2026-09-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Ändå märkligt om hon inte fått testa det tidigare om hon nu mått så jäkla illa. Barnen föddes väl 2024 och i slutet av 2022. Xonvea har funnits i Sverige sedan juni 2022. Finns väl dock ett par förklaringar till det om hennes berättelser om måendet nu är sant. En förklaring är väl att läkemedlet funnits ett tag men att det varit restriktivt med att skriva ut det. Eller så har G blivit erbjuden men tackat nej, kanske på grund av att det är så pass nytt. Men dessa två förklaringar är tveksamt då de verksamma ämnena i läkemedlet är ett b-vitamin och ett antihistamin. Inga konstiga ämnen alltså. Eller så har hon haft inkompetent personal på sina mödravårdsbesök som inte varit uppdaterade om nya läkemedel och har då helt enkelt missat att det existerar. Hur som helst har läkemedlet funnits tillräckligt länge på svenska marknaden för att hon borde ha kunnat använda det till 3 barn.

Men ställer mig något tveksam till hennes tidigare överdrivna gnäll om måendet under tidigare graviditeter... Är ju inget konstigt alls att vara trött och illamående och ha ont och känna sig klumpig under en graviditet och det är nog dessutom väldigt lätt att överdriva...

G startade ju sina bana som mamma-bloggare med att hennes barn inte skulle vaccineras enligt barnvaccinations programmet (som för de minsta barnen under tre typ) inte förändrats på årtionden.

Jag kan mycket väl se G gnälla på sitt mående och sen tacka nej till medicin för att hon är rädd att det ska påverka barnet eller liknande. Samtidigt tror jag också att det finns en njutning för G att må så dåligt och få gnälla om det för det gör ju att hon slipper göra massa saker som att jobba och även diverse hemsysslor..
Citera
2026-09-10, 15:31
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGO007
G startade ju sina bana som mamma-bloggare med att hennes barn inte skulle vaccineras enligt barnvaccinations programmet (som för de minsta barnen under tre typ) inte förändrats på årtionden.

Jag kan mycket väl se G gnälla på sitt mående och sen tacka nej till medicin för att hon är rädd att det ska påverka barnet eller liknande. Samtidigt tror jag också att det finns en njutning för G att må så dåligt och få gnälla om det för det gör ju att hon slipper göra massa saker som att jobba och även diverse hemsysslor..

Är ju rätt intressant ändå att hon är så anti vaccin och troligtvis också anti medicin så långt det går, men samtidigt menar att hon och barnen trycker i sig en massa kosttillskott och probiotika och allt vad det är i tron om att må bättre och hålla sig sunda och friska. Och så har vi proteinpulver och kollagen och annat. Och så alla skönhetsprodukter hon använder på kroppen och alla rengöringsmedel hon använder. Hon och barnen utsätts nog för mer den vägen än genom vaccin och medicin.
Citera
2026-09-11, 07:14
Medlem
Citat:
Är ju rätt intressant ändå att hon är så anti vaccin och troligtvis också anti medicin så långt det går, men samtidigt menar att hon och barnen trycker i sig en massa kosttillskott och probiotika och allt vad det är i tron om att må bättre och hålla sig sunda och friska. Och så har vi proteinpulver och kollagen och annat. Och så alla skönhetsprodukter hon använder på kroppen och alla rengöringsmedel hon använder. Hon och barnen utsätts nog för mer den vägen än genom vaccin och medicin.

Jag tänker att det egentligen följer en form av logik för en person som G. Hon tror att alla pulver, tabletter och shots är nyttiga och hälsosamma vi mycket bättre än ”toxiska vaccin”.

Perfekt logik för Gabs

Att hon själv pumpar kroppen full med gift i form av diverse injektioner och operationer struntar hon helt i.
Citera
2026-09-11, 07:55
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Jag tänker att det egentligen följer en form av logik för en person som G. Hon tror att alla pulver, tabletter och shots är nyttiga och hälsosamma vi mycket bättre än ”toxiska vaccin”.

Perfekt logik för Gabs

Att hon själv pumpar kroppen full med gift i form av diverse injektioner och operationer struntar hon helt i.

Det är precis det där som gör henne så märklig: så motsägelsefull och så full av vimsiga tankar om vad som är "bra och vad som är dåligt".

Det är också en del i varför hon upplevs som falsk och inte så förtroendeingivande.

Hon har dock en del kloner därute i världen. Många beiga wannabees som ser ut som och beter sig som Gabsan. Hennes kommentarsfält är så patetiska och kräver nästan skämskudden ibland😄
Citera
2026-09-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Det är precis det där som gör henne så märklig: så motsägelsefull och så full av vimsiga tankar om vad som är "bra och vad som är dåligt".

Det är också en del i varför hon upplevs som falsk och inte så förtroendeingivande.

Hon har dock en del kloner därute i världen. Många beiga wannabees som ser ut som och beter sig som Gabsan. Hennes kommentarsfält är så patetiska och kräver nästan skämskudden ibland😄

Gabssn är ju inte ensam om att resonera så motsägelsefullt men jag undrar om det inte kan beror på bla intelligens, utbildning, umgänge, socialklass mm.

