Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Jag fattar inte hur man kan skriva ett långt inlägg där man erkänner att invandringen varit och är ett gigantiskt problem (så fattar jag dig i alla fall) och sedan landa i att man ska rösta på Miljöpartiet, det mest invandringsextremistiska partiet i (eller mig veterligen, utanför) riksdagen.
Jag har inget till övers för MPs invandringspolitik, varken tidigare eller de åsikter de redogör för inför det snart stundande valet. Men min bedömning är att invandringsfrågan, sett framåt, är av underordnat intresse och därför förhållandevis irrelevant när det gäller en regering som ska sitta i fyra år och uttryckligen hjälpa Sverige framåt.
Det som avgjorde frågan för mig var den valbarometer som Naturskyddsföreningen ställt upp (som nån faktiskt tipsade om här på FB). Det är den bästa valbarometer jag nånsin gjort, eftersom den grundar sig på lagstiftning, fakta och sakpolitiska frågor. Den är förstås också rätt smal, eftersom den enbart behandlar frågor som Naturskyddsföreningen tycker att är relevanta och/eller intressanta.
MP framstår i sin generella miljöpolitik som ett "ideologiskt trädkramarparti", vilket också om det bär åt rätt håll INTE är min grej, jag anser att politik ska baseras på fakta och logik (och helst dessutom enbart på fakta och logik). Så min förväntan över hur mina svar skulle landa i förhållande till partiernas svar var rätt låg, och det omfattade även MP. Men till min stora förvåning fick de "rätt" på alla frågor (sen hade jag olika åsikt när det gällde en fråga om bistånd). Men det avgjorde saken för min del.
Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Inte heller i övrigt är vi överens om särskilt många frågor, annat än de mest övergripande (miljöpolitik är viktigt, blockpolitiken är ett gift), men där känns det ändå som om man hade kunnat diskutera saker och ting på ett rationellt sätt. Men i ödesfrågan om den demografiska utvecklingen tror du uppenbarligen att ett i stort sett obegränsat antal invandrare kan "integreras" och "bli svenskar". Men integrering gör ingen svensk. Det krävs assimilering, vilket tar generationer - eller helt enkelt aldrig sker ifall invandrarna är många nog för att fortplanta den egna gruppen.
Ja, jag håller med om det. Integrering som leder till assimilering. Och kraftiga åtgärder mot "segregering", så att det inte uppstår alternativa samhällen inne i det svenska. Vi HAR rätt att kräva anpassning, och vi HAR rätt att "förbjuda" att den motverkas.
Om man kunde resa tillbaka i tiden och göra om skulle det finnas andra lösningar, men nu är vi där vi är och det leder ingenstans att i åratal hålla på och älta hur vi hamnade i den situationen. Istället behöver den lösas, uttryckligen "för Sveriges bästa". Och jag inte se någon annan realistisk lösning än "integrering och assimilation". Ingen. Och av det följer också att ju snabbare och effektivare vi tar hand om den processen, desto "bättre är det för Sverige". Oberoende av om det svider, vänder sig i magen, fer upphov till angst och huvudvärk eller vad fan som helst. Är det "bäst för Sverige" så är det tammefan "bäst för Sverige", och då förväntar jag mig att svenska regeringar, skit samma vilken sort, tar hand om det och sköter det med svensk effektivitet (och nej, det är inte ironi, vi kan vara fan så effektiva när vi vill).
Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Du avfärdar vidare helt risken för allvarliga etniska slitningar som potentiellt kan mynna ut i inbördeskrig. Du avfärdar, eller ser som oviktigt, det faktum att mångetniska samhällen har en mycket lägre grad av tillit och samhällsengagemang. Du avfärdar, eller ser som oviktigt, det faktum att svenskar på historiskt väldigt kort sikt kommer att utplånas som unikt folkslag ifall massinvandringen fortsätter. Vilket för övrigt känns extra märkligt när du samtidigt talar dig varm för biologisk mångfald och att skydda utrotningshotade arter.
Jag avfärdar ingenting. Men berätta i så fall vilken annan realistisk och genomförbar lösning som finns för att fixa det rådande läget, så att man kommer till en lösning som är "bäst för Sverige". Förjag kan inte se nån sån. Bara en massa meningslöst, verklighetsfrämmande, ogenomförbart och känslobaserat fluff om att slänga ut alla annorlunda och göra Sverige svenskt igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Du ursäktar kort och gott det som gjorts mot vårt samhälle med massinvandringen, och tycker att folkutbytet ska fortsätta fast långsammare (men röstar på ett parti som tvärtom vill att det ska gå snabbare).
Jag ursäktar ingenting. Tvärtom, det är därför det är otänkbart att nu rösta på nåt Tidö-parti. De har, enligt mig, misslyckas fundamentalt med sin tid i regeringen och förtjänar därför inte en röst. Enlöigt mig inte från någon svensk, men av nån underlig anledning har nästan hälften en annan åsikt i den frågan.
"Folkutbytet" är en bullshit, påhittad, rasistisk konspiration. Det finns ingen sådan hemlig plan, det finns ingen aktör som skulle hålla på med nåt sånt. Och nej, den lika galna idén om att svensk vänster "importerar väljare" hör också hemma på dårhuset eller i psykiatersoffan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Och det är inte okej. Det är en inställning vars praktiska resultat är förstöra allt som är gott och vackert i världen.
Det som är vackert och gott i världen är Sveriges natur, och ingen vill förstöra den mer och snabbare än Tidö-partierna (och Centern). Det är oförlåtligt, och uttryckligen ur ett "bäst för Sverige"-perspektiv. Vi kommer att behöva den mer än nånsin tidigare (och det är ett vetenskapligt faktum, förutsatt att man klarar av att acceptera att det faktiskt pågår en klimatförändring, skit samma av vilka orsaker).