2026-09-10, 11:14
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Satir kräver hjärna och bildning. Därför gillar inte MAGA eller svenska wt South Park.
Jo, South Park är väldigt populärt inom den akademiska sfären. I synnerhet på Centrum för genusvetenskap vid Uppsala universitet.
Citera
2026-09-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Gillar ni kängan till Trump?
Är det verkligen en känga till Trump att vissa är så fixerad vid Trump att de byter namn på ett tv-program och därmed ger Trump den bekräftelse och den uppmärksamhet som Trump älskar.
Citera
2026-09-10, 11:45
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Jag är väldigt Svensk, mer än dig.
Om du nu är så väldigt Svensk kanske du skulle lära dig att skilja på "Dig" och "Du".
Citera
2026-09-10, 12:05
Medlem
Gerrard89s avatar
MAGA-sekten går i taket som väntat.
Citera
2026-09-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Kan du skilja på allvar och ironi?

Inte alltid. Kan du? Alltid?
Citera
2026-09-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Bögigt, "cuck move".
Tror inte en enda Sydamerikan kommer gilla det om jag ska vara ärlig.

Här hade det varit intressant att höra hur du tolkar skämtet?
Citera
2026-09-10, 12:35
Medlem
Citat:

https://www.svt.se/kultur/south-park-blir-south-america-i-trumpkanga

Tycker det är kul och en väldigt tydlig blinkning till de svagbegåvade individer som tycker att det är en maktdemonstration att byta namn på något. Just det var ju länge en devis som kommunistiska diktatorer hängav sig åt, i grund och botten en gammal kungatradition.

Idag borde det varit glömt och begravet, men Trump har av någon oklar anledning en fabläss för sådant som Napoleon hade gillat. Svårt att inte tänka sig att ett så enormt bekräflelsebehov kommer från ett enormt mindervärdeskomplex.
Citera
2026-09-10, 12:39
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Trump derangement syndrome är ju också ett fenomen.
Dock ska jag inte uttala mig om detta gäller skaparna av South Park, det var nog 15 år sedan jag kollade på serien
Ja de som stödjer honom brukar skrika sig hesa om det vid minsta lilla kritik.
Citera
2026-09-10, 12:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Tycker det är kul och en väldigt tydlig blinkning till de svagbegåvade individer som tycker att det är en maktdemonstration att byta namn på något. Just det var ju länge en devis som kommunistiska diktatorer hängav sig åt, i grund och botten en gammal kungatradition.

Idag borde det varit glömt och begravet, men Trump har av någon oklar anledning en fabläss för sådant som Napoleon hade gillat. Svårt att inte tänka sig att ett så enormt bekräflelsebehov kommer från ett enormt mindervärdeskomplex.

Bra! Håller med.
Citera
2026-09-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Jo, South Park är väldigt populärt inom den akademiska sfären. I synnerhet på Centrum för genusvetenskap vid Uppsala universitet.

SouthPark var tidigt ute och drev hårt med wokerörelsen, så det stämmer inte...
Trump är en dement korrupt marionett.
Citera
2026-09-10, 13:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

https://www.svt.se/kultur/south-park-blir-south-america-i-trumpkanga

Adolf Hitler döpte sitt privata tåg till "Amerika", så folk är lite sent ute med att kalla allt för det.
Citera
2026-09-10, 13:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Gäsp. Det här känns rätt lamt, och ännu lamare att Trump blir sur.

Jag kan dock förstå Trump lite när jag ser rätt mycket serier från 90-talet. Trump gick från att vara en självklar del av kändisvärlden, med cameos i de största serierna och programmen, till att nästan bli paria i Hollywood när han valde att ställa upp i valet.

Till och med The View kunde vara trevliga mot Trump på den tiden. Och då fanns ju många av samma rykten och kontroverser kring honom som det gör i dag.

Så jag kan ändå förstå att Trump 2026 undrar: varför är samma Hollywood och underhållningsindustri som en gång gärna hade med mig nu så sura på mig?

Oja, jag gillar satir. South Park har bara aldrig lockat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in