2026-09-10, 08:09
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag tycker south park har bland de bästa satiriska inslagen, och detta är ett i raden av dem. Ofta väldigt modern satir, då de avhandlar aktuella händelser.

Däremot är det svårt att göra denna satir idag, då jag ofta måste dubbelkolla vad som stämmer att presidenten eller department of war lagt ut. Tyvärr är det oftast ibte satir, vilket gör det svårt att skämta om då sanningen överträffar komiken I chockvärde.

Men jag förstår att många har svårt för det, du måste kunna förstå skämten, på samma sätt som brittisk humor inte är för alla är detta inte för alla.
Citera
2026-09-10, 08:51
Medlem
Firewaias avatar
Blir man minsta lilla upprörd över något southpark gör kan man ställa sig på scientologernas sida… det är south parks jobb.
Citera
2026-09-10, 09:03
Medlem
Hysteriskt roligt med namnbytet. Hela förra säsongen var mycket rolig med grov satir á la when they go low we go lower. Älskar det och ser fram emot nästa säsong.
Citera
2026-09-10, 09:03
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Ja nä det var många år sedan south park var relevant som sagt
Citera
2026-09-10, 09:06
Medlem
Megalogics avatar
Southpark har gjort sitt. Lägg ner det.
Citera
2026-09-10, 09:16
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Nu har mustaschmannen varit död sedan 1945, medan Trump fortfarande lever. Kan du skilja på att ha varit död i 81 år och att vara sprill levande?
Kan du skilja på allvar och ironi?
Citera
2026-09-10, 09:42
Medlem
Imalosers avatar
Trump är ju en jävla clown men South Park har sannerligen inte varit relevant eller intressant på typ 15 år.
Citera
2026-09-10, 10:02
Medlem
Kottsmors avatar
Många sekundärkränkta här i tråden.
Det visar ju uppenbart att de fortfarande är aktuella och har en stor publik.
Men visst, fortsätt suga den orangea apans champinjon, ni som vill
Citera
2026-09-10, 10:06
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tycker south park har bland de bästa satiriska inslagen, och detta är ett i raden av dem. Ofta väldigt modern satir, då de avhandlar aktuella händelser.

Däremot är det svårt att göra denna satir idag, då jag ofta måste dubbelkolla vad som stämmer att presidenten eller department of war lagt ut. Tyvärr är det oftast ibte satir, vilket gör det svårt att skämta om då sanningen överträffar komiken I chockvärde.

Men jag förstår att många har svårt för det, du måste kunna förstå skämten, på samma sätt som brittisk humor inte är för alla är detta inte för alla.
Satir kräver hjärna och bildning. Därför gillar inte MAGA eller svenska wt South Park.
Citera
2026-09-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Blir man minsta lilla upprörd över något southpark gör kan man ställa sig på scientologernas sida… det är south parks jobb.
Trump derangement syndrome är ju också ett fenomen.
Dock ska jag inte uttala mig om detta gäller skaparna av South Park, det var nog 15 år sedan jag kollade på serien
Citera
2026-09-10, 11:10
Medlem
Marknaden har inte fel om man är kapitalist. Men det verkar vara många kommunister, nazister och annat ekonomiskt okunnigt folk i tråden. South Park går lysande. Ett är skäl är Trump. Han gör det enkelt för dem.
Citera
2026-09-10, 11:10
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottsmor
Många sekundärkränkta här i tråden.
Det visar ju uppenbart att de fortfarande är aktuella och har en stor publik.
Men visst, fortsätt suga den orangea apans champinjon, ni som vill
Så enligt din logik — och jag använder ordet logik generöst här — är alltså den mest rimliga slutsatsen att de som inte uppskattar South Parks humor gör det på grund av att de vill fortsätta suga den orangea apans champinjon?

Det är nästan imponerande hur du lyckas landa i den slutsatsen med självförtroendet hos någon som precis sugit i sig den tredje morgonholken. Bravo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in