2026-09-10, 18:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ett problem är att många unga flickor kommer från trasiga familjer och aktivt söker upp drägg.
Det förändrar ingenting i ansvarsfrågan.
Citera
2026-09-10, 18:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det förändrar ingenting i ansvarsfrågan.

Jo, det gör det. Målsägandes beteende ska återigen ges betydelse.
Citera
2026-09-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ett problem är att många unga flickor kommer från trasiga familjer och aktivt söker upp drägg.

Det finns också många trasiga och/eller störda vuxna män som söker upp unga flickor som kommer från dysfunktionella familjer för att dessa flickor är mer utsatta och oftare lever destruktiva liv och därmed är lättare att manipulera, utnyttja och exploatera.

Dessa störda män återfinns i alla samhällsskikt och utbildningsgrader.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-10 kl. 18:51.
Citera
2026-09-10, 18:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det finns också många trasiga och/eller störda vuxna män som söker upp unga flickor som kommer från dysfunktionella familjer för att dessa flickor är mer utsatta och oftare lever destruktiva liv och därmed är lättare att manipulera, utnyttja och exploatera.

Dessa störda män återfinns i alla samhällsskikt och utbildningsgrad.

Kaka söker maka. Det är välkänt och ömsesidigt. Drägg är drägg, och jag kunde inte bry mig mindre om dessa flickor faktiskt.
Citera
2026-09-10, 18:50
Medlem
Citat:

Då ska det gälla alla målsäganden oavsett kön och oavsett brottskategori.
Citera
2026-09-10, 18:50
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Bra att du tydliggör återigen.

Ska kvinnor bära burka för att inte locka män att våldta?
Citat:
Det kommer att kollidera med EU-rätten och GDPR, vilka står över svensk lag. Har en person avtjänat sitt straff så har man. Jag vill inte ha det amerikanska systemet i Sverige när det gäller register, uthängningar och livslång social stigmatisering. Det leder till två saker: ett våldsamt samhälle med många människor som har noll att förlora, och/eller ett samhälle där vi skattebetalare får stå för deras uppehälle, eftersom de inte kan få jobb och försörja sig själva. Nej, ingen motsvarighet till felony convicts i Sverige, och det säger jag trots att lag är libertarian och även har åsikter långt till höger om SD. Det är bra att folk nu efter en EU-dom nu kan begära radering från MrKoll, LexBase, gamla domar i tingsrätterna blir i princip omöjliga att söka upp. och annat. Polisens straffregister med gallring efter ett antal straffria år räcker gott och väl. Däremot ska vi ha hårda straff för rättssäkert bevisade grova brott mot person. Waĺlin är för övrigt en gravt störd person.
Det gläder mig herr taliban att Cissi är en nagel i ögat på dig.
Citera
2026-09-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är du som svamlar. Här kommer det som skulle varit fetat och det är dina ord. Du antar att jag tycker något som jag inte skrivit. Det är ditt antagande och inte mitt påstående.
Om du anser (som du skriver) att 30 våldtäkter skall anges som som endast 1 är det antagligt att du även anser att dessa 30 våldtäkter skall staffas som 1.

Har du någon statistik över huvud taget som visar att det inte skiljer sig något mellan Sveriges statistikföring kring anmälningar och de flesta andra ländernas registrering av anmälningar?
Så länge du inte kan göra det så gäller det att det fortfarande ser ut så som det gjorde tidigare.
Det är upp till dig att visa att Sverige har ändrat sätt att registrera våldtäktsanmälningar.

Jag har ju genom att ge exempel till dig försökt att påvisa varför det kan bli stor skillnad på sättet att registrera anmälningar.

Och du har återigen låtit bli att svara på mina frågor. Att du inte skäms att skriva att jag inte svarar på dina frågor när du själv konsekvent inte gör det. Du svarar i stort sett aldrig på frågor.

Här ska du få en ny chans.

1.Varför tycker du att det blir en rättvisande statistik om saker som inte är våldtäkt tas med i statistiken för anmälda våldtäkter?

2.Tycker du att det var en stor andel (25%) som skulle tas bort från den svenska statistiken om man tog bort sådana fall där det som påstås ska ha hänt inte har hänt eller där det som hänt inte ingår i våldtäktsbegreppet?

Jag frågade ju dig om du inte ser någon skillnad ifall man uttrycker sig som att i Alebäcken (2900 invånare) så begicks det 30 våldtäkter under förra året eller att i Alebäcken blev 1 person våldtagen förra året? Men fick inget svar på den frågan.

Jag ställer den så här då¨.

Låt säga att det bara finns två vägar att välja på att gå hem en kväll.

1. På väg 1 begicks det enligt statistiken 30 våldtäkter förra halvåret.
2. På väg 2 våldtogs 1 person förra halvåret.

Tror du att det skulle bli någon stor övervikt av val för någon av vägarna om ett stort slumpmässigt urval av kvinnor var tvungna att välja någon väg att gå? Varför i sådana fall?

