2026-01-21, 23:34
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
❤️
Tack Forumforum! Jag älskar dina vassa analyser och formuleringar i denna tråd! 💪 Du sätter ord på det jag tänker, men inte kan formulera. Detta gick dessutom rakt in i hjärtat. Vi lämnar barnen utanför! ❤️

Tack själv. ☺️ Det är så kul med trådar som håller rimlig nivå och intressant innehåll❤️
Flunsbarnen är ju nog så utsatta och behöver inte fler vuxna som studerar dem i detalj och kommenterar dem. De har trots allt inte valt offentligheten för det har deras obetänksamma föräldrar gjort åt dem.
Kanske kommer till och med Gabsan att hajja till lite och fundera över att kanske fasa ut barnen helt och hållet?!
Citera
2026-01-21, 23:35
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snostormen
+ 1 på den 👏👏
☺️👍🏻
Citera
2026-01-22, 06:58
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Klart att G bara måste publicera en rövbild från gymmet mitt bland alla semesterbilder, undrar varför... 😆
Citera
2026-01-22, 07:04
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
😬 Alla barn växer olika. Både på höjd och bredd.
Kommentarer om specifika barnkroppar känns inte bra även om mammor och pappor är influencers. Detta är flashbacktråden om Gabjossposs. Inte om hur hennes barn ser ut vilket jag för övrigt tycker är irrelevant.

Låt de stackars flunsbarnen få vara ifred. Illa nog att Jolies föräldrar fläkt ut henne i hela hennes liv. Vi borde inte göra det. Trots att detta är flashback 😳
Hon kan läsa här och kommer förmodligen att göra det om inte alltför många år. Vi ska inte bidra till att barn mår sämre än vad de kanske redan gör.

Precis. Att flunsor hänger ut barnen är tillräckligt. Dessutom lär barnen få höra tillräckligt från andra barn i olika avseenden och dessutom får barn höra om deras kropp och vikt från bvc eller skolsköterskan ändå. Vuxna på nätet behöver absolut inte kommentera sånt. Barn blir bedömda tillräckligt ändå. Vi ska inte spä på det.
Citera
2026-01-22, 07:56
Medlem
Instämmer i att barnen ska lämnas utanför. Det enda jag undrar är över hur man som förälder väljer att ta barnen ur skolan för en semesterresa ? Så vitt jag vet beviljas inte ledighet för detta ändamål, men nu vet förstås inte jag hur länge de ska vara borta.
Citera
2026-01-22, 08:32
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Klart att G bara måste publicera en rövbild från gymmet mitt bland alla semesterbilder, undrar varför... 😆

Tror att hon läser här och blir ängslig och förbannad på samma gång vilket får henne att lägga upp sånt för att 1. Visa att hon "inte bryr sig" och lägger upp för att verka obrydd över vad flashbacktråden faktiskt innehåller.
2. Anfall är bästa försvar "om jag visar min röv extra mycket så kommer ingen att tro att jag gjort något ingrepp på den"

Både dumt och smart av henne beroende på hur man ser det. Dock ett bevis på hur påverkad hon är /blir av människors åsikter om henne vilket borde få henne att fundera på om offentligheten verkligen är rätt för henne och familjen.

Tror inte att hon är en särskilt harmonisk människa varken till kropp eller själ och det är bara för sorgligt.

För övrigt så tycker jag att det verkar vara en enorm diskrepans mellan hennes likes /kommentarer VS hur många faktiska följare hon ändå har?

Andra flunsor med betydligt färre följare har ju mycket mer likes och kommentarer.

Dessutom är många av hennes kommentarer under inläggen sånt hon själv skrivit. Dvs svar på andras kommentarer vilket också visar någon slags desperation och att hon ens sitter och svarar helt okända människor. För vad? Vad är syftet liksom?

Att som 4barnsmamma ha så mycket tid över att hon tillochmed sitter och svarar random okända människor visar på något sorgligt sätt hur ensam hon är. Hon skyltar upp sig själv som törstande efter bekräftelse och hon framstår numera mest desperat.

Jag anar mellan hennes rader att hon är en kvinna i stor obalans och förmodligen ganska olycklig.
Citera
2026-01-22, 10:55
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Tror att hon läser här och blir ängslig och förbannad på samma gång vilket får henne att lägga upp sånt för att 1. Visa att hon "inte bryr sig" och lägger upp för att verka obrydd över vad flashbacktråden faktiskt innehåller.
2. Anfall är bästa försvar "om jag visar min röv extra mycket så kommer ingen att tro att jag gjort något ingrepp på den"

Både dumt och smart av henne beroende på hur man ser det. Dock ett bevis på hur påverkad hon är /blir av människors åsikter om henne vilket borde få henne att fundera på om offentligheten verkligen är rätt för henne och familjen.

