Men bättre att elda upp de än att låta de springa lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in