Precis Jocke, ett antagande, och ett ytterst rimligt sådant. Det är inte ett påstående. Om jag skrivit att du sagt det hade det varit osant. Har jag påstått att du skrivit det?

Om inte kan du be om ursäkt för att du hittar på saker.

Jag har redan svarat på det, om du inte vill/kan förstå svaret kan jag inte hjälpa.

Ja, 2016 skillde det sig hur statistik fördes.

Hur tycker du statistik skall föras? Skall ett anmält brott registreras som ett anmält brott? Eller hur tycker du det skall registreras?

Hur ser olikheterna ut nu? Nu när både Sverige och Tyskland har en samtyckeslag?

Du upprepar din fråga, "Jag frågade ju dig om du inte ser någon skillnad ifall man uttrycker sig som att i Alebäcken (2900 invånare) så begicks det 30 våldtäkter under förra året eller att i Alebäcken blev 1 person våldtagen förra året? Men fick inget svar på den frågan."

Jo jag har svarat, om 30 våldtäkter har skett så skall det självklart anges som att 30 våldtäkter har skett.
Citera
2026-09-10, 18:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Bra att du tydliggör återigen.

Ska kvinnor bära burka för att inte locka män att våldta?

Det gläder mig herr taliban att Cissi är en nagel i ögat på dig.

Målsägandes beteende är självklart relevant, i synnerhet vid tillämpning av samtyckeslagen. Faktum är att samtyckeslagen sätter fokus på MÄ när man ska försöka fastställa samtycke eller inte, men det är du för korkad och känslodriven för att förstå. Att narcissisten och vänsterfeministen Wallin argumenterar för högerkonservativ och högerkristen amerikansk lagstiftning gör henne bara ännu mer till åtlöje.
Citera
2026-09-10, 18:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Då ska det gälla alla målsäganden oavsett kön och oavsett brottskategori.

Givetvis. En person som åkt dit för snatteri 20 gånger och anklagar någon för stöld ska givetvis granskas i sömmarna exempelvis. Eller folk som åkt dit för grov misshandel och anklagar någon för en knuff på krogen.
Citera
2026-09-10, 18:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Målsägandes beteende är självklart relevant, i synnerhet vid tillämpning av samtyckeslagen. Faktum är att samtyckeslagen sätter fokus på MÄ när man ska försöka fastställa samtycke eller inte, men det är du för korkad och känslodriven för att förstå. Att narcissisten och vänsterfeministen Wallin argumenterar för högerkonservativ och högerkristen amerikansk lagstiftning gör henne bara ännu mer till åtlöje.
Om män inte så känslostyrt körde in kuken utan att fråga så skulle de inte bli dömda för våldtäkt.

Enkelt va?

Du har ju tom lärt dina söner det.
Citera
2026-09-10, 18:58
Medlem
Citat:
Kaka söker maka. Det är välkänt och ömsesidigt. Drägg är drägg, och jag kunde inte bry mig mindre om dessa flickor faktiskt.

Vuxna som utnyttjar, exploaterar och våldför sig på barn ska låsas in. Oavsett kön på offer eller förövare. Personligen hade jag gärna sett att de blev av med sitt medborgarskap tillsammans med tungt kriminella invandrare och skickade till nåt skithål tillsammans med invandrarna.

Jag vet att du inte bryr dig om flickor och kvinnor. Du använder dem bara för att göra billiga poänger i olika politiska debatter.
Citera
2026-09-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Som jag svarat dig i ett annat inlägg nyss så är det ju målsägarens beteende i den aktuella situationen som är det primära. Du har ju svårt att även ta in att man bör granska målsägarens beteende i den aktuella situationen.
Gällande tidigare historik så innefattar det ju mer än bara det sexuella. Bör det t.ex. utredas om de inblandade har en tidigare historik tillsammans? Kanske är de i någon form av konflikt? Skulle det kunna röra sig om hämnd?
Det har visat sig att flera tjejer använt en våldtäktsanmälan som ett förkläde för att dölja en otrohet.
Ett av dessa fall ledde sedan till att tjejen och jag tror även hennes kille (medhjälp) blev åtalade för falsk tillvitelse. Kan det finnas ekonomiska incitament för en anmälan? Dessa argument kommer inte från mig utan från advokater och du kan höra dem om du tittar på material som jag länkat till dig tidigare.

Man bör titta på det som är relevant. Och om tilltalad och målsägande har en tidigare relation så kommer det finnas med i flrundersökbingen. Menar du att så inte är fallet?

Du påstår: "Det har visat sig att flera tjejer använt en våldtäktsanmälan som ett förkläde för att dölja en otrohet." Du får gärna länka något som styrker detta påstående.

Då skriver: "Kan det finnas ekonomiska incitament för en anmälan? Dessa argument kommer inte från mig utan från advokater och du kan höra dem om du tittar på material som jag länkat till dig tidigare."

Du menar att advokatkåren i stort tycker så? Eller kan advokaten som påstår ha ekonomiska incitament?

Om du anmäler att du blivit misshandlad, hur kan vi vara säkra på att du inte har ekononiska incitament?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in