2026-09-10, 06:50
Medlem
.nattramn.s avatar
Är det inte lite synd om oss att det är dessa två vi har att välja på?

Hade ett av dessa partier haft en karismatisk och bra partiledare hade de vunnit lätt.

Jag ställer mig inte frågan vem vill jag se som statsminister utan vem vill jag absolut inte se.

Sedan röstar vi kanske mer på partier en partiledare men en av dessa personer ska företräda oss.

Sjuk tråkig debatt, som var på gränsen. Efter ha sett stadiumet på Andersson när hon gick av bussen och hennes dåliga opionssiffror, tycker jag hon klarade sig nästan ok. Hon var usel, på dåligt humör och 0 i charm. Men hon höll någorlunda i hopp sig. Jag vet inte om jag fruktade eller hoppades att hon skulle bryta i hopp. Kristersson lite bättre. Men hur svårt var det att lyckats med?
Citera
2026-09-10, 06:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En ganska bra sammanfattning i Expressen:

https://www.expressen.se/ledare/magdalena-anderssons--mardromskvall-i-gavle/

Magdalena Anderssons mardrömskväll i Gävle

"Socialdemokraterna hade nog hoppats att Magdalena Andersson skulle framstå som en stabil landsmoder under duellen. Men det satte hennes humör stopp för. Det utvecklades till en mardrömskväll för S-ledaren."
Citera
2026-09-10, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Är det inte lite synd om oss att det är dessa två vi har att välja på?

Hade ett av dessa partier haft en karismatisk och bra partiledare hade de vunnit lätt.

Jag ställer mig inte frågan vem vill jag se som statsminister utan vem vill jag absolut inte se.

Sedan röstar vi kanske mer på partier en partiledare men en av dessa personer ska företräda oss.

Sjuk tråkig debatt, som var på gränsen. Efter ha sett stadiumet på Andersson när hon gick av bussen och hennes dåliga opionssiffror, tycker jag hon klarade sig nästan ok. Hon var usel, på dåligt humör och 0 i charm. Men hon höll någorlunda i hopp sig. Jag vet inte om jag fruktade eller hoppades att hon skulle bryta i hopp. Kristersson lite bättre. Men hur svårt var det att lyckats med?

Klarar hon trycket på fredagen? Jag tror hela tidö kommer ställa Maggans psyke på bristningsgränsen. Hon kommer falla som Tjernobyl.
Citera
2026-09-10, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Klarar hon trycket på fredagen? Jag tror hela tidö kommer ställa Maggans psyke på bristningsgränsen. Hon kommer falla som Tjernobyl.

Magda har redan fallit ur ramen det syntes tydligt hur klimakteriekossan tappade humöret hela tiden och gnällde som en surkärring. Jämför med eleganten Ebba Busch som galant debatterar och vinner vinner vinner folkets hjärtan och röster.

Så är dåliga har inte (S) varit sedan starten.
Citera
2026-09-10, 07:01
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Båda är skit. Dock så hade Maggan som statsminister indirekt vart förödande för Sverige.

Dödsstöten typ.

Arga Maggan såg fruktansvärt stressad ut, kärringen är medveten att hon är hatad .

Håller med. Hon ser arg, osäker och spattiga ut
Citera
2026-09-10, 07:02
Medlem
Magdalena påminde om den onda "Aunt Lydia" i Handmaids Tale. Samma kläder och såg ut som en fanatisk sektkvinna. Brrr... fy farao så hemsk hon är surkärringen.
Citera
2026-09-10, 07:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Oj. Jag gissar att du är ovetande om ditt oförstånd.

Jag fick en elräkning på 15000 en månad, då tog jag reda på hur det låg till. Jag tycker tidö kan betala tillbaka minst 50% till konsumenterna eftersom dom klantat sig. Hade reagerat likadant om rödgrönt klantat sig. Då har du råd med soppan. Så hur är det vänster? Förklara.

Menar du på allvar att du accepterar att betala 6dubbla räkningar bara för att det är Tidös klant?

Varför tjafsar du om soppan då? Du kan väl räkna.

