2026-09-09, 23:06
Medlem
DasspappretDNs avatar
Nu är det tydligen mer personal än sonicguide som kommit in och börjat sina skift på 68:an märker jag.
Citera
2026-09-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Magda står på folkets sida, så tydligt under dagens debatt. Visar vördnad åt frågeställaren, sånt vinner röster medan en stressad Ulf gör allt att kasta skit på sin motståndare.

Tror Ulf taktik var att sätta Magda i gungning men fungerade inte alls då Magda svarade snabbt, rakt och ärligt.

Vi kommer förmodligen se en höjning för S och Magda nu. Siffrorna de fått är historiskt låga men idag visade S att det är partiet för vanliga hederliga Svenssons!
Nej nej nej! Magdalena står INTE på folkets sida, iallafall inte det svenska folket och ärlig är det sista hon är. Tror inte det finns en ärlig sosse i hela landet.
Det är ett faktum att det är S som styrt vårt land majoriteten av år, tror det är 74 regeringsår sammanlagt och det har bara blivit sämre och sämre med väldigt mycket. De har inte fattat alla dåliga beslut själva naturligtvis, men vi är där vi är med usla Pisa-resultat, undermålig äldreomsorg, dålig järnväg, bedrövliga elpriser mm mm på grund av S.
Citera
2026-09-09, 23:07
Medlem
PK-befriads avatar
Jag antar att det blev en tävling i vem som kunde blidka World Economic Forum mest, samt vem som kunde visa sig mest upprörd över Vladimir Putins existens?
Citera
2026-09-09, 23:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tycker detta är ganska talande. Det var genomgående för hela debatten.

https://imgur.com/a/P9o9FBL

Hur Ulf Kristersson agerar när det är Magdalena Andersson som har ordet, och vice versa. Idag fanns det bara en möjligt statsminister-mässig person på scenen. Och det var inte Magda...
Citera
2026-09-09, 23:08
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kan tycka som du, men tyvärr överskattar vi då väljarkåren. Det är inte alla som tänker rationellt för landets bästa. Dels är de matade med hur "hemska Tidö är" och dels kan de lockas av Magdalenas löften om evigt ökade bidrag.

Sen är det inte heller alla som kollar upp ren fakta, som att redan låga statsskulden har minskat i förhållande till BNP, att antalet sysselsatta har ökat, att vårdköer har minskat kraftigt.

Det är lättare att gå på Magdalenas "ööö du lånar ju 200000 kronor i minuten juu".

Bra inlägg.
Det är precis det här jag befarat i mina funderingar och jag tror inte du är helt långt ifrån sanningen här.
Främst från vänsterhåll slängs det ut osanningar som man kunnat faktakollat ganska snabbt. Istället står programledarna bara och nickar åt dessa påståenden med allvarlig blick.
Med AI och en hörsnäcka skulle man kunna slå hål på öppenbara lögner ganska omgående. Detta görs såklart inte
Citera
2026-09-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Vem fan har så dålig lön så man står och faller med en SKATTPLIKTIG karensdag

Det kanske är många men då är ju samhället fullständigt åthelvete
eftersom framtida löner är så inihelvete intecknade - ingen mer än
jag som kommit på detta?
Citera
2026-09-09, 23:11
Medlem
De var värdelöst format.
Citera
2026-09-09, 23:17
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Borde införas en lag. Är man dement och inte längre klarar av att fatta rationella beslut så bör deras rösträtt dras in. Är man ett barn och omyndig så får man inte rösta, borde gälla samma sak för äldre sjuka personer med diverse hjärnskador som inte vet vad de gör. Vissa förvirrade själar tror säkert att de går och lägger sin röst på Olof Palme.

Dessa arma gubbar och tanter blir vallade till vallokalen utav vårdbiträden (som antagligen har partibok en hel del av dem). Sett det själv otaliga gånger genom åren.

De blir vallade som får till vallokalen. Dementa gamlingar utöver valboskapet i orten.

I år verkar bägge målgrupperna mobiliseras och piskas extra hårt. Befarar fortfarande att felmarginalen på S är som sådan att de ändå lyckas kravla sig en bra bit över 30% valnatten.
Citera
2026-09-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Huvudsaken din röst inte för till det röd-gröna är det bra.

Fast en röst på KD kommer ju vara på dom RödGröna om Tidö förlorar, en apa kan ju räkna ut att KD kommer ta vänsterpartiets plats i kommande regering isåfall.
Citera
2026-09-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Räkna med 40 kr litern när MP hamnar i regeringsställning.

Det är ju just det som är så fegt o ohederligt jag vill se 1,000 kr litern för bensin
o 1,250 kr litern för diesel - då först finns en trovärdighet att minska fossilanvändningen.

40-50 kr litern kommer folk att betala kunna betala dock med visst knot o klagomål

MP gå ut till valet med 1,000 kr litern för bensin o 1,250 för diesel
Citera
2026-09-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Fast en röst på KD kommer ju vara på dom RödGröna om Tidö förlorar, en apa kan ju räkna ut att KD kommer ta vänsterpartiets plats i kommande regering isåfall.

Om det är alternativet framför en regering med S, MP och V så får man ta det. Kommer V och MP ihop i en regering med S så är det slutet för Sverige. Då är det helt över, då är det bara att börja packa väskan.
Citera
2026-09-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Är väl bara acceptera att bidragsparasiter, pensionärer och invandrarpack kommer rösta för socialdemokratisk seger. vilken framtid för svenskarna som väntar. vi som arbetar , våra röster är ju inte ens lönt att räkna.

Importen av afrikaner och diverse babianer kommer sätta en ny standard i det svenska valsystemet.

En svensk röst är inte värd så mycket längre.

HBTQ har blivit stoort o accepterat idag hur röstar staken-i-baken-folket o
de läbbiga o tramzbögarna - är det någon skillnad mellan dessa grupper
o hur är förhållandet mellan dessa på vallistorna - skulle kunna vara en
fingervisning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här