2026-09-09, 22:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Vatten är för kreatur

Ah du har rätt. Drick du whiskey så du är på säkra sidan, cowboy!
2026-09-09, 22:34
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
har för mig att jag gillade coca-cola förr men inte numera... vet inte riktigt varför det har ju iofs alltid smakat konstigt... men nu känns det värre än vanligt.

går knappt att dricka skiten... köper du en liten burk så är det nåt koncentrerat metalliskt över det.
köper du en större flaska då blir det nån slags socker-explosion... alltså för dom som hinkar i sig i coca cola ur en stor pet-flaska hela dagarna... det är ju i stort sett bara en jävla sockrig sörja...

och zero sugar går ju inte heller att dricka...

håller ni med ?

inte ens glasflaskan funkar längre
Har aldrig gillat Cola. Inte ens som barn. Då gillade jag iofs andra sorters läsk, men det gick över när jag kom i målbrottet.

Jag tycker inte alls om smaken av Cola och dricker mycket hellre rent vatten om jag är törstig. För ett tag sedan provade jag faktiskt. Vi hade haft nåt event på jobbet och det hade blivit en massa läsk över. Så jag testade en Cola, men jag fick hälla ut den.

Jag har när jag tänker efter en burk Cola i skafferiet. Den har säkert stått där i ett par år. Det var min fru som drog hem den för hon hade hört att det var bra med avslagen Cola om man var dålig i magen. Men så dålig blir jag aldrig.
2026-09-09, 22:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Måste bara inflika att Harboe Cola från Danmark är typ en av världens bästa color. Den är gjord med rörsocker.
Sen finns några andra finlirare typ Fritz och andra namn jag inte minns nu. Där kan man verkligen känna colasmaken.
2026-09-09, 22:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Grundingredienserna i Coca Cola är socker, urea och petroleum. Oljan används till att syntesera fosforsyra och eventuellt koffeinet om det inte kommer från urean. Fosforsyran är en av huvudsmaksättarna.

Inte i Sverige.

Ingredienser: Kolsyrat vatten, socker, färgämne (E150d sockerkulör) fosforsyra (E338) , naturliga aromer, koffein.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2026-09-09 kl. 22:40.
2026-09-09, 22:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte i Sverige.

Jo. Trodde du de använde koffeinextrakt från kaffebönor i Sverige?
2026-09-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Inga andra läskedrycker än, nej. Man ska ju kunna offra en kastrull då, i värsta fall. Julmust står näst på tur i experimentet 🙂 (den hade jag isf kokat i samma kastrull)

Däremot kan jag säga att jag har varit småbarnsförälder och hemmafru i X antal år, har lagat mat nästan varje dag, har saftat och syltat, enstaka gånger glömt en kastrull på spisen och sedan behövt skrubba med stålull, blötlägga i omgångar - men aldrig fått en kastrull totalkvaddad, och aldrig sett hur en vätska har frätt sönder metall förutom just torrkokad coca cola.

Kan tillägga att inuti kastrullen, på sidorna, syns nu en kolsvart beläggning som liknar motorolja /svart plast. Den går inte att få bort med stålull, diskmedel, bikarbonat, ättika...

Jag har aldrig sett nåt liknande.

Kan ju bero på fosforsyran som finns i cola. Bara för att något påverkar metall behöver det inte vara dåligt för människor. Fosforsyra är något vi behöver i kroppen tom.

Tex vatten gör att stål rostar och trä ruttnar, men är ju inte hälsofarligt för människor för det, eller hur...
2026-09-09, 22:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Se ovan för exakta ingredienser i SVENSKA Coca-Cola... Ja det innehåller fosforsyra:
"Fosforsyra ingår i de flesta coladrycker samt i Trocadero för att ge en syrlig smak och ha en viss konserverande effekt. Detta till skillnad från de flesta andra läskedrycker där citronsyra används i stället."

Ingår i kroppens ämnesomsättning och finns i vårt skelett bl a.
2026-09-09, 22:45
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Mmm, Coca-Cola! Symbol of the free West! Don't drink it, it'll turn you into an axe-wielding homicidal maniac!

(Bara folk födda innan alla blev autistiska j-vla fjantar fattar referensen.)
2026-09-09, 22:48
Medlem
Citat:

Ditt förslag med grispiss och bensin hör inte riktigt hemma i det här universumet.
2026-09-09, 22:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Pepsi Max i de få fall jag dricker läsk. Gott att blanda med vitt vin också när man känner sig barbarisk.

Vi stöttar barbari här. Eller jag gör det iaf.
2026-09-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Så är det, vuxna människor dricker öl eller vatten till maten.
Kan hända att man köper en coca cola en gång om året i desperat försök att lindra en baksmälla från helvetet.
Vuxna människor dricker det de tycker är gott utan att bekymra sig om huruvida det räknas till vuxet.
2026-09-09, 22:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Mmm, Coca-Cola! Symbol of the free West! Don't drink it, it'll turn you into an axe-wielding homicidal maniac!

(Bara folk födda innan alla blev autistiska j-vla fjantar fattar referensen.)

What if someone does drink that and turns into an axe-wielding homocidal maniac...?

... Whatever happened to the '80's? Jag saknar fan järnridån, Berlinmuren, brittisk post-war-humour, Checkpoint Charlie, allt öster om Polen var något okänt, samhället var någotsånär homogent. Hillevitte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in