2009-09-15, 02:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trans-Am
För ca 7-8 år sedan tog jag ofta amfetamin vid festliga tillfällen och blev som du säger, jävligt hyper.
Sedan dess har mitt liv tagit i stort sett alla vändningar det kan, inga pga droger utan har bara haft det jävligt jobbigt med saker jag inte själv rår på och har fallit in i en djup depression.
Då jag tar amfetamin nu så upplever jag INGEN "speed" alls, bara ett lugn och jag kan för en gångs skull sålla bland alla tankar, koncentrera mig på en sak och få något gjort. Ett mer eller mindre perfekt tillstånd. Den enda baksidan för mig är att jag behöver just en drog för detta, för jag klarar av att hålla både diet och sömn intakt medans jag "knarkar".

Inte den blekaste om jag skulle återgå till att bli speedad av det den dagen jag är klar med att reda ut den depression jag befinner mig i. Men jag tror att så kan vara fallet.

Edit: Kan tillägga att jag inte upplever någon som helst AT heller och att om jag tar större mängder mer än 0.5-0.6 då kan få svårigheter med sömnen.
Bra inlägg! Jag är själv djupt deprimerad och mycket Du skriver stämmer in på mig.
Citera
2009-09-15, 11:53
Medlem
EnOskyldigMedborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Bra inlägg! Jag är själv djupt deprimerad och mycket Du skriver stämmer in på mig.
du är inte ensam...
Citera
2026-09-09, 00:04
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damaris
Heller så har ni allihop ADHD?!

Citat:
Ursprungligen postat av EnOskyldigMedborgare
Jag är testad hah! Negativt Skulle dock inte förvåna mig om jag hade ADHD med tanke på hur jag är IRL.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Min psykolog funderade förut om jag hade det.

Hon frågade: "Hur blir Du på lägre doser?".

Jag svarade: "Speedad, men jag tog nog en rätt så hög dos". "Men jag kan testa på ännu lägre doser".

Hon svarade: "Det rekommenderar jag inte att Du gör".

Men nu blir jag ju lugn. När jag är nykter far jag omkring.
Jag fick en Adhd-diagnos åratal senare. Också en tilläggsutredning för något år sedan som fastställde ADHD. Tar nu Elvanse.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-09-09 kl. 00:08.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in