2026-09-09, 08:50
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Hade sossarna öppnat dörren för samarbete med SD så hade SD inte med någon självklarhet dragit högerut. De stod från början, och står ideologiskt sett fortfarande, med en fot på varje sida om mitten.

Jag är själv högerväljare och tycker i motsats till dig att Tidö åtminstone dragit åt rätt håll i de flesta frågor. Men eftersom invandring är den överlägset viktigaste frågan för mina barns och barnbarns framtid hade jag inte haft några större problem med att följa med ifall vänsterblocket tagit över invandringsfrågan och SD-samarbetet. Hade jag haft att välja mellan patriotiska folkhemssossar tillsammans med SD på ena sidan och Reinfeldtmoderater på den andra, så hade jag valt de förstnämnda åtta dagar i veckan.

Men det finns som bekant inga patriotiska folkhemssossar längre. S har uttryckligen valt att sätta invandrarna framför svenskarna genom att vägra samarbete med SD och obstruera Tidös steg i rätt riktning. Så nu håller vi på att få en amerikansk situation med en stark etnisk och ideologisk polarisering där etniska svenskar i allt högre utsträckning röstar höger, medan blattar (särskilt bidragsblattar) röstar vänster. Och även om högern är helt makalöst korkad och självförnedrande, börjar det gå upp även för den att fler utdelade medborgarskap till bruna människor innebär fler röster på S. Det går sakta, men hanrejhögern håller på att avvecklas. Och framväxten av en riktig höger innebär att det hela blir till en ödeskamp där vänstern vill få in fler bruna människor i takt med att svenskarna slutar rösta på dem, medan högern blir svenskarnas förkämpar och försöker stoppa detsamma.

Vid det här laget ser jag denna polarisering som det enda realistiska sättet att rädda Sverige genom att utvisa vänsterns väljare. Men det var sossarna, och uteslutande sossarna, som valde den här vägen.

Alltid trevligt med ett välformulerat och genomtänkt inlägg, också fast åsikterna inte är detsamma.

För mig är invandringen i stora drag redan löst. Alla länder har fått upp ögonen, hela EU har svängt och det är nu bara fråga om den tid och de resurser det tar att fixa till regler och processer. EU har ju t.o.m. gått på FN och påpekat att den underliggande internationella lagstiftningen måste "förtydligas", annars är slutresultatet att alla kommer att dissa FNs lagstiftning/konvention (vilket är dåligt för FN).

Invandringen kommer alltså att gå ner, kraftigt, det är bara en fråga om tid. Och det finns inte mycket man kan göra i Sverige för att skynda på (egentligen ingenting meningsfullt som skulle ha nån verkan).

Det stora problemet är därför vad man gör med de invandrare som redan är här. Där är Tidös underliggande "vi måste bli av med dem genom att få ut dem ur Sverige" en önsketänkande idioti. Det går nämligen i praktiken inte att tvinga dem och hela den vansinniga idén att betala dem faller på sin egen orimlighet. Majoriteten av de svenska skattebetalarna och väljarna godkänner garanterat INTE att man börjar de stora summor som skulle krävas till ett sånt ändamål. Och ju mer EU stänger gränserna, desto svårare blir det för nån att komma in och desto mer måste man betala åt de som redan lyckats.

De enda logiska sättet att "bli av med dem" är därför att så effektivt som möjligt integrera dem. När de alla har blivit svenskar finns det inga invandrare kvar. De rashygieniska och rasistiska krafterna i Sverige som förfasas över en sådan utveckling är sist och slutligen så små att de inte kommer att kunna ha någon inverkan, och de saknar helt en juridisk/moralisk/etisk plattform för sina åsikter. De är dessutom inklämda i en hopplös situation genom att behöver stoppa den integreringen för att ha tydligt annorlunda invandrare kvar, för att få politisk drivkraft till sin egen sak. Ju färre ointegrerade invandrare det blir i Sverige, desto mindre politisk kraft får de. Och också om det självklart finns rasister och rashygienister överallt och i alla partier, så är det 7 av 8 partier som idag pragmatiskt och praktiskt insett att integrereringen är enda vägen framåt.

