2009-09-14, 15:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
Man blir inte riktigt "speedad" på tjack som folk tror utan man får mer ett välbehag och välmående, kan till och med vara bra att te en liten dos innan man ska plugga innan en tenta för att man kan bli mer fokuserad. Tjack är dock inte min favorit har inte haft så roliga kvällar på de.
Fick en knivudd, den första gången jag testade. En halvtimme senare snackade jag rakt ut i luften för att få ut "trycket" jag hade inom mig. Bara massa skitsnack. Konstant i timmar. Sprang runt i kåken för att jag inte kunde sitta/ligga still.
Citera
2009-09-14, 15:07
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av episod
Prova ta 200mg 100%igt amfetamin, tex metaminatabletter... och skriv igen hur det blev... och klaga inte över helikoptrarna, poliserna överallt, hemliga organisationer som konspirerar mot dig från sina mountain-hideouts, och swat-teamen som lurar utanför fönstret sen när du kommer ner. (skämt )
Citera
2009-09-14, 15:20
Medlem
Moakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Fick en knivudd, den första gången jag testade. En halvtimme senare snackade jag rakt ut i luften för att få ut "trycket" jag hade inom mig. Bara massa skitsnack. Konstant i timmar. Sprang runt i kåken för att jag inte kunde sitta/ligga still.

Jo men de låter som du hade en nice kväll ..
Citera
2009-09-14, 15:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
Jo men de låter som du hade en nice kväll ..

Polaren och jag snackade om den där kvällen för ett tag sedan. Vi båda skrattade. Men just då var det bara jobbigt.

Inga fler som har erfarenheter som liknar mina?
Citera
2009-09-14, 19:35
Medlem
Proteges avatar
Citat:

Polaren och jag snackade om den där kvällen för ett tag sedan. Vi båda skrattade. Men just då var det bara jobbigt.

Inga fler som har erfarenheter som liknar mina?

Visserligen har jag inte provat amfetamin men dock provade jag 4-FMA (4-fluoromethamphetamine) i helgen och det var första gången jag faktiskt kände att jag blev riktigt speedad. Kändes som jag snackade i 140 km/h. Har tidigare erfarenheter av mephedrone, methedrone, metylone, kokain med flera. Har hört flera som upplever sig vara speedade på t.ex. methedrone men på det upplever jag mig själv som lugn, välmående och mer koncentrerad. Sen hur andra upplever en är ju en helt annan sak.
Citera
2009-09-14, 20:51
Medlem
EnOskyldigMedborgares avatar
Som folk redan skrivit, vissa blir lugna, vissa blir speedade, vissa båda. Jag och 2 polare låg och snackade i 12 timmar i sträck. Somna är OMÖJLIGT om man inte fått tag på något skit. Och speedad kan man bli i talet har jag fått höra av folk, dom hinner inte direkt med att förstå även fast man inte tror man snackar speciellt snabbt. Och tankarna far i 520km/h haha

edit; läste alla svaren efteråt och detta pretty much addar ihop allt;

Citat:

Och som någon skrev, amfetamin (tjack) är ju inte direkt den drogen folk tar för att bli speedade, göra massa roliga saker på. Tror de flesta tar för att "chilla". Många har problem och amfetaminet suddar ut allt som har med bekymmer att göra, en stor anledning varför det händer att man tar. Så oerhört skönt att bara få slippa allt och bara vara.
Senast redigerad av EnOskyldigMedborgare 2009-09-14 kl. 20:59.
Citera
2009-09-14, 22:01
Medlem
Damariss avatar
Heller så har ni allihop ADHD?!
Citera
2009-09-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damaris
Jag är testad hah! Negativt Skulle dock inte förvåna mig om jag hade ADHD med tanke på hur jag är IRL.
Citera
2009-09-14, 22:46
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damaris
Min psykolog funderade förut om jag hade det.

Hon frågade: "Hur blir Du på lägre doser?".

Jag svarade: "Speedad, men jag tog nog en rätt så hög dos". "Men jag kan testa på ännu lägre doser".

Hon svarade: "Det rekommenderar jag inte att Du gör".

Men nu blir jag ju lugn. När jag är nykter far jag omkring.
Citera
2009-09-15, 00:12
Medlem
Trans-Ams avatar
För ca 7-8 år sedan tog jag ofta amfetamin vid festliga tillfällen och blev som du säger, jävligt hyper.
Sedan dess har mitt liv tagit i stort sett alla vändningar det kan, inga pga droger utan har bara haft det jävligt jobbigt med saker jag inte själv rår på och har fallit in i en djup depression.
Då jag tar amfetamin nu så upplever jag INGEN "speed" alls, bara ett lugn och jag kan för en gångs skull sålla bland alla tankar, koncentrera mig på en sak och få något gjort. Ett mer eller mindre perfekt tillstånd. Den enda baksidan för mig är att jag behöver just en drog för detta, för jag klarar av att hålla både diet och sömn intakt medans jag "knarkar".

Inte den blekaste om jag skulle återgå till att bli speedad av det den dagen jag är klar med att reda ut den depression jag befinner mig i. Men jag tror att så kan vara fallet.

Edit: Kan tillägga att jag inte upplever någon som helst AT heller och att om jag tar större mängder mer än 0.5-0.6 då kan få svårigheter med sömnen.
Senast redigerad av Trans-Am 2009-09-15 kl. 00:18.
Citera
2009-09-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trans-Am
För ca 7-8 år sedan tog jag ofta amfetamin vid festliga tillfällen och blev som du säger, jävligt hyper.
Sedan dess har mitt liv tagit i stort sett alla vändningar det kan, inga pga droger utan har bara haft det jävligt jobbigt med saker jag inte själv rår på och har fallit in i en djup depression.
Då jag tar amfetamin nu så upplever jag INGEN "speed" alls, bara ett lugn och jag kan för en gångs skull sålla bland alla tankar, koncentrera mig på en sak och få något gjort. Ett mer eller mindre perfekt tillstånd. Den enda baksidan för mig är att jag behöver just en drog för detta, för jag klarar av att hålla både diet och sömn intakt medans jag "knarkar".

Inte den blekaste om jag skulle återgå till att bli speedad av det den dagen jag är klar med att reda ut den depression jag befinner mig i. Men jag tror att så kan vara fallet.

Edit: Kan tillägga att jag inte upplever någon som helst AT heller och att om jag tar större mängder mer än 0.5-0.6 då kan få svårigheter med sömnen.
samma sak för mig, allt du skrev.
Citera
2009-09-15, 00:30
Medlem
Harikiriis avatar
Blir oftast hypad när ATn är påväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem