2026-09-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om det är alternativet framför en regering med S, MP och V så får man ta det. Kommer V och MP ihop i en regering med S så är det slutet för Sverige. Då är det helt över, då är det bara att börja packa väskan.

Det räcker med S och MP för ett haveri utan dess like. men visst, rösta du på dom rödgröna om du vill. vansinne
Citera
2026-09-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Fast en röst på KD kommer ju vara på dom RödGröna om Tidö förlorar, en apa kan ju räkna ut att KD kommer ta vänsterpartiets plats i kommande regering isåfall.
Och vad händer 2030?
Citera
2026-09-09, 23:26
Medlem
Citat:
Fast en röst på KD kommer ju vara på dom RödGröna om Tidö förlorar, en apa kan ju räkna ut att KD kommer ta vänsterpartiets plats i kommande regering isåfall.

Svårt att säga.
Citera
2026-09-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Svårt att säga.

Verkligen inte.
Citera
2026-09-09, 23:27
Medlem
Citat:
Det räcker med S och MP för ett haveri utan dess like. men visst, rösta du på dom rödgröna om du vill. vansinne

Jag skrev ju att Sverige går under om S, V och MP styr ihop. Hur får du det till att jag ska rösta på de rödgröna?
Citera
2026-09-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Och vad händer 2030?

Under 2030 bjuder rymden på flera spännande celesta skådespel, däribland två solförmörkelser, två månförmörkelser och fem supermånar

Var det nått annat du syftade på?
Citera
2026-09-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag skrev ju att Sverige går under om S, V och MP styr ihop. Hur får du det till att jag ska rösta på de rödgröna?

RÖD socialdemokraterna

GRÖN miljöpartiet

KD= socialdemokraterna, miljöpartiet och centern vid valförlust.
Citera
2026-09-09, 23:31
Medlem
Citat:
Under 2030 bjuder rymden på flera spännande celesta skådespel, däribland två solförmörkelser, två månförmörkelser och fem supermånar

Var det nått annat du syftade på?
KD förmörkelse.
Citera
2026-09-09, 23:32
Medlem
Citat:
RÖD socialdemokraterna

GRÖN miljöpartiet

KD= socialdemokraterna, miljöpartiet och centern vid valförlust.

Om det finns tre regeringsalternativ:

1. V, MP, S och C
2. KD, MP, S och C
3. Tidö

Då väljer jag helst Tidö såklart, annars är alternativ 2 bättre än alternativ 1. Ebba kan förhoppningsvis tygla psykopaterna i MP. Ebba har skinn på näsan och tar ingen skit.
Citera
2026-09-09, 23:33
Medlem
Ok. Nu fattar jag. Bilden där hon trycker nej är vid ett annat tillfälle när det inte fanns budget.

Är han verkligen så ful? Ska han leda landet? Han kan ju säga upp sig på en gång.
Citera
2026-09-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Ok. Nu fattar jag. Bilden där hon trycker nej är vid ett annat tillfälle när det inte fanns budget.

Är jan verkligen så ful? Ska han leda landet? Han kan ju säga upp sig på en gång.

Nej den bilden är ifrån när S röstade nej för förslaget om att avskaffa straffrabatten. Vet inte om du har sovit under en sten men S röstade nej till det för 2 veckor sen.
Citera
2026-09-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
KD förmörkelse.

Att lägga sin röst på KD i detta läge kan jag bara inte förstå. dom har redan börjat förbereda sig på att Tidö kommer förlora och har redan börjat röra sig mot vänster i kommande regering. att smälla V på fingrarna och ta deras plats i kommande regering är inget Ebba drar sig för, tvärt om.

En röst på KD kan bli förödande i detta läge, vill man att högern ska vinna med man hatar dvärg uffe och "rasist" jimmy så lägg din röst på liberalerna istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in