2026-08-26, 10:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Våldsam vet jag inte om den var, men den var rejäl. Rakt upp i gumpen bara.

Ser fram emot en, som de säger i Um-Yo, helbra fredag.

Norra Västerlandet, denna hockeyblogg med strössel av lokalnyheter på, har ju öppnat alla artiklar som normalt är låsta inför valet, i hopp om att lura någon ung människa att deras lilla röst betyder något.
Där kunde man läsa att laget hade finfrämmande med på gårdagens träning, ett par sommarlediga innan den evighetslånga NHL-säsongen inleds.

18.00 i dag Luleå-Skellefteå.
Citera
2026-08-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Såg att Löven från Swedish Hockey League fick sig en rejäl omgång av Mighty Modo från All Swedishen ikväll.
Så kan det gå.
Har sett matchen i efterhand nu, och du har faktiskt inte fel! 32 - 14 i skott till MoDo som styrde spelet hela matchen igenom.

Fortfarande samma fyra forwards som saknades, precis som mot Skellefteå innan. Men Frans Tuohimaa i buren var den som glänste för bortalaget som inte alls kom igång annars. Publiksiffra 3157.
Citera
2026-08-27, 10:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Stark insats av AIK borta mot Luleå. Kollade lite och det var rejäl dominans och redan helt okej fart.
I morgon Löven i Umeå, då även med Oscar Lindberg och Hudson Fasching i laget.

https://www.norran.se/sport/ishockey/artikel/en-uppvisning-av-aik-bara-derbyfaktorn-kan-hjalpa-loven/r231xd7l

Citera
2026-08-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Ja, jag menade för att se allt behöver man punga upp sexhundra. Naturligtvis ingår annat på köpet (men inget jag är intresserad av).

Är det studio med Lasse Granqvist på lördagar och Björn Oldeen på torsdagar, eller andra? Vilka experter? Osv
Jag gillar ju mycket av deras vanliga program och att se dom helt utan reklam är inte fel. Sedan finns det ju mycket fd biofilmer som ligger där som man kan se. Så 595kr/mån är helt ok för mej!
Citera
2026-08-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Ja tacka vet jag adhd-Patrik som förgyller varje sändning från Scandinavium. Han och Christian Olsson på Radiosporten visar verkligen varför göteborgare alltid borde kommentera alla sporter
Patrik är alltid ett nöje! Är matchen kass kan man ju alltid glädjas åt hans sätt att kommentera!
Citera
2026-09-03, 02:39
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En våldsam överkörning - 1-0. I morgon Luleå-Skellefteå, och på fredag Björklöven-Skellefteå - då gör nye Hudson Fasching debut, antagligen i kedja med Pär Lindholm och Valter Lindberg. Och Strauss Mann är på plats.

Var inte Skeå väldigt bleka? De verkade lira på halvfart men kanske ändå underskattade Lövens 1e keeper som var grymt bra. Ikväll får vi se om Löven även sänker Luleå vilket inte är omöjligt. Hoppas få se mr Big Didier trycka dit några illbattingar. Men jag gillar ändå norrbotten som byggde upp Löven till ett guldlag 87. Glömmer aldrig LG och Wälitalo mfl kanonlirare.
Citera
2026-09-08, 20:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Tabelltipset:

1. Skellefteå
2. Rögle
3. Brynäs
4. Frölunda
5. Färjestad
6. Växjö
7. Örebro
8. Luleå
9. Djurgården
10. Björklöven
--------------
11. Timrå
12. Malmö
--------------
13. Linköping
14. HV71

Skulle kanske kunna byta plats på 3-4, 6-7 och 12-13, men i övrigt är jag absolut bombsäker på min sak. Typ.
Citera
2026-09-09, 00:34
Medlem
Kanske kan mitt Frölunda nå en topp4 placering trots allt! Nyförvärvet Graeme Clarke ser intressant ut! https://www.youtube.com/watch?v=Xi4OZDd8uO0&pp=ygUOR3JhZW1lIENsYXJrZSDSBwk JGwwBhyohjO8%3D

Och Fagemo tillbaka som har bajsat in mål på försäsongen lovar gott!
Citera
2026-09-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Kanske kan mitt Frölunda nå en topp4 placering trots allt! Nyförvärvet Graeme Clarke ser intressant ut! https://www.youtube.com/watch?v=Xi4OZDd8uO0&pp=ygUOR3JhZW1lIENsYXJrZSDSBwk JGwwBhyohjO8%3D

Och Fagemo tillbaka som har bajsat in mål på försäsongen lovar gott!
Man kan bygga fina ytterforwards-par iallafall.

Men centerdjupet är faktiskt rent uselt. En tredjecenter, två fjärdecentrar och en knappt Liiga-värdig Linus Nässén. Och uppenbart har man inte hittat/vill inte betala för nåt bättre.

Sen är den äldre kärnan i truppen gammal nu. Spelare som Lasu och Tom Nilsson är jag inte så orolig för, men Friberg och Folin tog stora kliv tillbaka i fjol och bör kvalitetsmässigt vara långt ner i laget (Friberg) och utanför 6 backar (Folin). Det är alltid knepigt när stora ledare i gruppen är på vippen att vara med i lineupen. Det är inte en optimal situation.

Jag tror Frölunda tar steg tillbaka i år och missar topp-6
Citera
2026-09-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tabelltipset:

1. Skellefteå
2. Rögle
3. Brynäs
4. Frölunda
5. Färjestad
6. Växjö
7. Örebro
8. Luleå
9. Djurgården
10. Björklöven
--------------
11. Timrå
12. Malmö
--------------
13. Linköping
14. HV71

Skulle kanske kunna byta plats på 3-4, 6-7 och 12-13, men i övrigt är jag absolut bombsäker på min sak. Typ.

Rögle, Färjestad och Skellefteå, bör ta de 3 första platserna. Även Brynäs och Frölunda bombar på ordentligt.

1. Färjestad
2. Rögle
3. Skellefteå
4. Frölunda
5. Brynäs
6. Luleå
7. Växjö Lakers
8. Örebro
9. Linköping
10. Malmö
11. Björklöven
12. Djurgården
13. Hv
14. Timrå
Senast redigerad av MitchRapp 2026-09-09 kl. 21:18.
Citera
2026-09-09, 23:30
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Rögle, Färjestad och Skellefteå, bör ta de 3 första platserna. Även Brynäs och Frölunda bombar på ordentligt.

1. Färjestad
2. Rögle
3. Skellefteå
4. Frölunda
5. Brynäs
6. Luleå
7. Växjö Lakers
8. Örebro
9. Linköping
10. Malmö
11. Björklöven
12. Djurgården
13. Hv
14. Timrå

Är inte helt övertygad om Färjestad. Arkitekten Wallin har väl lyckats sisådär med sina lagbyggen de senaste säsongerna. Truppen känns framtung med en medelmåttig backsida. Självbilden börjar dessutom påminna om HV:s.
Citera
2026-09-10, 11:12
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Är inte helt övertygad om Färjestad. Arkitekten Wallin har väl lyckats sisådär med sina lagbyggen de senaste säsongerna. Truppen känns framtung med en medelmåttig backsida. Självbilden börjar dessutom påminna om HV:s.

Det där är en lista för att sen kunna slänga skit på FBK när de inte är i toppen. Backsidan känner de flesta hockeykunniga, till målvakterna var heller inte otroligt bra förra säsongen och där har vi samma trupp. Färjestads problem har ju också varit att när det börjar gå emot så drar det iväg. Färjestad tror jag hamnar på 5e plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in