2026-09-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför ogillar du korruption? Din husse Putin leder ett land vars korruption är betydligt värre än Ukrainas.
Höhö, min ’husse’... Är det Lelle som är igång igen med sina anklagelser och som har lite svårt att se sanningen? Nämligen att korruptionen käkar upp en rejäl tugga av det stöd som vi faktiskt skänker till Zelenskyj och Kiev.
Jag kanske har missat något i uppdateringen, men sedan när blev stöld av våra skattepengar något att stoltsera med? Era gamla boomerresonemang är så trötta och slutkörda att ni har gjort er själva helt obsoleta.
Citera
2026-09-10, 18:42
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Det är känslomässiga idealister som er som är livsfarliga för alla andra på den här jorden. Du säger bokstavligen att det är värt att få dig själv, dina vänner och släkt vaporiserade av kärnvapen för att dina ideal ska uppnås.

Ta och börja med att bevisa sakligt och utförligt hur du kommer fram till att Putin är imperialist innan du uttrycker dig så korkat. Har du jämfört med Hitlers retorik? Eller varför inte Trump som nyligen la upp bild där Kanada, Grönland och Island var amerikanska delstater, döper om saker med "America" suffix? Samma person som börjar bomba Iran oprovocerat gör man inte ett skit åt utan ser som en allierad och beskyddare.
Hur ska jag på annat sätt kunna bevisa vad jag anser än att lägga mina tankar på pränt? Även om jag skriver vad jag tycker innebär ju inte den saken att mina tankar har gått genom disputation och omöjligen- här i tråden, skulle kunna beläggas som ovedersägliga idiom. Ta mina postningar för vad de är- alltså mina åsikter.

Jag har inte skrivit ett ord om herr Putins eventuella imperialism, det är nu du som framför sådana tankar. Däremot tror jag att president Putin med entourage har haft något att göra med den ryska krigsmaktens anfall på Ukraina. Självfallet får man inte göra något sådant, det skulle på sätt och vis kunna peka mot imperialism, så kanske du har rätt?

Tråden lämnar litet utrymme för kärnvapenfrågan men en sak kan jag skriva om den; Kärnvapen är ingen krigsvinnare, de är inget annat än stora och kraftiga bomber. Inte mer- eller mindre farliga än att en bombflygare släpper en stor last av konventionella bomber över ett område eller stad. Kolla på en tidigare stad som exempelvis Mariuopol, Bachmut eller Sieverdonetsk... dessa städer är mer söndertrasade än om de varit utsatta för kärnvapen. Jag har svårt tänka mig att de ryska kärnvapenstyrkorna ens skulle skicka iväg (eventuellt fungerande) kärnvapen på nuvarande lednings order. Till sist- kärnvapenavfyrningar från land kräver rigorösa förberedelser som i god tid kommer upptäckas och väl bekämpas. Jag är lika rädd för kärnvapen som konventionella vapen- de skiljer sig inte mycket åt.

Därefter gick din postning helt käpprätt ned i diket då den drog iväg med herr Trumps alla stollerier och folkrättsvidriga anfall mot Iran. Dessa saker platsar bättre på annan plats och i annat samtal.
Citera
2026-09-10, 18:47
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Riktig journalistik kosta pengar, öppna plånboken.

Här behöver du inte öppna plånboken!

Undrar vad ryssen tänkte med, när de for iväg till ett främmande land för att mörda?

‼️"The prosecutor's office has already confirmed that his rights have been violated, but the command continues to keep him in the special military operation zone."

Anastasia Tsyganka, the civilian wife of serviceman Konstantin Andreevich Aganin, born on May 20, 1998, serving in the 64th Separate Motor Rifle Brigade (military unit 51460), has recorded another video message in which she talks about her husband being kept in the special military operation zone, despite serious health problems and the need for a medical examination board (VVК) assessment.

The 64th Separate Motor Rifle Brigade is part of the 35th Combined Arms Army (military unit 62825).

Previously, Aganin reported the need to be transferred from the combat zone to a permanent deployment point (PPD) due to the severe consequences of a leg injury, health problems, and the inability to perform combat tasks, despite being assigned a fitness category of "B."

According to the woman, Konstantin has been diagnosed with serious impairments in the function of his right foot and a non-union fracture of the fibula. The serviceman cannot walk normally and moves with crutches:
"According to the results of the penultimate neurological examination, neuropathy of the right fibular nerve was diagnosed, with complete impairment of motor and sensory function of the right foot, as well as a non-union fracture of the fibula with a 13-millimeter defect. **Muscle strength in the foot is 0 points, meaning the foot is completely non-functional.**"

The woman stated that the medical examination board has not been completed, and despite his serious condition, the serviceman is not being sent for the necessary examinations and is not being granted leave for family reasons.

Currently, the soldier is at a training ground in the special military operation zone, where, according to his wife, his communication devices have been confiscated. Despite his health condition, the command continues to keep him there, although he is physically unable to perform combat tasks.

Anastasia is also the widow of Artem Viktorovich Tsyganka, who died in the special military operation zone on March 2, 2025.

https://t.me/ne_zhdi_novosti/7538
Citera
2026-09-10, 18:47
Medlem
Citat:
Höhö, min ’husse’... Är det Lelle som är igång igen med sina anklagelser och som har lite svårt att se sanningen? Nämligen att korruptionen käkar upp en rejäl tugga av det stöd som vi faktiskt skänker till Zelenskyj och Kiev.
Jag kanske har missat något i uppdateringen, men sedan när blev stöld av våra skattepengar något att stoltsera med? Era gamla boomerresonemang är så trötta och slutkörda att ni har gjort er själva helt obsoleta.

Försöker du låtsas att du är "neutral" igen?

Jag kanske missat något i uppdateringen men mig veterligen finns det inget som styrker att vårt stöd till Ukraina i själva verket går till korruption. Har du en seriös källa till det påståendet?
Senast redigerad av Leland1979 2026-09-10 kl. 18:50.
Citera
2026-09-10, 19:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Varför hotas det med kärnvapen hela tiden då ditt stolpskott.
För att påminna om att någon i Nato tänker använda dem så har Ryssland fler😉
Stolpskott..
Citera
2026-09-10, 19:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det korrupta Ukraina och Zelensky visar sig inte var så mycket bättre än övriga u-länder gällande korruption och förskingring.

1,2 biljoner är borta😌
https://www.nytimes.com/2026/09/06/world/europe/ukraine-war-weapons-fraud-corruption.html

Nu kräver Zelensky 27 miljarder dollar 😂💩
https://www.nytimes.com/2026/09/09/world/europe/ukraine-war-cost.html

Du har översatt fel där. 1,2 miljarder ska det vara. $1.2 billion = 1,2 miljarder dollar
Citera
2026-09-10, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är du efterbliven? Eller är du helt omedveten om att Israel inte är med i NATO varpå artikel 5 inte kan aktiveras. Det gör den däremot om ryssråttorna bombar Polen eller Tyskland.
Artikel 5 är en chimär.
USA kommer aldrig riskera Boston för Poznan
Men ryssarna attackerar bara om de själva blir attackerade av Nato vilket de i praktiken redan blir men varför utvidga kriget när de ändå vinner hela tiden i Ukraina? Det är inte värt besväret.
Citera
2026-09-10, 19:13
Medlem
monken1s avatar
I dagens ryska tidningar: hål i statsbudgeten större än väntat och växande efterfrågan i Ryssland på försäkringsskydd mot drönarattacker.
https://x.com/bbcstever/status/2097948043660214549?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Citera
2026-09-10, 19:16
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Stolpskott..
Ni är inte dåligt marinerade i rysk avföring men hursom så fungerar ju allt rysktillverkat sisådär.
Citera
2026-09-10, 19:17
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Hur ska jag på annat sätt kunna bevisa vad jag anser än att lägga mina tankar på pränt? Även om jag skriver vad jag tycker innebär ju inte den saken att mina tankar har gått genom disputation och omöjligen- här i tråden, skulle kunna beläggas som ovedersägliga idiom. Ta mina postningar för vad de är- alltså mina åsikter.

Jag har inte skrivit ett ord om herr Putins eventuella imperialism, det är nu du som framför sådana tankar. Däremot tror jag att president Putin med entourage har haft något att göra med den ryska krigsmaktens anfall på Ukraina. Självfallet får man inte göra något sådant, det skulle på sätt och vis kunna peka mot imperialism, så kanske du har rätt?

Tråden lämnar litet utrymme för kärnvapenfrågan men en sak kan jag skriva om den; Kärnvapen är ingen krigsvinnare, de är inget annat än stora och kraftiga bomber. Inte mer- eller mindre farliga än att en bombflygare släpper en stor last av konventionella bomber över ett område eller stad. Kolla på en tidigare stad som exempelvis Mariuopol, Bachmut eller Sieverdonetsk... dessa städer är mer söndertrasade än om de varit utsatta för kärnvapen. Jag har svårt tänka mig att de ryska kärnvapenstyrkorna ens skulle skicka iväg (eventuellt fungerande) kärnvapen på nuvarande lednings order. Till sist- kärnvapenavfyrningar från land kräver rigorösa förberedelser som i god tid kommer upptäckas och väl bekämpas. Jag är lika rädd för kärnvapen som konventionella vapen- de skiljer sig inte mycket åt.

Därefter gick din postning helt käpprätt ned i diket då den drog iväg med herr Trumps alla stollerier och folkrättsvidriga anfall mot Iran. Dessa saker platsar bättre på annan plats och i annat samtal.
Så ditt svar är att eskalera till kärnvapenkrig pga.... att det är din åsikt? Normalt när man lägger fram sådant som du gör har man bakomliggande argument och ett resonemang om varför, men du verkar inte ens motivera det med anklagelser om imperialism.

Tror du de i Nagasaki och Hiroshima håller med dig om kärnvapens dåliga effekt? Över 200 000 st döda av två atombomber. Ryssland har 5600 st

Så då antar jag att du även vill invadera USA? Om inte så är din idealism korrumperad med dubbla standarder och inte värt någonting.
Citera
2026-09-10, 19:20
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Stolpskott..
Vilket skitsnack, att vi skulle använda kärnvapen mot ryssland tror bara lobotomerade rysshoror.
Hur många ggr har vi hotat att kärnvapenbomba mordor?
Senast redigerad av GustavAnder 2026-09-10 kl. 19:22.
Citera
2026-09-10, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dicky3icky
Ni är inte dåligt marinerade i rysk avföring men hursom så fungerar ju allt rysktillverkat sisådär.
Sisådär kanske men det funkar ju ändå?
Till skillnad från amerikanska och tyska tanks som inte gick att använda på leråkrarna i Ukraina
"Here we have Blackwater's founder, Erik Prince, talking about the Russian army."
https://x.com/ricwe123/status/2097705535369892089
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in