Tror inte att hon är en särskilt harmonisk människa varken till kropp eller själ och det är bara för sorgligt.

För övrigt så tycker jag att det verkar vara en enorm diskrepans mellan hennes likes /kommentarer VS hur många faktiska följare hon ändå har?

Andra flunsor med betydligt färre följare har ju mycket mer likes och kommentarer.

Dessutom är många av hennes kommentarer under inläggen sånt hon själv skrivit. Dvs svar på andras kommentarer vilket också visar någon slags desperation och att hon ens sitter och svarar helt okända människor. För vad? Vad är syftet liksom?

Att som 4barnsmamma ha så mycket tid över att hon tillochmed sitter och svarar random okända människor visar på något sorgligt sätt hur ensam hon är. Hon skyltar upp sig själv som törstande efter bekräftelse och hon framstår numera mest desperat.

Jag anar mellan hennes rader att hon är en kvinna i stor obalans och förmodligen ganska olycklig.

Att G ändå bryr sig och tar åt sig samt att hon ständigt måste poängtera hur magiskt och underbart allting är och hur tacksam och nöjd hon är... Tyder i mina ögon på att allt inte är som det borde. Inga normala människor med en normal tillvaro och ett normalt mående poängterar ständigt sånt för allmänheten. Likadant när hon varit gravid och bara gnäller istället. Köper det inte en enda gång, så falskt i mina ögon. Jag blir glad när jag hittar ärliga konton som visar upp hur mixat livet och tillvaron faktiskt kan vara. Med kaos hemma och att humör och mående går upp och ner och att allt inte är underbart hela tiden med småbarn hemma. Och att allt inte bara är gnäll och kaotiskt jämt heller. Utan familjer som har en normal balans i sin vardag utan att dölja hur det egentligen är att vara människa och förälder och familj. Utan försköningar.

Att själv kommentera sina inlägg, köpa följare, försköna sitt liv och att få allt att se rosenskimrande ut tyder på att allt inte står rätt till. Vill visa upp något som inte finns och har alltid något att bevisa. Inte sunt på något sätt. Det är sådant som tar upp deras sinnen. Kan inte låta bli att undra hur mycket av Gs tid som går åt till att tänka på hur andra uppfattar henne och på hennes content i sociala medier istället för att fokusera på familjelivet. Även nu på "semester" kopplar hon knappast av, det märks ju.
Citera
2026-01-22, 19:07
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Att G ändå bryr sig och tar åt sig samt att hon ständigt måste poängtera hur magiskt och underbart allting är och hur tacksam och nöjd hon är... Tyder i mina ögon på att allt inte är som det borde. Inga normala människor med en normal tillvaro och ett normalt mående poängterar ständigt sånt för allmänheten. Likadant när hon varit gravid och bara gnäller istället. Köper det inte en enda gång, så falskt i mina ögon. Jag blir glad när jag hittar ärliga konton som visar upp hur mixat livet och tillvaron faktiskt kan vara. Med kaos hemma och att humör och mående går upp och ner och att allt inte är underbart hela tiden med småbarn hemma. Och att allt inte bara är gnäll och kaotiskt jämt heller. Utan familjer som har en normal balans i sin vardag utan att dölja hur det egentligen är att vara människa och förälder och familj. Utan försköningar.

Att själv kommentera sina inlägg, köpa följare, försköna sitt liv och att få allt att se rosenskimrande ut tyder på att allt inte står rätt till. Vill visa upp något som inte finns och har alltid något att bevisa. Inte sunt på något sätt. Det är sådant som tar upp deras sinnen. Kan inte låta bli att undra hur mycket av Gs tid som går åt till att tänka på hur andra uppfattar henne och på hennes content i sociala medier istället för att fokusera på familjelivet. Även nu på "semester" kopplar hon knappast av, det märks ju.

Det är lite "tomma tunnor skramlar högst" över henne 😄
Citera
2026-01-23, 10:42
Medlem
Forumforums avatar
Såg att hon förtydligat om LÅNEbilen 😄
En hel story om att hon lånat den och att alla som har den är nöjda osv.

Det gör ju att man förstår hur ofta hon faktiskt läser här och att hon påverkas väldigt mycket av vad andra tycker och tänker.

Tror också att mycket tankeverksamhet går till att fundera över hur HON framställer sig på SoMe. Att hon är en närvarande mamma till alla 4 har jag svårt att se faktiskt.

Kan absolut tänka mig att någon av hennes barn kommer att göra liknande utspel i framtiden som Beckhams grabb gjort.

Att vara en varm, närvarande , stöttande mor som värnar om sina barn och DERAS integritet finns ju inte varken hos Gabsan eller Poshmamman Victoria.