Personligen tycker jag att det är en mental svaghet när människor känner ett behov för att identifiera sig så starkt med ett politiskt parti att man låser sig fast vid det. Delad ideologi är fine, gemensamma planer och mål är fine, men att man skulle vara nån viss "sort" och "höra hemma i ett parti" är för mig rena idiotin. En svaghet i själ och ande, för att ta till litet äldre svenska. Och inget parti har personifierat den inställningen så till den milda grad som just socialdemokraterna. Det är som att se en sån där "cringe movie", där man sitter i biopubliken och skäms för vad som händer på scenen. Och det är bokstavligen vad jag gjort om jag t.ex. ser sossar tåga omkring i armkrok på 1:a maj, jag skäms för deras skull. Det här valet är därför det första någonsin där jag faktiskt övervägt att rösta på S, och det är på grund av att Tidö-regeringen, enligt mig, har varit så extremt dålig (för Sverige) och på grund av "blockbildningen", som enligt mig är ett politiskt trick, ett hot mot svensk demokrati, dåligt för Sverige och en skymf mot väljarna. Jag är helt förundrad över att det finns väljare som stöder ett "block" i Sverige (skit samma vad det innehåller).

Jag har röstat höger i långt över hälften av alla val, men jag har tre helt grundläggande krav på all politik, också höger dito. Dels är det fråga om det klassiska (höger-)kravet på ansvarsfull statlig ekonomi, inget slöseri, inget "dela ut pengar till polarna", så liten statsbudget och så små lån som möjligt och budgeten i balans.

Dels är det ett krav på att naturen måste hanteras både "klassiskt höger", med fokus på kapital och avkastning men med biologisk mångfald som valutan (inte kronor). Den ska förvaltas, inte våldtas. Och man ska också klara av att omfatta att naturen är vi alla, det ÄR Sverige och Sverige skulle inte vara vad det är i dag utan svensk natur. Den är ett nationalarv som måste bevaras. Det kravet är orsaken till att jag slutade rösta höger.

Och det sista kravet är att en regering ALLTID och I ALLA LÄGEN sätter SVERIGE FÖRST. Inte sin egen ideologi, inte sin politiska vinst, inte sina kompisars intressen och skit samma vad man lovat och orerat om. Sitter man i en svensk regering och förvaltar SVerige så ska tammefan varenda beslut man gör vara för Sveriges bästa.

Därför har Tidö, enligt mig, varit en urusel regering (vilket landar på de tre regeringspartierna, SD kan skämmas för att ha stöttat och möjliggjort en så skit regering). Jag kommer därför inte att ge något av de tre regeringspartierna en chans till det här valet. Och efter att SD gick med i "en för alla alla för en"-Tidöblocket så skulle en röst på SD innebära en röst på M, KD och L, och då är SD automatiskt diskvalificerad för min del.

C låg bra till ett tag, men så kom Thand Ringqvist ut med "mindre skydd för skogen", "röda linjer" (som är en fuckin' idioti i politiska sammanhang) och "ja till friskolor och vinst i skolan". Not acceptable. V var ute från början, de bara har inte vad som krävs. Så valet stod mellan Maggan och MP. Står, eftersom jag inte varit i röstbåset ännu. Men det blir MP.

Sen föraktar jag lögnare, också politiska lögnare, vilket har gjort att jag funderat på att ge fan i att följa med politik överhuvudtaget. Och den ligan leds överlägset av L, med nuvarande M (som jag inte mera känner igen) på enklar andra plats.
Citera
2026-09-09, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Valresultatet kommer att säga sitt. Om svenskarna själva får som de vill, så rullar allt på som det ska. Om landets invandrare får som de vill, ja då blir det ny regering. Att det sedan finns en och annan svensk med i den rödgröna röran spelar mindre roll. Valboskapen är ändå i majoritet.

85% av muslimerna röstar på S och V. Bara där förlorar ju Tidö närmare 1 miljon röster. Tidö får kämpa i motvind när S har ett garanterat valboskap som de har importerat och köpt.
Citera
2026-09-09, 08:51
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Men då är ju naturligtvis svaret — mer av samma sak.

Vi har kommit fram till helt motsatta svar på samma fråga, intressant!

Mitt svar är nämligen "vem annan som helst, men inte Tidö igen".

Fast det gäller i stort, inte bara skolan.
Citera
2026-09-09, 08:54
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ehh, rubriken handlade om att Åkesson menar att Maggan har ägnat hela valrörelsen åt att hata honom. Då klipper man in klippet som Åkesson svarade på som handlade om det och även Jimmies svar. Finns inget oneutralt med det. Nä, jag menar nog snarare att du ser troll i skogen.

