2026-09-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Jag tror det av många anledningar. Dels är hon (hittills) enda flickan och Gabsan har härjat fritt med Jolie och hennes sjukdomar. Kränkt hennes integritet i de mest känsliga situationerna när hon varit enormt utsatt. Gabsan har också använt Jolie som rekvisita i SITT liv och tex färgmatchat allt från leksaker och kläder och stageat massor med "barndomsminnen" etc.

När Jolie (förhoppningsvis) ändå kan få en frigörelse så kommer hon att kunna få mycket bränsle när hon inser vidden av vad hennes kändiskåta mor faktiskt gjort mot och med henne.

Gabsan tycks ju sätta sina barn på piedestal och att de såklart äter A-barn och i princip helt perfekta och onaturligt begåvade och vackra barn etc.

Sådant kan slå oerhört hårt tillbaka när barnet / tonåringen ska hitta egen identitet och inte den som Gabsan kletat över alla sina barn.

Tror det blir hårt liv för G framöver.

Sant, G har varit mer gränslös kring Jolie inte minst angående hennes sjukdom.

Ja, det är sött att G beskriver sina barn som beiga, perfekta a-barn. Särskilt för oss som träffat hennes barn i verkligheten.
Å andra sidan är G som mamma också långt från lika ”perfekt” som hon vill att vi ska tro att hon är enligt hennes sociala medier.
Citera
2026-09-08, 07:56
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Angående dottern och hennes sjukdom och alla skriverier kring det. G skrev ju för ett tag sedan om det. Minns inte om det var i en frågestund och någon frågade om dottern? Tror G skrev något om att hon inte kommer skriva mycket om det i fortsättningen. Kommer inte ihåg hur hon uttryckte sig. Någon som också såg det och minns vad hon skrev? Man kan ju undra om G fått mycket skit från allmänheten för att hon hängt ut dottern för mycket, eller att soc klivit in där eller om det är pappa F som sagt till om det. Något måste ju ligga bakom Gs val att ta ett steg bakåt. Knappast hennes egna val i alla fall...
Citera
2026-09-08, 11:46
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGO007
Sant, G har varit mer gränslös kring Jolie inte minst angående hennes sjukdom.

Ja, det är sött att G beskriver sina barn som beiga, perfekta a-barn. Särskilt för oss som träffat hennes barn i verkligheten.
Å andra sidan är G som mamma också långt från lika ”perfekt” som hon vill att vi ska tro att hon är enligt hennes sociala medier.

Jag kan tänka mig att hon fått skit för allt hon delat om barnen och flickans sjukdom och allt som hände kring den. Särskilt vidrigt minns jag en bild med flickan bland slangar och sjukhusmiljö OCH så Gabban, perfekt stagead med urringning och smink och naglar perfekt.

Vi "vanlisar" som haft barn på sjukhus vet ju hur risig man ser ut (eftersom man inte prioriterar sig själv just då) hur man mår och framförallt hur man prioriterar när ett barn är allvarligt sjuk.

Minns att jag blev ovanligt äcklad av Gabban under de episoderna. Så jävla kall och egoistisk. Usch.
Citera
2026-09-08, 11:49
Medlem
Forumforums avatar
Att posera så medvetet tillsammans med ett sjukt barn på det sättet 🤢
Då har man passerat en tydlig gräns för vad som ens är anständigt.

Jolie kan mycket väl ta illa vid sig när hon blir äldre och förstår mer och mer. Bara att hitta den här tråden kommer att vara jobbigt för henne.
Citera
2026-09-08, 11:52
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Angående dottern och hennes sjukdom och alla skriverier kring det. G skrev ju för ett tag sedan om det. Minns inte om det var i en frågestund och någon frågade om dottern? Tror G skrev något om att hon inte kommer skriva mycket om det i fortsättningen. Kommer inte ihåg hur hon uttryckte sig. Någon som också såg det och minns vad hon skrev? Man kan ju undra om G fått mycket skit från allmänheten för att hon hängt ut dottern för mycket, eller att soc klivit in där eller om det är pappa F som sagt till om det. Något måste ju ligga bakom Gs val att ta ett steg bakåt. Knappast hennes egna val i alla fall...

Jag tror att hon har profiterar rätt bra under Jolies sjukhusperioder. Pengaflödet har antagligen ökat under hennes sjukperioder och det har förmodligen gjort att G inte kunnat låta bli att posera och publicera.

Jag är genuint nyfiken om hon någonsin ens reflekterat över vad hon gjort mot sitt sjuka barn och bjudit ut henne och hennes situation till flera hundra tusen okända personer. Motbjudande!
Citera
2026-09-08, 12:26
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Troligtvis har många barn i skolan sett bilderna på Jolie från sjukhuset också. Både på egen hand via egna telefoner och genom deras mammor som säkert följer G och hennes spektakel. Alla vet ju vilka de är. Undrar vad Jolie får höra från skolkamrater. Både gällande bilder på henne själv och på hennes mamma. Måste vara psykiskt påfrestande. Kanske enklare för Jason som är kille, verkar vara fullt frisk och mest exponeras i samband med ishockey. Men han lär väl också få höra ett och annat. Undrar just hur barnens psyke kommer se ut i tonåren...
Citera
2026-09-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Jag tror att hon har profiterar rätt bra under Jolies sjukhusperioder. Pengaflödet har antagligen ökat under hennes sjukperioder och det har förmodligen gjort att G inte kunnat låta bli att posera och publicera.

