2026-08-24, 07:07
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Vadå. Skellefteå & Rögle i botten samt Löven & HV topp 3 är ju tokgivet
Ja nu i efterhand kan jag hålla med om att det ser tokigt ut. Borde bytt plats på Hv och Timrå
Citera
2026-08-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Vadå. Skellefteå & Rögle i botten samt Löven & HV topp 3 är ju tokgivet

Gick ju inte alls att ta miste på att de var någon grinig Luleå:it som ställt rivalen på kval och sitt eget lag som etta! 🤦
Citera
2026-08-25, 07:52
Medlem
Intressant att så många ändå någorlunda seriösa tippare tippar Djurgården så långt ner i tabellen.

Läget ser väl ändå objektivt sämre ut för åtminstone HV71, Timrå, Linköping och Björklöven?

Men alla har rätt till sina tips, det enda man är säker på att det kommer inte se ut som senaste säsongen, och vi alla kommer att ha mer eller mindre fel.
Citera
2026-08-25, 11:20
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Intressant att så många ändå någorlunda seriösa tippare tippar Djurgården så långt ner i tabellen.

Läget ser väl ändå objektivt sämre ut för åtminstone HV71, Timrå, Linköping och Björklöven?

Men alla har rätt till sina tips, det enda man är säker på att det kommer inte se ut som senaste säsongen, och vi alla kommer att ha mer eller mindre fel.
Det som räddade Djurgården kvar utan negativt kval förra säsongen var sjukt bra junisar och seriens bästa målvakt under grundserien. Nu är de förra samtliga borta och Hellberg blir inte yngre samt var därtill ett sänke för tre kronor i Schweiz.

Lägg till avsaknaden av kvalite hos nyförvärven i kombination med "det svåra andra året* gör att Dif får mitt jumbotips
Citera
2026-08-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80

Möjligtvis play in, men högre än så blir en skräll.

Kval tror jag inte riktigt på, Wikegård kommer nog göra allt för att undvika det om de pekar åt de hållet under vårkanten.

Allt mellan 8-12 plats skulle jag säga. Djurgården känns svårtippade i år.
Citera
2026-08-25, 22:38
Medlem
Dofternas avatar
Såg att Löven från Swedish Hockey League fick sig en rejäl omgång av Mighty Modo från All Swedishen ikväll.
Så kan det gå.
Citera
2026-08-25, 22:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Såg att Löven från Swedish Hockey League fick sig en rejäl omgång av Mighty Modo från All Swedishen ikväll.
Så kan det gå.

En våldsam överkörning - 1-0. I morgon Luleå-Skellefteå, och på fredag Björklöven-Skellefteå - då gör nye Hudson Fasching debut, antagligen i kedja med Pär Lindholm och Valter Lindberg. Och Strauss Mann är på plats.
Citera
2026-08-25, 22:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En våldsam överkörning - 1-0. I morgon Luleå-Skellefteå, och på fredag Björklöven-Skellefteå - då gör nye Hudson Fasching debut, antagligen i kedja med Pär Lindholm och Valter Lindberg. Och Strauss Mann är på plats.

Våldsam vet jag inte om den var, men den var rejäl. Rakt upp i gumpen bara.

Ser fram emot en, som de säger i Um-Yo, helbra fredag.
Citera
2026-08-26, 00:13
Medlem
Tavastehuss avatar
TV4 tar sexhundra spänn i månaden för hockeyn. Det betalar jag för en hel NHL-säsong där jag bor.

Vad tycker ni och folk överlag om sändningarna nuförtiden? Jag har inte sett på flera år så hänger inte med alls vad avser kommentatorer, studio etc.
Citera
2026-08-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
TV4 tar sexhundra spänn i månaden för hockeyn. Det betalar jag för en hel NHL-säsong där jag bor.

Vad tycker ni och folk överlag om sändningarna nuförtiden? Jag har inte sett på flera år så hänger inte med alls vad avser kommentatorer, studio etc.
Jag betalar 595kr/mån för "tv4-allt". Jag tycker att sändningarna från hockeyn är bra. Något tveksamma lokala kommentatorer uppe i norr.
Citera
2026-08-26, 04:42
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag betalar 595kr/mån för "tv4-allt". Jag tycker att sändningarna från hockeyn är bra. Något tveksamma lokala kommentatorer uppe i norr.
Ja, jag menade för att se allt behöver man punga upp sexhundra. Naturligtvis ingår annat på köpet (men inget jag är intresserad av).

Är det studio med Lasse Granqvist på lördagar och Björn Oldeen på torsdagar, eller andra? Vilka experter? Osv
Citera
2026-08-26, 06:57
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Ja tacka vet jag adhd-Patrik som förgyller varje sändning från Scandinavium. Han och Christian Olsson på Radiosporten visar verkligen varför göteborgare alltid borde kommentera alla sporter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in