Nej, längre ner i artikeln hittar du länken med timestamp. Det är länken till hela duellen men den börjar som noterat på Maggan.
Citera
2026-09-09, 08:57
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
85% av muslimerna röstar på S och V. Bara där förlorar ju Tidö närmare 1 miljon röster. Tidö får kämpa i motvind när S har ett garanterat valboskap som de har importerat och köpt.
Ja, detta valresultat blir spännande. Är det svenskarna eller invandrarna som avgör framtiden?

Det var i alla fall underhållande att se hur Maggans läppar alltmer försvann bakom framtänderna ju längre de båda debatterade. Någonstans vid diskussionen om skolresultaten var de snudd på obefintliga. Stackarn var så frustrerad att hon knappt vågade röra på sig. Hon inbillade sig nog att om hon var hundra procent neutral i både mimik och kroppsrörelser, så skulle det uppfattas som att hon stod stadigt på foten. Men återigen... när de där läpparna sakta försvann bakom tänderna, bit för bit, så var det svårt att hålla sig för skratt. Hon lär ha vaknat upp med munsår idag, alternativt svårartad munherpes.
Citera
2026-09-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Av just denna anledning kommer Vänstern aldrig begränsa migrationen, man kommer fortsatt importera bidragsmuslimer som under kaosåren med den rödgröna röran 2014-2022. Det är en växande väljarbas som röstar vänster och röstar där bidragen finns.

Maggan kan stå och ljuga men när det kommer till kritan så kommer man fortsatt ösa in landet med fler Abdullahs som kommer parasitera på välfärden.

Kom ihåg att rödgröna röran 2014-2022 försämrade välfärden kraftigt med alla nya invandrare, vårdköerna 4-dubblades.
Citera
2026-09-09, 09:01
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
SD deporterar massa skötsamma studerande människor, ni kan släppa lögnen om att det är bara kriminella som deporteras, detta är motbevisat. Någon som rökt på är kriminell i SDs ögon dessutom.
.
Detta har skett i alla år, oavsett regering. Inte något unikt för SD.
Citera
2026-09-09, 09:03
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Är det inte du som valt att ha länken med just den tidsangivelser för start? Länktexten påvisar just att någon satt den till att börja efter exakt 214 sekunder.

Ja, svt har satt att videon skall börja på 214 sekunder. Om du har en dator kan du hovra musen över länken i slutet av artikeln och då ser du att detta är något svt programmerat.

Varför vill svt hoppa över det som tidigare sagts av Åkesson? De kunde börjat på ett neutralt ställe men svt valde att börja på Maggan!

Svt censurerar SD och följer inte de journalistiska etiska regler som borde gälla.
Citera
2026-09-09, 09:05
Medlem
Den rödgröna geggan är det största hotet mot Sveriges säkerhet. Fyller upp landet med kriminella och islamister, lägger ner försvaret och köper gas av ryssen.

Maggan själv var på utbyte i DDR i sin ungdom, samtidigt som Putin som ung KGBofficer satt på ryska ambassaden där. Märkligt
Citera
2026-09-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
SD deporterar massa skötsamma studerande människor, ni kan släppa lögnen om att det är bara kriminella som deporteras, detta är motbevisat. Någon som rökt på är kriminell i SDs ögon dessutom.

Sossarna är knappast höger, man ville arbeta blocköverskridande i några enstaka frågor. Sossarna har varit ytterst kritiska mot Tidö och SD,.även deras migrationspolitik.
Hur många skötsamma studerande människor har "deporterats"? Hur många?
Nej, cannabis är inte lagligt i Sverige. Enligt den svenska narkotikalagstiftningen klassas cannabis som narkotika, vilket innebär att det är strikt förbjudet att sälja, köpa, odla, inneha eller själv använda substansen, (dessutom).
Citera
2026-09-09, 09:29
Medlem
Det jag ogillar hos Åkesson är de där Putin-kramande partimedlemmarna som de inte sparkar ut
Är lika pinsamt som Hamas-kramarna i vänstern
Citera
2026-09-09, 09:32
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vill inte se, men läser gärna era recensioner senare.

Så håller jag ner mitt blodtryck.

Att se o höra lögnerskan Haggan Andersson är en pina som bara gör en förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in