2026-09-09, 23:35
Medlem
Under fyra år med högern har ingenting hänt mig som gör att jag kan säga att jag älskar detta land.Varför kan man inte få politiker som gör nåt bra för mig nångång. Allt går till dom rika som bli nöjdare och rikare på min bekostnad. Ett gott råd till alla politiker släng er i väggen tack.
Citera
2026-09-09, 23:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om det finns tre regeringsalternativ:

1. V, MP, S och C
2. KD, MP, S och C
3. Tidö

Då väljer jag helst Tidö såklart, annars är alternativ 2 bättre än alternativ 1. Ebba kan förhoppningsvis tygla psykopaterna i MP. Ebba har skinn på näsan och tar ingen skit.

Alternativ 2 skulle då bli S+C+KD i regering med MP som stödparti. Otänkbart att KD skulle sätta sig i samma regering som MP.
Citera
2026-09-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är ju just det som är så fegt o ohederligt jag vill se 1,000 kr litern för bensin
o 1,250 kr litern för diesel - då först finns en trovärdighet att minska fossilanvändningen.

40-50 kr litern kommer folk att betala kunna betala dock med visst knot o klagomål

MP gå ut till valet med 1,000 kr litern för bensin o 1,250 för diesel
Vad hjälper det att hårdbeskatta svenskarna till döds så länge Kina, Indien, Ryssland och USA inte gör något alls? På vilket sätt ändrar det utsläppen påtagligt?
Citera
2026-09-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Att lägga sin röst på KD i detta läge kan jag bara inte förstå. dom har redan börjat förbereda sig på att Tidö kommer förlora och har redan börjat röra sig mot vänster i kommande regering. att smälla V på fingrarna och ta deras plats i kommande regering är inget Ebba drar sig för, tvärt om.

En röst på KD kan bli förödande i detta läge, vill man att högern ska vinna med man hatar dvärg uffe och "rasist" jimmy så lägg din röst på liberalerna istället
Tuffa förhandlingar om även MP skall vara med främst angående energipolitik.
Citera
Medlem
Jag tycker det är tråkigt för svensk politik att just dessa två är med i ”statsministermötet”. Det är dåligt för Sverige att vi har så dåliga politiker och politik.

Jag antar att det är en naturlig följd av ”amerikaniseringen” av svensk politik. Vår variant av Hillary Clinton vs Donald Trump.
Citera
Medlem
Citat:
Om det finns tre regeringsalternativ:

1. V, MP, S och C
2. KD, MP, S och C
3. Tidö

Då väljer jag helst Tidö såklart, annars är alternativ 2 bättre än alternativ 1. Ebba kan förhoppningsvis tygla psykopaterna i MP. Ebba har skinn på näsan och tar ingen skit.

Att ha "skinn på näsan" och inte ta någon skit hjälper föga när man kommer bli det minsta partiet i en eventuell vänster/mitten regering. till och med miljöpartiet har fler procent än KD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knyck
Under fyra år med högern har ingenting hänt mig som gör att jag kan säga att jag älskar detta land.Varför kan man inte få politiker som gör nåt bra för mig nångång. Allt går till dom rika som bli nöjdare och rikare på min bekostnad. Ett gott råd till alla politiker släng er i väggen tack.

Att skjutningarna har gått ner med 80% är väl en helt otrolig bedrift? Vet inte om du bodde i ett annat land 2022, men kan påminna dig om att det var mer än en skjutning per dag, muslimerna löpte amok på gator och torg, bensinpriserna var kriminellt höga, vi låg i botten i Europas tillväxt osv. Du kan inte mena på allvar att det inte är en extremt stor skillnad nu mot då?

Sen tar det såklart mer än 4 år att rätta till det kaos som S och MP har skapat.
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-09 kl. 23:41.
Citera
2026-09-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad hjälper det att hårdbeskatta svenskarna till döds så länge Kina, Indien, Ryssland och USA inte gör något alls? På vilket sätt ändrar det utsläppen påtagligt?

Det hjälper för vänsterfolket här - de oljor som förbrukas o eldas upp per dag sedan
ukrainakriget är det tyzztt om här - likaså avgasutssläppens kvalite på ryska tanks
m fl
Citera
2026-09-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knyck

Min gissning är att du är arbetslös, sjukskriven eller utlänning.

Vilket av dom?

För alla jag känner som faktiskt har ett jobb , kör bil och bidrar till samhället till skillnad från dig har fått det mycket bättre.

Annars får du gärna förklara.

Bidragsparasiter och sjuklingar borde inte få rösta, det är vi som jobbar som betalar era räkningar
Citera
2026-09-09, 23:40
Medlem
Citat:
S har verkligen gjort alla fel man kan tänka sig i den här valrörelsen. Inte kommit med någon egen politik, bara massa smutskastning mot andra och de vill inte ens berätta hur de ska få igenom sin politik med V och MP. Sen har vi det värsta av allt och det är Magdas debatter i tv. Herregud vad usel hon är och till råge på allt så känns hon jävligt osympatisk och oskön som person.

Obegripligt hur S ens kan ligga över 20%. Jag fattar att de har 1+ miljon gratisröster från muslimer och andra bidragsparasiter men vad fan pysslar den svenska delen av befolkningen med?

Håller med. Vinner inte Tidö mot det här sunkgänget på vänstersidan så är det kört många år framöver. Valboskapet kommer hålla vänstern och bidragskranen vid makten för evigt.
Citera
2026-09-09, 23:43
Medlem
Förövrigt får arbetslösa Torbjörn från träsket gå ut o jobba. Han får väl plocka bär eller nåt. Så jävla trött på svenska latmaskar
Citera
2026-09-09, 23:49
Medlem
En fråga som inte ställts till fru Andersson är vad hon menar med ’vanliga människor’.
Hennes favorituttryck är ju:
Sju miljoner vanliga människor.
Undrar vilka de andra tre miljonerna är? Knappast miljardärer??

Säger mycket om hennes männidkosy. Samma som med den illegala städhjälpen hon hade anställd… Det är något allvarligt fel på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in