Citat:
Ursprungligen postat av
K-Glitchen
Jag tycker det är ovärdigt och sorgligt att se hur S sjunkit till det dom blivit idag.
När jag växte upp var S det självklara valet på gott och ont. S var så stora så dom hade egen majoritet med det lilla menlösa vpk som stödparti.
Vi hade hög skatt och om någon hade en ny fin volvo utanför en villa med 3 våningar så visste man att det förmodligen var en "moderat". Åkte någon familj på semester en vecka så var det en familj som hade pengar.
Det var klassskillnad på riktigt.
Men vi fick fan så mycket mer som en vanlig svensson familj.
Alla som växte upp på 80-tal vet vad jag pratar om och alla längtar tillbaka till den tiden.
S styrde och allt var som det skulle.
Problemet idag är att S inte står för samma sak som då. S idag står för nåt helt annat. De som fortfarande röstar på S killgissar jag på är de äldre 60 + som forfarande tror att S är som det var på Olof Palme och Ingvar Karlssons tid.
Idag har S en partiledare som inte ens har nån egen politik att prata om. Dom kopierar andras förslag och presenterar det som sina egna - trots att dom röstat nej till förslagen tidigare.
Partiet har blivit infiltrerade av islamister som sätter andra länders intresse före det land som är där för att reptresentera.
Magdalena försöker skrämma svenska folket istället för att presentera nåt vettigt. Kan inte förstå att människor kan rösta på det där.
Känns som att det blir sveriges undergång om hon kommer till makten en gång till.
Du pratar om gråsossen😁 men dom borde vara borta till nästa val.
Ja Sverige på 80-talet var i det närmaste en idyll att leva i.
Varför skulle man inte rösta på sossarna när sjukvården funkade, tandvården funkade, bussar och tåg funkade, Posten skötte sina åtagande, brottsligheten fanns men var av en helt annan karaktär, det fanns respekt för poliser och lärare, katederundervisningen gav oss kunskaper och förståelse, ålder kände sig trygga på sina boende och man funderade aldrig över om man kunde vistas ute efter mörkrets inbrott..
Sen öppnade sossarna våra hjärtan och tyckte att alla i hela världen skulle få leva så som vi i Sverige gjorde med vårt starka sociala skyddsnät, dock glömde dom en liten detalj, de nytillkomna hade aldrig betalat en krona i skatt och sen visade det sig ganska snart att dom ej heller var intresserade av att bli en närmade del av befolkningen men detta är än idag något som tycks gått sossarna och många andra politiker vänsterut helt förbi.
Eller kan det vara så att dom tar beslut som inte gynnar svenskar medvetet?