2026-09-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Vettigt meningsutbyte? Du vägrar ju konsekvent förstå vad det är man skriver och hittar på egna tolkningar hela tiden och tillslut finns inget annat kvar än att kommentera skiten du skriver med frasen din... Bara i det här inlägget tillskriver du mig en massa skit jag aldrig sagt.
Du ältar som svar på allt jag skriver, -"Men han har ju bevisligen knarkat och varit otrogen!"
Det vet jag ju, eftersom CJ förtalat honom inför hela svenska folket.
Men det finns en sida på myntet som är blankt.
Och det är Måns sanning som han inte velat dela med sig förrän nu.
Min bok kommer imorgon. Jag vill läsa den först.
Sedan kan vi diskutera vidare.

Sedan undrar jag verkligen hur du läser?
Edit. Jag glömde ett frågetecken efter "nyfallen snö" i mitt förra inlägg. Sorry! Det var flera retoriska frågor och inte påståenden.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-09 kl. 20:09.
Citera
2026-09-09, 19:30
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
MEN varför kan hon då plötsligt arbeta därifrån under en kort semester i PORTUGAL? Var är skillnaden? Det förstår jag inte...
https://imgur.com/a/RbLG1o5

Kan man inte tolka inlägget "From Lissabon - London (microphone)", att hon nyss åkt från Lisssbon, och nästan direkt börjat spela in i "The sound company's" studio i London?
Citera
2026-09-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Kan man inte tolka inlägget "From Lissabon - London (microphone)", att hon nyss åkt från Lisssbon, och nästan direkt börjat spela in i "The sound company's" studio i London?
Hmmm... där måste jag faktiskt erkänna: Det skulle kunna vara möjligt.

Det förändrar dock inte den grundläggande situationen. Hon har spelat in mycket hemifrån, och just INTE från de engelska studiorna. Hon har redan gjort uppdrag från Sverige och hon har själv sagt att hon kan arbeta varifrån som helst. Lyssna här:
https://poddtoppen.se/podcast/1325498520/bathinas-skilda-moten/ciara-janson-zelmerlow
Citera
2026-09-09, 20:03
Medlem
Citat:
Återigen har det avslöjats idag att man uppenbarligen ljög under rättegången. Både Ciara själv och hennes agent.

Här förmedlades uppfattningen att hon inte skulle kunna utföra sina röstskådespelarjobb - som utgör den största delen av hennes inkomst - från Sverige, utan att hon MÅSTE befinna sig i studiorna i England för detta.

https://youtu.be/A5rMOwe2x60?t=5385

MEN varför kan hon då plötsligt arbeta därifrån under en kort semester i PORTUGAL? Var är skillnaden? Det förstår jag inte...

Även i England har hon spelat in mycket hemifrån. Där gick det märkligt nog också, som redan har påpekats flera gånger här.

I Sverige har MZ till och med inrett en studio åt henne. Det gick tydligen inte, varför då? Jag minns till exempel att hon åtminstone en gång hade lagt upp en story där hon utförde ett jobb i Radio Båstads studior.

Och i Bathinas podcast sa hon ju också att hon i teorin kan arbeta varifrån som helst - imorgon kanske till och med från Spanien.

Det låter alltså mer som en medveten undanflykt inför rättegången. Och att uttalandet är en ren lögn har Ciara själv bevisat idag.

Det är kanske för dålig bandbredd på vineriet utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund. Jag vet inte om fiber är utbyggt där eller om Trådens Huvudperson är hänvisad till modem. Ett alternativ kunde vara att Trådens Huvudpersons Äkta Hälft tar bussen till centralorten och går på biblioteket för att där skicka sina ljudfiler från en diskett. Det är så få som ser möjligheterna i det här ärendet.
Citera
2026-09-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Fast här har väl kulturkrönikören på Arbetet fel? Det gick väl aldrig till rätten? Så Måns kan därmed inte ha blivit friad av rätten?

Åklagaren la ned förundersökningen eftersom det saknades objektiva bevis för att bekräfta vems version som var närmast sanningen. (Det är vanligt att förundersökningar läggs ned i brist på bevis när ord står mot ord).

OM själva händelsen hade filmats och
OM filmen kunnat bevisa att:
- Måns version var mest rätt så hade Ciara kunnat åka dit för 'Falsk tillvitelse'.
- Ciaras version varit mest rätt så hade Måns kunnat åtalats.

Det är därmed bara två personer som vet vad som hänt. Och sen kan de två personerna dessutom ha uppfattat händelsen på helt olika sätt.
Kulturkrönikören må ha skrivit fel ord men har ändå fattat saken rätt. Han är friad - bara inte av allmänheten.

Det går inte att filma en händelse som inte ägt rum.

Han valde själv att inte anmäla henne för falsk tillvitelse (eller förtal) som en eftergift för att de skulle kunna komma överens om sina barn. Det hjälpte inte.
Citera
2026-09-09, 20:34
Medlem
Citat:
Hmmm... där måste jag faktiskt erkänna: Det skulle kunna vara möjligt.