Varför tror du det är tidös fel att du har höga elräkningar. Det är initialt Tyskland och deras energipolitik tillsammans med eu som trissar upp priserna. Först och främst så har vi för lite baskraft som kärnkraft och vindkraften levererar som bäst när under varmare perioder. Sen får vi köpa vår el till ett eu-pris som är högt för att vissa länder gjort sig beroende av gas
Citera
2026-09-10, 07:04
Medlem
Helvete vad hon gapade och skrek. Framstod som fullständigt rabiat. Hon känner väl hur en säker seger glider henne ur händerna.
Citera
2026-09-10, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Den "mörkhyade" killen som du refererar till är en journalist på Aftonbladet. Märkligt att SVT inte nämnde det när han presenterades? Fast SVT kanske inte visste att Anders Lindberg på Aftonbladet hade skickat sin husneger för att skådespela "den vanliga väljaren från gatan"?

Länk till Guuled Mohamed, journalist på Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/av/guuled-mohamed
Guuled Mohamed vann Unga journalistpriset 2023. Han går sista terminen på gymnasiet och har startat Ungdomsredaktionen i Järva och är reporter på Aftonbladet.
För övrigt är min slutsats att Magdalena Andersson är slut som artist och nästa opinionsmätning lär visa på än sämre stöd för (S). Kanske så lågt som 24-25 %

Jag tror att Anders Lindberg på Aftonbladet skickade in sin husneger som understöd i överslätandet av Magdas fail med att bli påkommen med att rösta nej till slopade mängdrabatter.

Hon började ju gaffla redan ute på parkeringen eftersom hon visste att (S) gjort världens tabbe när de röstade nej till slopad mängdrabatt. Särskilt när det stod 2 livs levande anhöriga till såna som (S) valboskaps avkommor hade mördat.

Surt sa räven men husnegerns vädjan om "trevlig ton i debatten" skramlade dåligt liksom allt som Magda kläckte ur sig
Citera
2026-09-10, 07:09
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Hon ser ut att ha hamnat i en situation där allt hon tar i faller i sönder. Samtidigt som hon försöker laga det, men det gör saken bara värre.

Det är inte bara hennes egna fel. Kristersson spelade henne genom att posta brevet till henne rätt innan. V har hela tiden nya galningar, men det är hennes väljare som förfasar och lämnar, när hon markerar mot det lämnar andra. C är på tvären och bara MP är kompisar och i förhållandevis problem fria för henne om vi bortser från bensinen, vilket knappt är ett problem i sammanhanget.

Jag har medlidande för henne. Resten av denna vecka kan inte vara kul. Hon skulle behöva få en vecka ledigt och läsa en bok.

Det blir klart spännande att se på fredag om hon klarar att hålla i hopp sig. Jag tror du ha rätt. Klart att de kommer vilja reta henne.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-09-10 kl. 07:12.
Citera
2026-09-10, 07:09
Medlem
Ingen av dem var egentligen särskilt bra, men jämfört med Maggan så framstod Kristersson som bra.

Det blev ganska uppenbart hur det inte är någon av de som egentligen kommer styra landet när de båda var så rörande överens om att vi måste uppfylla "EU:s klimatmål" och att detta är något bra.

Men, men. Ulf vann.
Citera
2026-09-10, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Du ljuger. Du har inte haft nån elräkning på 15000 - framför allt inte någon som beror på Tidö. I så fall dig själv. Jag kan inte tänka mig någon använda mer el än mig och mina företag men några 15000 finns inte på kartan. Det är det enda vänstern kan men jag kan inte för mitt hela förstånd förstå varför man är vänster? Man vill alltså:

- Ha fler mord
- Ha fler skjutningar
- Fler våldtäkter och gruppvåldtäker
- Mer pengar i fickan när man inte orkar jobba
- Sämre vård
- Dyrare tandvård
- Sämre pension
- Osäkrare sverige
- Fler invandrare med IQ under 80
- Färre utvisningar efter grova brott
- Extrema bränslepriser
- Svindyr el

VARFÖR - på riktigt, VARFÖR vill ni förstöra Sverige? Enda enkla svaren är "Jag hatar Sverige" alternativt "Jag är hjärntvättad".

Så, vilket av alternativen är du? Har du ett tredje alternativ välkomnar jag det med öppna armar för det vore historiskt.

Om du verkligen tror att det du räknar upp är vad man vill så är du så lurad att du är oförmögen att ta in fakta. Ett stort problem i Sverige är att såna som du tillåts att rösta utan att förstå vad det är man röstar för, d.v.s. samma sak som ledde till att Trump vann för två år sedan. Om man skulle kräva att de som röstar fattar vad de egentligen röstar för skulle vi ha ett helt annat, bättre, land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in