Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Nu har du chansen att svara: "Ah, jag förstår, då har jag haft helt fel och ber om ursäkt".
Men det kommer du inte göra, eller hur?
Du fattar väl själv att om det finns 5-10 exemplar
till salu vid ett givet tillfälle så är det inte en särskilt ovanlig bok. Jag har betydligt ovanligare böcker än så hemma i mina bokhyllor och även dessa böcker är inte särskilt ovanliga.
Vad jag bad om var en källa på att ovanliga/värdefulla böcker faktiskt hade förstörts eller hållit på att bli förstörda. Det bästa din källa kan komma med är en boksäljare som höll på att skicka ett signerat exemplar av en Ray Bradbury-roman till AI-destruktion. Ray Bradbury har sålt miljontals böcker och det enda "värdet" i just den boken låg i att författaren hade satt en kråka på innerpärmen. Jag förfasas inte om man säger så. Men fortsätt gärna leta källor. Med miljoner skannade böcker så finns det antagligen någon ovanlig bok där någonstans som slunkit med av misstag. Fast chansen är inte särskilt stor.
Citat:
Inte vet jag, då är väl deras bokslaktarprojekt färdigt och de går vidare till nästa informationskälla.
Det var du som hävdade att AI-bolagen skulle göra så att det inte finns några böcker kvar att köpa. Sa du fel? Kan jag hoppas på en ursäkt?