2026-09-09, 22:26
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Magda står på folkets sida, så tydligt under dagens debatt. Visar vördnad åt frågeställaren, sånt vinner röster medan en stressad Ulf gör allt att kasta skit på sin motståndare.

Tror Ulf taktik var att sätta Magda i gungning men fungerade inte alls då Magda svarade snabbt, rakt och ärligt.

Vi kommer förmodligen se en höjning för S och Magda nu. Siffrorna de fått är historiskt låga men idag visade S att det är partiet för vanliga hederliga Svenssons!

Ok
Magda börjar konflikten när hon stiger ut ur Taxin.. Säger att Uffe ljuger om att Sossarna ej vill ta bort straffrabatten.. trots att hon o partiet röstade nej i augusti om frågan.

Jasså du är sosse... som talat om Leksands miljardärer.....

Det går ner i hockeyn o i politiken...
Citera
2026-09-09, 22:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Finns inte en chans Tidö förlorar detta valet efter ikväll.

Jag kan tycka som du, men tyvärr överskattar vi då väljarkåren. Det är inte alla som tänker rationellt för landets bästa. Dels är de matade med hur "hemska Tidö är" och dels kan de lockas av Magdalenas löften om evigt ökade bidrag.

Sen är det inte heller alla som kollar upp ren fakta, som att redan låga statsskulden har minskat i förhållande till BNP, att antalet sysselsatta har ökat, att vårdköer har minskat kraftigt.

Det är lättare att gå på Magdalenas "ööö du lånar ju 200000 kronor i minuten juu".
Citera
2026-09-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror ändå framtoningen hos de två avgör rätt mycket:

Ulf Kristersson - Lugn, sakligt, vältalig, lyser av självförtroende. Tydlig, ser ut att trivas. När Magdalena Andersson talar så tittar Ulf på henne, lyssnar intensivt.

Magdalena Andersson - Hysterisk, arg, viftar med armarna. Snubblar på orden och ser ut att vilja vara någon annanstans. Ett röstläge som är oerhört obehagligt att lyssna på. När Ulf Kristersson pratar så himlar hon med ögonen, skakar på huvudet, tittar bort och pekar hånfullt på honom.

Bra analys!!! Ja, inte vinner hon på att synas och höras!
Citera
2026-09-09, 22:31
Medlem
Ulf Kristersson, en snygging, vältalig, fit, snyggt klädd, allmänt förtroendeingivande.
Bådar gott för nästa 4år!
Citera
2026-09-09, 22:33
Medlem
Graavargs avatar
Jag har länge ogillat Ulf Kristersson, men jag är nästan chockad över att en statsminister ljuger så till den milda grad i direktsänd tv.

Jag har aldrig varit med om maken. Ja, det är valrörelse, och valspurt. Men herregud!

Jag hoppas innerligt att han förlorar valet och att M omgående slänger honom på avskrädeshögen för inkompetenta, lögnaktiga och misslyckade politiker.

Jag kan förstå att man röstar höger, men hur nån vettig människa kan tycka att Kristersson gjorde det bra övergår min fattningsförmåga. Eller är det vad man önskar av politiker och politiken, intränade floskler och lögner?

Hur kan nån vilja ha den där till statsminister, ärligt talat helt ofattbart...

Busch eller Åkesson, ifall Tidö vinner. Men inte den där lögnhalsiga och falska glasögonormen...
Senast redigerad av Graavarg 2026-09-09 kl. 22:37.
Citera
2026-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror ändå framtoningen hos de två avgör rätt mycket:

Ulf Kristersson - Lugn, sakligt, vältalig, lyser av självförtroende. Tydlig, ser ut att trivas. När Magdalena Andersson talar så tittar Ulf på henne, lyssnar intensivt.

Magdalena Andersson - Hysterisk, arg, viftar med armarna. Snubblar på orden och ser ut att vilja vara någon annanstans. Ett röstläge som är oerhört obehagligt att lyssna på. När Ulf Kristersson pratar så himlar hon med ögonen, skakar på huvudet, tittar bort och pekar hånfullt på honom.

Bra analys!!! Ja, inte vinner hon på att synas och höras!
Citera
2026-09-09, 22:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har länge ogillat Ulf Kristersson, men jag är nästan chockad över att en statsminister ljuger så till den milda grad i direktsänd tv.

Jag har aldrig varit med om maken. Ja, det är valrörelse, och valspurt. Men herregud!

Jag hoppas innerligt att han förlorar valet och att M omgående slänger honom på avskrädeshögen för inkompetenta, lögnaktiga och misslyckade politiker.

Jag kan förstå att man röstar höger, men hur nån vettig människa kan tycka att Kristersson gjorde det bra övergår min fattningsförmåga. Eller är det vad man önskar av politiker och politiken, intränade floskler och lögner?

Hur kan nån vilja ha den där till statsminister, ärligt talat helt ofattbart...

Tycker du att alternativet är bättre?
Citera
2026-09-09, 22:36
Medlem
Magda måste vara en av de sämsta debattörerna vi har haft i Sverige? Totalt slaktad av Åkesson igår och idag är hon inte mycket bättre. S bör sjunka ordentligt efter detta om inte den svenska befolkningen är mentalt efterbliven.
Citera
2026-09-09, 22:38
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Ja, inte undra på att den slitna otrevliga fru Andersson tappar i förtroendet när hon hamnar mer i rampljuset. Kan inte vara kul jobba med henne… Hon gör sig till en tönt i alla såna här sammanhang Grälsjuk, arrogant, okunnig, opåläat. Blir nog fint om hon ska leda laget, hahahaha!

Jag tror Nooshi visste vad hon gjorde när hon sjukskrev sig nu iaf. Nooshi verkar iaf förstå att det kanske är bättre att inte visa upp sig för mycket och låta de sämre sidorna trilla ut.
Citera
2026-09-09, 22:38
Medlem
Mr-Laheys avatar
maggan fick frågan när karensavdraget skulle slopas.
maggan svarade att det först skulle utredas.
En utredning är synonymt med ett nej
Citera
2026-09-09, 22:39
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tycker du att alternativet är bättre?

Jag lade just till: "Busch eller Åkesson, om Tidö vinner. Men inte den där..."

Och ja, som statsminister för Sverige skulle jag ta Andersson 7 dagar i veckan framför Kristersson. Hennes utstrålning lämnar en hel del att önska, men jämfört med Kristersson är hon sanningen personifierad.

Herregud...
Citera
2026-09-09, 22:40
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Magda står på folkets sida, så tydligt under dagens debatt. Visar vördnad åt frågeställaren, sånt vinner röster medan en stressad Ulf gör allt att kasta skit på sin motståndare.

Tror Ulf taktik var att sätta Magda i gungning men fungerade inte alls då Magda svarade snabbt, rakt och ärligt.

Vi kommer förmodligen se en höjning för S och Magda nu. Siffrorna de fått är historiskt låga men idag visade S att det är partiet för vanliga hederliga Svenssons!
Haha... dagens trollning?
Det var längesen S var ett parti för vanligt folk till och med S själva vet det.

Deras röster kommer från orten, anställda inom rörelsen ( det är en enorm massa)
och gamlingar som röstar S av demens eller gammal vana.

Så vi ser en stadig nedåtgående trend för S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in