Jag är genuint nyfiken om hon någonsin ens reflekterat över vad hon gjort mot sitt sjuka barn och bjudit ut henne och hennes situation till flera hundra tusen okända personer. Motbjudande!

Jag tror inte att G själv har förmågan att reflektera särskilt djupt. Många influenser har fått berättigad kritik över att de exponerat sina barn i sjukhusmiljö, men jag har aldrig sett att G fått det. Någon i hennes närmiljö har förhoppningsvis satt stopp.
Citera
2026-09-08, 13:44
Medlem
TofslanoVifslans avatar
I senaste tiktok videon har hon sagt att denna graviditeten är den bästa hittills och hon har fått medicin mot hennes illamående vilket har gjort att hon mår bättre. Varför har hon inte fått denna hjälp tidigare? Eller har allt klagande bara varit skådespeleri och vill undvika det nu pga den här tråden?
Citera
2026-09-08, 15:30
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TofslanoVifslan
I senaste tiktok videon har hon sagt att denna graviditeten är den bästa hittills och hon har fått medicin mot hennes illamående vilket har gjort att hon mår bättre. Varför har hon inte fått denna hjälp tidigare? Eller har allt klagande bara varit skådespeleri och vill undvika det nu pga den här tråden?

Hon nämnde detta på Instagram också. "Någon" ställde frågan och G skrev om detta. Att hon nu fått något läkemedel mot illamående som faktiskt fungerade. Vet inte om hon menade att hon fick testa något nytt den här gången. Men hon har även nämnt att hon ändå mått väldigt illa, på kvällarna om jag inte minns fel om tidpunkten. Men att hon tidigare överdrivit hennes mående ser jag som självklart. Inte en chans att hon skulle orka med sin vardag om hon nu mådde så jäkla dåligt. G vet för det mesta inga gränser. Men ibland känns det som att hon är väl medveten om andras åsikter och medvetet försöker visa en annan sida utåt, men hon lyckas knappast med det då det ändå är så falskt och genomskinligt vad hon håller på med. Det är naturligtvis rent hittepå.
Citera
2026-09-08, 16:52
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamia
Jag tror inte att G själv har förmågan att reflektera särskilt djupt. Många influenser har fått berättigad kritik över att de exponerat sina barn i sjukhusmiljö, men jag har aldrig sett att G fått det. Någon i hennes närmiljö har förhoppningsvis satt stopp.

Vem i hennes närhet kan det vara som har mest inflytande på henne och som hon kanske skulle kunna lyssna på när det gäller? Z? F? Bästisen? Vännen som är psykolog/terapeut? Kan inte se att det skulle vara någon annan.
Citera
2026-09-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Hon nämnde detta på Instagram också. "Någon" ställde frågan och G skrev om detta. Att hon nu fått något läkemedel mot illamående som faktiskt fungerade. Vet inte om hon menade att hon fick testa något nytt den här gången. Men hon har även nämnt att hon ändå mått väldigt illa, på kvällarna om jag inte minns fel om tidpunkten. Men att hon tidigare överdrivit hennes mående ser jag som självklart. Inte en chans att hon skulle orka med sin vardag om hon nu mådde så jäkla dåligt. G vet för det mesta inga gränser. Men ibland känns det som att hon är väl medveten om andras åsikter och medvetet försöker visa en annan sida utåt, men hon lyckas knappast med det då det ändå är så falskt och genomskinligt vad hon håller på med. Det är naturligtvis rent hittepå.
Tror att hon fått testa Xonvea, det är inte så längesedan man börjat skriva ut det då det är ett nytt läkemedel. Vet många som haft hyperemesis där andra läkemedel inte hjälp vid tidigare graviditeter men där Xonvea hjälpt.
Citera
2026-09-10, 12:02
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Tror att hon fått testa Xonvea, det är inte så längesedan man börjat skriva ut det då det är ett nytt läkemedel. Vet många som haft hyperemesis där andra läkemedel inte hjälp vid tidigare graviditeter men där Xonvea hjälpt.

Ändå märkligt om hon inte fått testa det tidigare om hon nu mått så jäkla illa. Barnen föddes väl 2024 och i slutet av 2022. Xonvea har funnits i Sverige sedan juni 2022. Finns väl dock ett par förklaringar till det om hennes berättelser om måendet nu är sant. En förklaring är väl att läkemedlet funnits ett tag men att det varit restriktivt med att skriva ut det. Eller så har G blivit erbjuden men tackat nej, kanske på grund av att det är så pass nytt. Men dessa två förklaringar är tveksamt då de verksamma ämnena i läkemedlet är ett b-vitamin och ett antihistamin. Inga konstiga ämnen alltså. Eller så har hon haft inkompetent personal på sina mödravårdsbesök som inte varit uppdaterade om nya läkemedel och har då helt enkelt missat att det existerar. Hur som helst har läkemedlet funnits tillräckligt länge på svenska marknaden för att hon borde ha kunnat använda det till 3 barn.

Men ställer mig något tveksam till hennes tidigare överdrivna gnäll om måendet under tidigare graviditeter... Är ju inget konstigt alls att vara trött och illamående och ha ont och känna sig klumpig under en graviditet och det är nog dessutom väldigt lätt att överdriva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in