Det förändrar dock inte den grundläggande situationen. Hon har spelat in mycket hemifrån, och just INTE från de engelska studiorna. Hon har redan gjort uppdrag från Sverige och hon har själv sagt att hon kan arbeta varifrån som helst. Lyssna här:
https://poddtoppen.se/podcast/1325498520/bathinas-skilda-moten/ciara-janson-zelmerlow
Jag vill inte förstöra för dig - om du inte läst boken än - men kan väl säga så mycket som att det nog inte spelar någon roll om hon kunde spela in från Sverige (i egen studio!) eller inte. Det var aldrig planen. Hon var inte här för att varken leva, arbeta eller stanna.
Citera
2026-09-09, 20:53
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du ältar som svar på allt jag skriver, -"Men han har ju bevisligen knarkat och varit otrogen!"
Det vet jag ju, eftersom CJ förtalat honom inför hela svenska folket.
Men det finns en sida på myntet som är blankt.
Och det är Måns sanning som han inte velat dela med sig förrän nu.
Min bok kommer imorgon. Jag vill läsa den först.
Sedan kan vi diskutera vidare.

Sedan undrar jag verkligen hur du läser?
Edit. Jag glömde ett frågetecken efter "nyfallen snö" i mitt förra inlägg. Sorry! Det var flera retoriska frågor och inte påståenden.

Du måste verkligen få in ett personangrepp i alla dina svar, för du har inget annat att komma med. Det är skrattretande att du frågar mig hur jag läser med tanke på att du svarar på alla mina inlägg utan att svara på just det jag skriver. Det jag skrev är att jaq bara kommenterar med sådant vi vet medans du alltid kommenterar med egna spekulationer och förtal, den frågan kvarstår. Det kommer inte ändra sig bara för att du läst boken.
Citera
2026-09-09, 20:54
Medlem
Citat:
Återigen har det avslöjats idag att man uppenbarligen ljög under rättegången. Både Ciara själv och hennes agent.

Här förmedlades uppfattningen att hon inte skulle kunna utföra sina röstskådespelarjobb - som utgör den största delen av hennes inkomst - från Sverige, utan att hon MÅSTE befinna sig i studiorna i England för detta.

https://youtu.be/A5rMOwe2x60?t=5385

Även i England har hon spelat in mycket hemifrån. Där gick det märkligt nog också, som redan har påpekats flera gånger här.

I Sverige har MZ till och med inrett en studio åt henne. Det gick tydligen inte, varför då? Jag minns till exempel att hon åtminstone en gång hade lagt upp en story där hon utförde ett jobb i Radio Båstads studior.

Och i Bathinas podcast sa hon ju också att hon i teorin kan arbeta varifrån som helst - imorgon kanske till och med från Spanien.

Det låter alltså mer som en medveten undanflykt inför rättegången. Och att uttalandet är en ren lögn har Ciara själv bevisat idag.
Du får stämma hennes agent för mened.
Citera
2026-09-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du måste verkligen få in ett personangrepp i alla dina svar, för du har inget annat att komma med. Det är skrattretande att du frågar mig hur jag läser med tanke på att du svarar på alla mina inlägg utan att svara på just det jag skriver. Det jag skrev är att jaq bara kommenterar med sådant vi vet medans du alltid kommenterar med egna spekulationer och förtal, den frågan kvarstår. Det kommer inte ändra sig bara för att du läst boken.
Tydligen missförstår vi varandra hela tiden.
Jag har inte förtalat CJ i person här. Jag försökte bara få dig att tänka till, med min retorik.
Eftersom vi tydligen har kommunikations problem så är det väl ingen idé att ens försöka diskutera vidare. Ha det så gott.
Citera
2026-09-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Kulturkrönikören må ha skrivit fel ord men har ändå fattat saken rätt. Han är friad - bara inte av allmänheten.

Det går inte att filma en händelse som inte ägt rum.

Han valde själv att inte anmäla henne för falsk tillvitelse (eller förtal) som en eftergift för att de skulle kunna komma överens om sina barn. Det hjälpte inte.
Att ett ärende läggs ner i brist på bevis innebär självklart inte att anmälaren måste ha gjort sig skyldig till falsk tillvitelse. Det fattar till och med ett barn.

Tror du att MånsPetters bok gör att de kan komma bättre överens om sina barn? Eller är han bara bitter för att hon har hittat en ny man? Hoppas Ricky är ärlig, trogen och drogfri så han kan bli en bra bonuspappa och en positiv manlig förebild.
Citera
2026-09-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att ett ärende läggs ner i brist på bevis innebär självklart inte att anmälaren måste ha gjort sig skyldig till falsk tillvitelse. Det fattar till och med ett barn.

Tror du att MånsPetters bok gör att de kan komma bättre överens om sina barn? Eller är han bara bitter för att hon har hittat en ny man? Hoppas Ricky är ärlig, trogen och drogfri så han kan bli en bra bonuspappa och en positiv manlig förebild.
Jag hoppas att han är rik. Så CJ kan få det liv hon förtjänar. Med en barnflicka som sliter 60/tim i veckan.
Såg att paret köpt likadana jeansjackor. Hoppas "bonuspappan" köpte nya jackor till pojkarna med.
Så CJ kan slänga deras smutsiga gamla jackor.
Jag skojar bara. Han såg trevlig ut. Men det är nog för tidigt att utnämna honom till "bonuspappa".
Hur länge har de varit ihop?
Citera
2026-09-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hoppas att han är rik. Så CJ kan få det liv hon förtjänar. Med en barnflicka som sliter 60/tim i veckan.
Såg att paret köpt likadana jeansjackor. Hoppas "bonuspappan" köpte nya jackor till pojkarna med.
Så CJ kan slänga deras smutsiga gamla jackor.
Jag skojar bara. Han såg trevlig ut. Men det är nog för tidigt att utnämna honom till "bonuspappa".
Hur länge har de varit ihop?
Tillräckligt länge för att skaffa matchande tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in