2026-09-09, 17:50
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Herrejävlar vilken intellektuell skymning vi bevittnar. Må högre makter komma till undsättning.
Häxdoktorerna från Afrika är på ingående.
Citera
2026-09-09, 17:51
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Går du längre bak i tiden så bedrev sossarna fortfarande socialdemokratisk politik.
Vad är det du tänker på? Skatter, offentlig sektor eller vad?
Citera
2026-09-09, 17:56
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag har accepterat att du är lika biased som när djävulen läser bibeln.
Jag kan leva med det, kan du?
I alla händelser innebär det att vidare diskussion med dig blir meningslös.
Därför, den är konversationen — är över.

Det jag har påvisat är fakta. Att du likställer fakta som partiskhet är förvånande. Jag som trodde och hoppades du var intelligent. Well well well, så var inte fallet.
So long, per capita cowboy 🤠
Citera
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Går du längre bak i tiden så bedrev sossarna fortfarande socialdemokratisk politik.

Plus vi slapp undan 2 världskrig som praktiskt taget decimerade resten av Europa.......
Citera
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Vad får du det ifrån att sprängningarna fördubblats? Det är inte i närheten av samma mängd explosioner idag som exempelvis 2022, då var det var och varannan dag. Det är inte så 2026.
Vore skönt om studion hade sprängts i direktsändning.
Citera
2026-09-09, 17:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så är det 50-talssossarna som var bäst?
Det pågick under sextiotalet också. Men det var förstås ett annat land med en helt annan syn, där medborgarna och nationen var det viktigaste. Vad är det du hatar med det. För lite hat och konflikt.
Citera
2026-09-09, 17:58
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
”Liten grupp”? Nja?

Alla vi vanliga arbetare som tjänar under 70 000kr och bidrar till samhället har fått det sämre. Betalar skatt men får ingenting tillbaks. Förutom elstödet på ca 100kr, tackar!

- dyrare medicin pga höjt tak av högkostnadsskydd
- 10 års reallöneökningar har urholkats
- högre hyra
- livsmedelspriserna har ökat med 32%
- rekordlånga väntetider inom vården

Å andra sidan så betalar du en spottstyver för vad det skulle kosta. Att du är sjuk är beklagligt men det är precis det som händer när oansvariga politiker öppnar upp för en befolkningsökning med en miljon på drygt 10 år. Fortsätter man att missgynna arbetarna kommer ingen vilja jobba -för att du ska få billigare läkemedel.

Reallönerna har inget med Tidö att göra. Genant att du inte vet det. Likaså matpriserna.

En inflation på 10% som nu ligger på drygt 2% är starkt jobbat på 4 år.

Väntetiden inom vården är inte statens ansvar. Det är regionerna. Befängt att vara röstberättigad men inte veta det. Högern, åtminstone KD, vill förstatliga ansvaret. Först då kan de effektiviseras.

Såhär. Ingenting kommer bli bättre av att inte definiera problemet. Du far med osanning och skulle din sida då vinna valet, så kommer det inte bli bättre.

Förstår att det kan bli så när de som påstår sig representera dig, upprepar dessa felaktiga påstående. Deras syfte är uppenbart inte att du ska få det bättre utan för att de ska vinna makt.

Släpp det som kallas partitillhörighet. Det är ingen sport där man håller på ett lag på grund av dess namn.
Citera
2026-09-09, 17:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
"Mitt Europa bygger inga murar" *host host*

S och M är skyldiga.
Lövet syftade på att Europa inte skulle bygga murar runt hela Europa, utan istället solidariskt fördela flyktingarna i alla länder. Gick sådär, men hade så skett hade belastningen på Sverige inte alls blivit så stor. När det stod klart för oss, upprättade vi inre gränser.
Personligen är jag sjukt besviken på hur EU hanterade den största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget. Var inte det här med EU ett sätt att hantera kriser tillsammans?
Citera
2026-09-09, 18:00
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det pågick under sextiotalet också. Men det var förstås ett annat land med en helt annan syn, där medborgarna och nationen var det viktigaste. Vad är det du hatar med det. För lite hat och konflikt.
Jag har inte lagt någon värdering i det, än mindre hat. Jag ställde en fråga om vilken tid med sossarna som människor längtar tillbaks till.
Citera
2026-09-09, 18:02
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Det jag har påvisat är fakta. Att du likställer fakta som partiskhet är förvånande. Jag som trodde och hoppades du var intelligent. Well well well, så var inte fallet.
So long, per capita cowboy 🤠
Obegripligt svammel och du fattar uppenbarligen inte att du inte fattar, varför mitt beslut att inte diskutera mer med dig visade vara ett gott beslut.
Citera
2026-09-09, 18:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag har inte lagt någon värdering i det, än mindre hat. Jag ställde en fråga om vilken tid med sossarna som människor längtar tillbaks till.
När alla var vi och landet var enat.
Citera
2026-09-09, 18:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
När alla var vi och landet var enat.
Och när var det? Vilka årtionden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera