2026-09-09, 02:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
1 miljon muslimer utav 10,6 miljoner svenskar är inget flertal, även om det är många. Flertal betyder majoritet, alltså mer än 50%

Det är folk som ständigt ropar att vargen kommer.
I AfD:s fall så hjälper de dock en riktig varg att komma (Ryssland)

Varför röstar då inte de andra tyska delstaterna AfD om de också har blivit våldtagna och mördade?
Tror du att de som begår dessa brott sitter med en karta och enbart utför dessa dåd i enbart denna delstat?

35% av alla i Sverige har en koppling till invandring, så försök inte, lille vän! Alla invällare är såklart inte muslimer. Jag skrev därtill att inte alla är bosnier, i flertal - inget om att dessa skulle vara muslimer, detta är det du som yrar om...

Om du tror att ryssen kommer invadera Sverige så är du mer korkad än lovligt! Kan du förklara hur detta skulle kunna ske, är du snäll? En liten förklaring hur Ryssland skulle kunna slå HELA EU och NATO. Snälla, förklara, din idiot!!!

För att det alltid måste börja någonstans, eller är du så korkad att du tror att en rörelse får fäste över ett helt land, eller kontinent, och i precis samma ögonblick så utvecklar det sig därifrån? Är du verkligen så idiotisk?!
Citera
2026-09-09, 02:14
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
35% av alla i Sverige har en koppling till invandring, så försök inte, lille vän! Alla invällare är såklart inte muslimer. Jag skrev därtill att inte alla är bosnier, i flertal - inget om att dessa skulle vara muslimer, detta är det du som yrar om...
Vad bra, då är det alltså inte så många muslimer trots allt då. Faran över.

Citat:
Om du tror att ryssen kommer invadera Sverige så är du mer korkad än lovligt! Kan du förklara hur detta skulle kunna ske, är du snäll? En liten förklaring hur Ryssland skulle kunna slå HELA EU och NATO. Snälla, förklara, din idiot!!!
Blev du arg? Ad Hominem gör dig inte till en bättre debattör.
Detta sker genom hybridkrigföring, strategiska punktinsatser och fjärranfall.
Självklart är risken liten iom. NATO, men ifall en främmande makt har som avsikt att ekonomiskt stödja legitima, demokratiska rörelser som jobbar för ett utträde ur NATO så kan en splittring av NATO bli en trolig realitet i framtiden. Att Ryssland angriper länder som inte är med i NATO har vi ju sett gång på gång sedan Putin tog makten år 2000.
Jag misstänker att du som många andra inte orkar eller vill tänka ett par år framåt i tiden, du lever i nuet och utgår från rådande världsbild.
Jag respekterar dock det, livet blir enklare att leva så.

Citat:
För att det alltid måste börja någonstans, eller är du så korkad att du tror att en rörelse får fäste över ett helt land, eller kontinent, och i precis samma ögonblick så utvecklar det sig därifrån? Är du verkligen så idiotisk?!
Du har en poäng, dock så besvarar det inte frågan varför partiet är så populärt just där kontra andra delstater i Tyskland. Ditt svar bygger snarare på korrelation än kausalitet.
Citera
2026-09-09, 02:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Vad bra, då är det alltså inte så många muslimer trots allt då. Faran över.

Blev du arg? Ad Hominem gör dig inte till en bättre debattör.
Detta sker genom hybridkrigföring, strategiska punktinsatser och fjärranfall.
Självklart är risken liten iom. NATO, men ifall en främmande makt har som avsikt att ekonomiskt stödja legitima, demokratiska rörelser som jobbar för ett utträde ur NATO så kan en splittring av NATO bli en trolig realitet i framtiden. Att Ryssland angriper länder som inte är med i NATO har vi ju sett gång på gång sedan Putin tog makten år 2000.
Jag misstänker att du som många andra inte orkar eller vill tänka ett par år framåt i tiden, du lever i nuet och utgår från rådande världsbild.
Jag respekterar dock det, livet blir enklare att leva så.

Du har en poäng, dock så besvarar det inte frågan varför partiet är så populärt just där kontra andra delstater i Tyskland. Ditt svar bygger snarare på korrelation än kausalitet.

Varför yrar du om muslimer - dessa är det du som orerar kring, inte jag så vad vill du ha sagt med detta?

Så du svamlar om eventuella tillvägagångssätt såsom Ryssland skulle kunna anfalla något EU-land men ändå inte. Det du påstår med hybrid- och proxykrigföring pågår hela tiden och redan nu, så vad skulle vara skillnaden. Ett invasionskrig från Ryssland till ex. Sverige är i princip omöjligt, förutom i dina feberdrömmar... Vad skulle ske xx antal år framöver menar du? Nu när Europa ser sitt eget ansvar och ser om sina egna rum/försvar. Skulle då Ryssland helt plötsligt få ett övertag, menar du?

Jo, det besvarar visst frågan då något måste alltid börja någonstans, varför inte här? Mången/flera parametrar sammanfaller säkerligen för att detta sker just här. Så är det alltid. Det gryr och pyr på ett eller ett par ställen i skymundan - sedan växer det och ingen fattar varför...
Citera
2026-09-09, 02:34
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Merz är djupt chockad över resultatet.

Hur är det möjligt? Han om någon borde väl ha någorlunda koll?
Eller är det bara någonting han säger? Om inte.. snacka om att leva i en bubbla!
Citera
2026-09-09, 03:00
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Jag är enig i att selektiv invandring är bättre än generell invandring, men ser man till hur få av invandrarna i % som begår brott så är det ändå bättre än ingen invandring, vilket leder till förlorad skattebas och sjunkande födslotal, med mera.
Självklart håller de flesta högerväljare inte med mig, men det är främst för att de inte gillar mörkhyade, inte för att de studerat de långsiktiga ekonomiska fördelarna med invandring (kortsiktigt är invandringen negativt för ekonomin)
Men det är inte sant. Dels har jag mängder med utländska vänner, jag snackar nog mer engelska än svenska nästan. Dels är det stora flertalet av de vi tagit in (speciellt 2015) personer från Afghanistan, Syrien, Somalia, Eritrea osv. Länder med de sämst utbildade i världen. Det säger sig självt att det inte funkar då du inte ens får en intervju här nästan utan att ha åtminstone några HP. Min granne är negress och hon e kul som fan, jag har inget emot andra folk, jag hade gärna rest i Afrika också.

Det är INTE bättre än ingen invandring om de totalt sett tar ut mer pengar än de bidrar med och så är absolut fallet. Fattar du ens hur mycket en somalisk 8-barnsmamma plockar ut? Vi har tiotusentals av dem plus alla andra som inte har jobb.

Vi ska ta in ENDAST invandrare om de behövs för specialjobb eller om vi har sjuk brist. Samt då om svenskar hittat kärleken. I övrigt räcker det gott med EU-medborgare som fritt kan arbeta här.
Senast redigerad av needAlife 2026-09-09 kl. 03:03.
Citera
2026-09-09, 06:39
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Som vad? Du sa att politik ska byggas på vetenskap som gynnar alla - ge mig ett exempel?
Man samlar in tex statistik skadeeffekter på samhället och individer av olika droger +inkl alkohol och så skapar man en drogpolitik utifrån det. Man kan tex simulera hur det skulle se ut i samhället om man tex gjorde alkohol mer reglerat och legaliserade andra typer av droger. Men man måste ju också simulera andra saker som nöjdhet i samhället.
Detta va ett exempel

Den kan man ju simulera tex skattehöjningar, moms sänkningar osv och välja dom som har bäst effekt.

På samma sätt som Google blivit bättre på väderforrcasting så kan man använda simuleringar för att styra ett land oxå. Kommer ju inte alltid bli perfekt men förmodligen bättre än på känsla och populism
Citera
2026-09-09, 06:40
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jävla svammel. Försöker du verka hippieduktig?
Berätta för mig varför det förslaget skulle va orimligt. Varför ska man gå på känsla o populism istället? Varför inte baserat på forskning, statistik och simuleringar
Citera
2026-09-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Men det är inte sant. Dels har jag mängder med utländska vänner, jag snackar nog mer engelska än svenska nästan. Dels är det stora flertalet av de vi tagit in (speciellt 2015) personer från Afghanistan, Syrien, Somalia, Eritrea osv. Länder med de sämst utbildade i världen. Det säger sig självt att det inte funkar då du inte ens får en intervju här nästan utan att ha åtminstone några HP. Min granne är negress och hon e kul som fan, jag har inget emot andra folk, jag hade gärna rest i Afrika också.

1. Det är INTE bättre än ingen invandring om de totalt sett tar ut mer pengar än de bidrar med och så är absolut fallet. Fattar du ens hur mycket en somalisk 8-barnsmamma plockar ut? Vi har tiotusentals av dem plus alla andra som inte har jobb.

2. Vi ska ta in ENDAST invandrare om de behövs för specialjobb eller om vi har sjuk brist. Samt då om svenskar hittat kärleken. I övrigt räcker det gott med EU-medborgare som fritt kan arbeta här.
Grundproblemet är att det som har skett med invandringen så som tillåten av liberaler ur M och L är att de förmodligen medvetet har släppt in utlänningar på ideologiska grunder och för att göra den offentliga ekonomin ohållbar.

OM migranterna tillåts stanna kvar kommer folk att frivilligt börja kräva att var och en sköter sina egna åtaganden finansiellt så att inga migranter kommer åt den gemensamma skattebasen. Som Bo Lundgren påpekade, Reinfeldt gjorde detta av iden "skapa ett problem - föreslå en lösning".

Som du mycket riktigt påpekat fungerar inte vare sig integration eller assimilation med personer som är obildade, primitiva, har våldskapital och som fungerar enligt gamla primitiva sociala förhållanden där gruppen står mot den enskilde, till skillnad från Sverige som är mer individualiserat idag.

2. Här har du en bra poäng. Schweiz har flera kategorier av tillstånd för invandrare där i praktiken MENA:iter enbart får visum för arbete i landet OM de har en högt utbildad och erfaren arbetsbakgrund. Utan den kommer de inte i närheten av landet och då måste också företaget de ska arbeta vid ansöka om tillståndet. Trots denna kraftiga selektiva begränsning så är Schweiz BNP, BNP per capita och arbetslöshet mycket bättre än Sverige. Att motivera fortsatt invandring utifrån ekonomiska skäl har noll grund i verkligheten och Schweiz är ett tydligt exempel.
Citera
2026-09-09, 08:03
Medlem
Tyska politikerna kommer väl att göra vad dom brukar, dvs förvärra situationen. Istället för att inse att folket i Tyskland vill ha en riktningsförändring, och ta ett steg i den riktningen utan att gå hela vägen in i extremism, så kommer dom att gå ännu längre in i sitt absurdum, samma som Reinfeldt som samarbetade med MP för att straffa SD-väljarna trots att han både erkände(senare) att det inte var en bra deal och att en majoritet av medborgarna, även många som inte röstade på SD inte ville det.

Och det kommer att leda till att AFD växer ännu mer, och att det är risk för att någon farlig faktiskt kommer till makten. För att de etablerade partierna vägrar ta hänsyn till vad folk vill, som de ska i en demokrati utan kör sitt race.
Citera
2026-09-09, 08:52
Avstängd
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så resonerar en sektmedlem. Antar att du passar utmärkt bland extremisterna i Afd 😉
Bemöt det jag skriver istället för att bunta ihop allt och alla som inte delar din världsbild, förklara varför jag har fel och om vad.
Citera
2026-09-09, 08:55
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Tyska politikerna kommer väl att göra vad dom brukar, dvs förvärra situationen. Istället för att inse att folket i Tyskland vill ha en riktningsförändring, och ta ett steg i den riktningen utan att gå hela vägen in i extremism, så kommer dom att gå ännu längre in i sitt absurdum, samma som Reinfeldt som samarbetade med MP för att straffa SD-väljarna trots att han både erkände(senare) att det inte var en bra deal och att en majoritet av medborgarna, även många som inte röstade på SD inte ville det.

Och det kommer att leda till att AFD växer ännu mer, och att det är risk för att någon farlig faktiskt kommer till makten. För att de etablerade partierna vägrar ta hänsyn till vad folk vill, som de ska i en demokrati utan kör sitt race.
Merz och von der Leyen sitter antagligen nu i ett möte med Pfizer och diskuterar hur de kan ta fram ett mRNA-vaccin mot "putinism" och "högerextremism", som de kan tvångsvaccinera alla med. Von der Leyen var för tvångsvaccination under Covid.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-09-09 kl. 09:05.
Citera
2026-09-09, 09:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Enbart ifall en minoritet får bestämma istället för en majoritet (dvs diktatur vs demokrati)
Jugoslavien är ett bra exempel. När delrepublikerna ville bli självständiga 1991 och röstade om det och vann genom majoritet i rösträkningen så skickade serbien militären på dem, eftersom detta lilla land ansåg sig styra över alla andra länder i Jugoslavien.
Multikulturer kan bara hållas ihop genom diktatur, eller så faller de samman. Alla folk vill bestämma över sig själva. Min poäng och stämmer där. Även på Tjeckoslovakien, även om det skedde fredligt där.

Citat:
Ja, men det behöver inte vara så. Tyvärr så finns det politiska partier som slår mynt av det, vilket vi ser idag exempelvis med AfD, men det behöver inte vara så.
Det är en naturlig följd. Då kan man förstås införa en form av förtyck mot de som t.ex. var mot invandringen och kalla dem nazister och rasister istället för att lyssna på dem och försöka förstå dem och kanske inse att det här är kanske idiotiskt. Lära sig av historien. Men ser man sig som bättre än andra utifrån sina åsikter och sitter på den enda sanningen som får nämnas, för man vill skapa ett eget Utopia utifrån påhittade narrativ, lyssnar man inte på andra. Som i Tyskland.
Man kan även ställa frågan, är det liberalt att tvinga på majoriteten en invandring de aldrig velat ha?

Citat:
Som sagt jag delar inte den åsikten, eftersom Nazisterna använde antisemitismen som en katalysator för deras politiska framgång, precis som många högerextrema partier idag använder islamofobin som katalysatorn för deras politiska framgång.
Men det finns inget som säger att sådana partier måste existera. Självklart blir de dock mer frekventa och framgångsrika under svåra ekonomiska tider.
Fast utan judar och muslimer kan de inte det. Bortser man från åsikterna och ser det på gruppnivå, använder man väl de som är mot invandringen som katalysator för sin egen framgång idag. Man står mot ondskan. De andra. Men tror sig vara bättre.

Citat:
Visst, delar din åsikt om att de är "för sig själva" men deras kultur och religion skulle inte fungera annars. Återigen, folk behöver inte hata judar bara för att de håller för sig själva, men det blir enkelt eftersom de är just lite annorlunda gentemot resten av befolkningen. Ungefär som när mobbare ger sig på nördar för att de är sig själva. Mobbning är precis som rasism en destruktiv beteendeavvikelse som berättar mer om den som utför det.

Jag vill hellre värna om minoriteter eftersom jag anser att en människa har samma rätt oavsett hur liten deras gruppering är.

Men självklart, demokrati råder och om vi exempelvis röstar om att inte tillåta samerna ha sina ren-områden så får det bli så.
Man behöver inte hata någon alls, konstigt argument. Man behöver inte älska alla heller. Dina argument här är bara nonsens. Du behöver inte hata de som är mot judarna heller.

Du har ett människoideal som inte finns, som du vill böja alla till, men eftersom det inte går, använder man istället mer repressiva lagar och indoktrinering med hotbilder för att skrämma människor. Ett mer diktatoriskt samhälle. Som jag förklarat tidigare att multikultur leder till. Samma mönster som alltid.
Citat: "Ödesvalet som skakar hela Tyskland - AfD får över 40% i en delstat!"
Du menar att genom att ta hit andra och göra dem till minoriteter här, kan du värna om dem. Var det målet?

Citat:
Säger inte att du har fel men skulle gärna vilja ha en källa på det
Vi kan väl ta Lenin i sovjet med judiska rötter. Född av en judisk mor. Även om de konverterat till kristendomen. Trotskij. I Tyskland Rosa Luxemburg och Marx själv var även född jude. Men det går att googla. Fanns massor i den sovjetiska ledningen. Därmed drabbades de nästan värst under utrensningarna. Men du får lästa på. Den kommunistiska revolutionen i Tyskland var en dela av hugget i ryggen. Känner du ens till den, eller började historien 1933.

Citat:
Det är dock inte ett "demokratiskt vis" om du skapar en diktatur med demokratiska medel.
Nej men genom demokratin. Vad säger att de skulle vara demokrater? Tror du att alla är det genetiskt? De är förstås människor de med som hatar judar, bögar och feminism. Islam står inte för västerlandets ideal direkt, vilket uteslutningarna inom V visar. Man kan även se det som att en majoritet, behöver inte avskaffa demokratin, utan kan inför sina lagar på andra.

Citat:
Sålänge de praktiserar demokrati (vilket betyder att de inte heller tvingar på mig deras religion) så har jag inget problem med att någon med annat religiöst ursprung styr Sverige.
Som ateist hade jag såklart helst velat att ingen religion hade funnits, inte heller kristendomen, men eftersom demokratin är viktigare än något annat så skall religionsfrihet råda, vilket det gör idag och vilket det borde göra i framtiden.
Hur ska man göra det? Ska man inte motverka islam som man gjort med kristendomen? Eller står religionsfriheten i just deras fall, över yttrandefriheten. Att kritisera kristendomen är ok, att kritisera islam är islamofobi. Det går inte ihop och är totalt inkonsekvent. Det utgår från wokemarxisternas rasideologi. Vita är onda, färgade är offer genom sin hudfärg.

Citat:
Haltar lite att jämföra en fråga om nationell tillhörighet med en fråga om religiös tillhörighet.
Inte om det är samma sak. Vilket folk man anser sig tillhöra.

Citat:
Tack för ett intressant inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in