Citat:
Ändå märkligt om hon inte fått testa det tidigare om hon nu mått så jäkla illa. Barnen föddes väl 2024 och i slutet av 2022. Xonvea har funnits i Sverige sedan juni 2022. Finns väl dock ett par förklaringar till det om hennes berättelser om måendet nu är sant. En förklaring är väl att läkemedlet funnits ett tag men att det varit restriktivt med att skriva ut det. Eller så har G blivit erbjuden men tackat nej, kanske på grund av att det är så pass nytt. Men dessa två förklaringar är tveksamt då de verksamma ämnena i läkemedlet är ett b-vitamin och ett antihistamin. Inga konstiga ämnen alltså. Eller så har hon haft inkompetent personal på sina mödravårdsbesök som inte varit uppdaterade om nya läkemedel och har då helt enkelt missat att det existerar. Hur som helst har läkemedlet funnits tillräckligt länge på svenska marknaden för att hon borde ha kunnat använda det till 3 barn.
Men ställer mig något tveksam till hennes tidigare överdrivna gnäll om måendet under tidigare graviditeter... Är ju inget konstigt alls att vara trött och illamående och ha ont och känna sig klumpig under en graviditet och det är nog dessutom väldigt lätt att överdriva...
Men ställer mig något tveksam till hennes tidigare överdrivna gnäll om måendet under tidigare graviditeter... Är ju inget konstigt alls att vara trött och illamående och ha ont och känna sig klumpig under en graviditet och det är nog dessutom väldigt lätt att överdriva...
G startade ju sina bana som mamma-bloggare med att hennes barn inte skulle vaccineras enligt barnvaccinations programmet (som för de minsta barnen under tre typ) inte förändrats på årtionden.
Jag kan mycket väl se G gnälla på sitt mående och sen tacka nej till medicin för att hon är rädd att det ska påverka barnet eller liknande. Samtidigt tror jag också att det finns en njutning för G att må så dåligt och få gnälla om det för det gör ju att hon slipper göra massa saker som att jobba och även diverse hemsysslor..