2026-09-09, 22:52
Medlem
Är väl bara acceptera att bidragsparasiter, pensionärer och invandrarpack kommer rösta för socialdemokratisk seger. vilken framtid för svenskarna som väntar. vi som arbetar , våra röster är ju inte ens lönt att räkna.

Importen av afrikaner och diverse babianer kommer sätta en ny standard i det svenska valsystemet.

En svensk röst är inte värd så mycket längre.
Citera
2026-09-09, 22:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har länge ogillat Ulf Kristersson, men jag är nästan chockad över att en statsminister ljuger så till den milda grad i direktsänd tv.

Jag har aldrig varit med om maken. Ja, det är valrörelse, och valspurt. Men herregud!

Jag hoppas innerligt att han förlorar valet och att M omgående slänger honom på avskrädeshögen för inkompetenta, lögnaktiga och misslyckade politiker.

Jag kan förstå att man röstar höger, men hur nån vettig människa kan tycka att Kristersson gjorde det bra övergår min fattningsförmåga. Eller är det vad man önskar av politiker och politiken, intränade floskler och lögner?

Hur kan nån vilja ha den där till statsminister, ärligt talat helt ofattbart...

Busch eller Åkesson, ifall Tidö vinner. Men inte den där lögnhalsiga och falska glasögonormen...

Intressant att vi tycker så olika. Men jag gör som Ulf, jag lyssnar gärna och tar in vad mina motståndare tycker. Så om du är så god och beskriver vad du tycker att han ljög om, eller har misslyckats med, så är jag villig att bemöta detta.
Citera
2026-09-09, 22:55
Medlem
Samtidigt ikväll har Ebba Busch debatterat med Elisabeth Thand Ringqvist, finns att se på KD’s Facebook
Fattar inte varför Ebba gör det, hon tappar röster på detta
Citera
2026-09-09, 22:56
Medlem
Sqrbankens avatar
Det som användaren VitruvianskeMannen nämner angående Ulfs (spelade eller genuina irrelevant) intensiva lyssnande, skenet han ger av att vilja förstå vad maggan säger, är intressant. Tror fler politiker skulle vinna på det.

Inom exempelvis vården och inom ledarskap är Aktivt lyssnande något som är centralt inom samtalsmetodik.

Drar inte hela läran nu, bara googla, men i ett nötskal inger det förtroende och trygghet; folk känner sig bekräftade och tagna på allvar. Folk i detta fallet är tittarna. Inte omöjligt osäkra väljare upplever att de blir lyssnade på av Ulf genom maggan. Lite så.

Ta detta nu mot hur maggan uppträder och låter... 8 procentenheters ras i förtroende kanske inte är någon tillfällighet, trots allt.
Citera
2026-09-09, 22:56
Medlem
Det här var riktigt bra. Gillar formatet och Ulf Kristersson passar in väldigt bra i det. Magda blommade upp vid några tillfällen men generellt sett var hon ojämn och otydlig.
Citera
2026-09-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ok
Magda börjar konflikten när hon stiger ut ur Taxin.. Säger att Uffe ljuger om att Sossarna ej vill ta bort straffrabatten.. trots att hon o partiet röstade nej i augusti om frågan.

Jasså du är sosse... som talat om Leksands miljardärer.....

Det går ner i hockeyn o i politiken...

Man får hoppas att han är lika duktig på att tippa valresultat som att tippa på hockey...
För det var väl den där dalmasen som trodde på en topplacering för Leksand förra säsongen?
Citera
2026-09-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
S har verkligen gjort alla fel man kan tänka sig i den här valrörelsen. Inte kommit med någon egen politik, bara massa smutskastning mot andra och de vill inte ens berätta hur de ska få igenom sin politik med V och MP. Sen har vi det värsta av allt och det är Magdas debatter i tv. Herregud vad usel hon är och till råge på allt så känns hon jävligt osympatisk och oskön som person.

Obegripligt hur S ens kan ligga över 20%. Jag fattar att de har 1+ miljon gratisröster från muslimer och andra bidragsparasiter men vad fan pysslar den svenska delen av befolkningen med?

Resten är de som är döende "Jag har alltid röstat på Socialdemokraterna"
Citera
2026-09-09, 23:00
Medlem
Jag har varit blå hela mitt liv men nu jävlar får det vara nog, den där mesiga töntiga dvärgen vi har till statsminister är den mest odugliga fjant vi någonsin haft. Han är t om sämre än Annie Lööf.
Nog sjutton har väl moderaterna någon annan att slänga in som partiledare som vågar säga "sin" sanning, ge raka svar och stå för någonting.
Och hans kärring till fru som hittar på kvasivetenskapliga hittepå begrepp och försnillar pengar till sin herrgård. Tjänar man pengar på riktigt arbete så ska man sjutton få behålla dom, men att fuska och försnilla och låta sina vänner få höga poster utan vare sig adekvat utbildning eller kompetens är t om värre en dessa kvoteringar vi har i landet.

Nä, nu blir det Ebba som får min röst, Kristersson kan ta sig i häcken.
Citera
2026-09-09, 23:03
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Man får hoppas att han är lika duktig på att tippa valresultat som att tippa på hockey...
För det var väl den där dalmasen som trodde på en topplacering för Leksand förra säsongen?

Bulls EYE
Citera
2026-09-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Resten är de som är döende "Jag har alltid röstat på Socialdemokraterna"

Borde införas en lag. Är man dement och inte längre klarar av att fatta rationella beslut så bör deras rösträtt dras in. Är man ett barn och omyndig så får man inte rösta, borde gälla samma sak för äldre sjuka personer med diverse hjärnskador som inte vet vad de gör. Vissa förvirrade själar tror säkert att de går och lägger sin röst på Olof Palme.
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-09 kl. 23:07.
Citera
2026-09-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Inte en enda fråga om fler folkomröstningar I viktiga frågor, synd

People have the power, men politiker lyssnar inte och folket röstar som alltid på riksdagspartier. Tyvärr.
Citera
2026-09-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Jag har varit blå hela mitt liv men nu jävlar får det vara nog, den där mesiga töntiga dvärgen vi har till statsminister är den mest odugliga fjant vi någonsin haft. Han är t om sämre än Annie Lööf.
Nog sjutton har väl moderaterna någon annan att slänga in som partiledare som vågar säga "sin" sanning, ge raka svar och stå för någonting.
Och hans kärring till fru som hittar på kvasivetenskapliga hittepå begrepp och försnillar pengar till sin herrgård. Tjänar man pengar på riktigt arbete så ska man sjutton få behålla dom, men att fuska och försnilla och låta sina vänner få höga poster utan vare sig adekvat utbildning eller kompetens är t om värre en dessa kvoteringar vi har i landet.

Nä, nu blir det Ebba som får min röst, Kristersson kan ta sig i häcken.

Huvudsaken din röst inte för till det röd-gröna är det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in