Gemensamt för bägge är ju att precis allt är stageat och att allt på ytan ser "perfekt" ut.

Tror absolut att Gabjossposs har en skrämmande tid framför sig eftersom sannolikheten är stor att minst ett barn är en tickande bomb.
Citera
2026-01-23, 11:53
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Såg att hon förtydligat om LÅNEbilen 😄
En hel story om att hon lånat den och att alla som har den är nöjda osv.

Det gör ju att man förstår hur ofta hon faktiskt läser här och att hon påverkas väldigt mycket av vad andra tycker och tänker.

Tror också att mycket tankeverksamhet går till att fundera över hur HON framställer sig på SoMe. Att hon är en närvarande mamma till alla 4 har jag svårt att se faktiskt.

Kan absolut tänka mig att någon av hennes barn kommer att göra liknande utspel i framtiden som Beckhams grabb gjort.

Att vara en varm, närvarande , stöttande mor som värnar om sina barn och DERAS integritet finns ju inte varken hos Gabsan eller Poshmamman Victoria.

Gemensamt för bägge är ju att precis allt är stageat och att allt på ytan ser "perfekt" ut.

Tror absolut att Gabjossposs har en skrämmande tid framför sig eftersom sannolikheten är stor att minst ett barn är en tickande bomb.

Ja, tänk att så mycket ska bekräftas och förklaras samtidigt som det ska låta så perfekt. Att hon har "semester" också, tar inte bort en sekund av hennes tankar på sociala medier. Semester med barnen är nog inte så närvarande från hennes sida. Ser framför mig hur hon fotograferar och redigerar bilder hela dagarna och funderar på vad hon ska skriva för att ha ett fint content att lägga upp, medan Z är den som tar hand om barnen under tiden. Inte en chans att allt hennes innehåll bara tar "någon timme " som hon vill framställa det som. Oavsett semester eller hemmavistelse kan jag inte se att hon är speciellt närvarande som förälder. Content och städning kommer först...

Tänkte på flera saker hon skrev senast (allt content tog förresten över två timmar om man ska tro tidslinjen, tror inte alls det är tidsinställt, i så fall enbart inläggen med reklam (semester men lägger ändå ut reklam btw)):

"Vi vill kunna ha det så lugnt som möjligt och kunna sola, bada, äta och bara vara"

"Jag känner att jag har semester och kan slappna av trots små barn och det betyder allt"

"Jag har i princip bara mobilen någon timme varje kväll när dom små somnat och dom stora har skärmtid och då lägger jag all den tiden på er här inne"

Bara vara, slappna av och så det med mobilen och lägger all den tiden på följarna... Vilket bullshit och vilket rövslickeri...
Citera
2026-01-24, 00:26
Medlem
Älskar att hon bara måste visa upp att hon minsann har string-badkläder när det badas med barnen. Ännu bättre att hon försöker försvara det med någon typ av kroppspositivitet.
Citera
2026-01-24, 08:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliceKatt
Älskar att hon bara måste visa upp att hon minsann har string-badkläder när det badas med barnen. Ännu bättre att hon försöker försvara det med någon typ av kroppspositivitet.

Ja, och att man inte ska sluta vara sig själv för att man är mamma och angriper att det finns typ en norm för hur man ska se ut som mamma i Sverige. Det är klart att man ska vara sig själv och inte sluta bry sig om sig själv. Men hon förstår visst fortfarande inte vad som är passande och inte i sammanhang med barnen. Hade det varit en resa med bara henne och Z hade det kanske varit en sak. Men en familjeresa där man vistas i string och visar upp hela härligheten tillsammans med barnen och säkert även bär runt på barn iklädd string, då får man räkna med att folk reagerar och nej G, det ser oanständigt ut och är i helt fel kontext. Man kan absolut fortsätta ha fina kläder man trivs i och ta hand om sig och sminka sig. Men när barnen är med får man faktiskt anpassa sig lite efter det. Att trivas i att visa upp sig och agera attention wh*re sig ger inga bra signaler till barnen heller. Ska dottern börja visa upp sig i 13-årsåldern sen eller? För sånt börjar redan i den åldern. Ett intresse för kropp och sexualitet och så vidare. Antar att det är helt ok om det är vad hon vill och trivs med det. För man ska ju göra det man trivs med och arbeta med kroppspositivism, det gäller väl dottern med i så fall... G, du lär dina barn hur man uppför sig och i synnerhet lär du som kvinna din dotter (ja, vi vet att du är här inne och läser) Skärp till dig och tänk på något annat än dig själv. Tänk på vad barnen lär sig för framtiden och det handlar inte bara om DIG och hur folk uppfattar DIG. Barnen först och främst, BARNEN! Suck...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in