Jag tänker att det i Gabsans fall är ett resultat av ett alldeles för isolerat liv i kombination med avsaknaden av förmågan att skapa logiska resonemang och tänka i flera led.

Och som du konstaterar inget hon är ensam om..
Citera
2026-09-11, 09:27
Medlem
TofslanoVifslans avatar
Är G naturligt blond? Med tanke på att Kenzo och Zaki är blonda 🤔
Citera
2026-09-11, 11:12
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TofslanoVifslan
Är G naturligt blond? Med tanke på att Kenzo och Zaki är blonda 🤔

Är nog ingen som sett hennes naturliga hårfärg i blogg eller sociala medier. Hon har ju alltid färgat och verkar färga ofta. Kan inte tänka mig att det är lika ljust som barnens. Möjligtvis att hon varit ljus som barn och sen har det mörknat till mörkblond/råttfärgat. Men kan väl vänta sig att även barnens hårfärg ändras och mörknar. Vilket borde ha hänt redan med de stora barnen. Kanske barnen fått sin färg från exempelvis Gs pappa, har ingen aning om hur han såg ut.
Citera
2026-09-12, 17:04
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Gabssn är ju inte ensam om att resonera så motsägelsefullt men jag undrar om det inte kan beror på bla intelligens, utbildning, umgänge, socialklass mm.

Jag tänker att det i Gabsans fall är ett resultat av ett alldeles för isolerat liv i kombination med avsaknaden av förmågan att skapa logiska resonemang och tänka i flera led.

Och som du konstaterar inget hon är ensam om..

Jag uppfattar henne som en person som imiterar andra väldigt bra. Förmodligen eftersom hon själv tycks vara väldigt jag-svag.

Hon anpassar sig efter trender, män, åsikter osv.
Hon är väldigt medioker, men anser sig själv förmodligen vara den mest unika och fantastiska kvinnovarelse som världen nånsin skådat ,😄

Hon tänker nog själv att hon är så unik, hennes barn så ovanliga och sanslöst begåvade, hennes utseende så fantastisk och hon är ju såå annorlunda och därför vill alla vara som henne. 🙄

Jag hade helt klart tyckt det hade varit fascinerande att intervjua henne.

Jag tycker att det ska bli spännande att se var hon är i livet om bara sisådär 10 år!
Citera
2026-09-15, 16:40
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Vad ska man våga gissa på att bebisen får heta sen då? Med tanke på att G är så spektakulär och allt. De äldsta barnen har ju inga märkliga namn egentligen. Inget som man reagerar på. Blev ju mer åt det hållet med Z. Att barnen ska ha så annorlunda och unika namn. Vad sjutton kan passa ihop med de minsta barnens namn och vara unikt? Lär ju typ inte finnas något... Alls...? Lär ju i alla fall vara något som innehåller bokstaven Z... 😆
Citera
2026-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Vad ska man våga gissa på att bebisen får heta sen då? Med tanke på att G är så spektakulär och allt. De äldsta barnen har ju inga märkliga namn egentligen. Inget som man reagerar på. Blev ju mer åt det hållet med Z. Att barnen ska ha så annorlunda och unika namn. Vad sjutton kan passa ihop med de minsta barnens namn och vara unikt? Lär ju typ inte finnas något... Alls...? Lär ju i alla fall vara något som innehåller bokstaven Z... 😆

Zzzznark! En sak som förbryllar mig. Hon skrev först att det enligt nipt-test var en pojke men att dom skulle vänta på RUL och få det bekräftat. Men sedan häromdagen när ”någon” frågade i hennes frågestund om de visste kön så skrev hon att det enligt nub-teorin hade varit en pojke men att de nu hade fått ett säkert svar (antar RUL) men att de ska dela det först efter att barnen fått veta.
Så först sa hon nipt-test och sen ändrade hon sig nästa gång hon fick frågan och sa nub-teorin🧐
Citera
2026-09-15, 20:24
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken95
Zzzznark! En sak som förbryllar mig. Hon skrev först att det enligt nipt-test var en pojke men att dom skulle vänta på RUL och få det bekräftat. Men sedan häromdagen när ”någon” frågade i hennes frågestund om de visste kön så skrev hon att det enligt nub-teorin hade varit en pojke men att de nu hade fått ett säkert svar (antar RUL) men att de ska dela det först efter att barnen fått veta.
Så först sa hon nipt-test och sen ändrade hon sig nästa gång hon fick frågan och sa nub-teorin🧐

Ingen aning. Först var det i alla fall nub-teorin, som visade att det är en pojke. Det var väl första ultraljudet. Sen var det nipt, som tydligen ska vara så säkert som 99%, och sen var det rul. Hon vill berätta för barnen först med en tårta eller nåt. Klart familjen ska veta före alla andra. Men hon gör så stor sak av det och bekräftar aldrig för oss vad det är. Vet inte om barnen vet ännu, men det borde de ju. Drar bara ut på allt. Hon tror väl att det är mer spännande än vad det egentligen är. Roligast vore om det visat sig vara en tjej. Tvärtemot vad nub-teorin visat och hennes egna önskemål om kön.
Citera
2026-09-15, 21:49
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Alltså maten och alla detaljerade beskrivningar av vad som är i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in